رییس‌جمهور در بازگشت از ترکیه:

اقتصاد باید بر دوش بخش خصوصی باشد

پایگاه اینترنتی روزنامه « لوفیگارو » روز دوشنبه با اشاره به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در سوریه ، زمان سفر رییس جمهوری ایران به آنکارا را بسیار « خاص » توصیف کرد.
کد خبر: ۶۸۲۲۱۲
تحلیل لوفیگارو از زمان سفر روحانی به ترکیه

به نوشته این پایگاه ، حسن روحانی امروز به دعوت رسمی عبدالله گل همتای ترک خود در دیداری رسمی به ترکیه سفر کرد.

روحانی دراین سفر درباره مسایل مختلف و در رأس آنها بحران سوریه و روابط دو جانبه با مقام های ترکیه دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

دیدار رییس جمهوری ایران از ترکیه چندبار به تاخیر افتاد اما بااین وجود بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران سیاسی این دیدار را با توجه به شرایط منطقه مثبت ارزیابی کرده اند.

هرچند ایران و ترکیه اختلاف نظرهای فراوانی درخصوص برخی مسایل به ویژه سوریه دارند اما دو کشور سفر روحانی به ترکیه را بسیار مهم و راهبردی ارزیابی کرده اند.

سفر روحانی به ترکیه در حالی صورت می گیرد که ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه چندماه قبل از ایران دیدار کرد، دیداری که با امضای توافقنامه های استراتژیک بین دو کشور همراه بود.

انتظار می رود دیدار روحانی از ترکیه نیز با توافقنامه های استراتژیک به ویژه در زمینه روابط اقتصادی همراه باشد، توافقنامه هایی که مبادلات تجاری دو کشور را در سال 2015 به حدود سی میلیارد دلار خواهد رساند.

دیدار رییس جمهوری ایران از ترکیه درست پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه و پیروزی بشار اسد در این انتخابات صورت می گیرد که حساسیت های خاص خود را دارد.

با این حال اگر بحران سوریه را نادیده بگیریم ، روابط ایران و ترکیه در منطقه قویترین روابط است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها