والیبال ایران همچون سال گذشته در لیگ جهانی با قدرت های برتر این ورزش می جنگد. این می تواند الگوی تمام عیار برای سایر ورزش های گروهی ایران باشد.
کد خبر: ۶۸۱۱۵۷
چرا والیبال می تواند ، بسکتبال و فوتبال و هندبال نه؟

به گزارش جام جم ورزشی ، تیم ملی والیبال در لیگ جهانی برابر برزیل تا آستانه پیروزی پیش رفت. نتیجه ای که کمتر کسی انتظارش را می کشید اما والیبالیست های ایرانی در آستانه خلق حماسه ای دیگر در لیگ جهانی آن هم با غلبه بر برزیل بودند که این امر اتفاق نیفتاد. هر چند بازی ایران و برزیل حسرت یک پیروزی شیرین را بر دل هواداران این ورزش گذاشت اما در پایان همین مسابقه بود که مردم از تماشای بازی دیدنی ملی پوشان لذت بردند و ایران را برابر قدرت بلامنازع والیبال دنیا حریف دستگرمی و تفریحی ندیدند.

والیبال ایران با این بازی ها نشان داده است راه درستی در توسعه پایدار در مقیاس والیبال جهانی طی می کند حرکتی که می تواند برای سایر رشته های گروهی هم الگو باشد.

امروز علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال به همین نکته اشاره کرد که باید ملی پوشان فوتبال نیز در جام جهانی راه ملی پوشان والیبال را در پیش بگیرند.راهی منتهی به فرایند عملکردی و نه نتیجه گرایی صرف.

مقایسه موفقیت های والیبال با موفقیت همراه با در بوق و کرنا دمیدن برخی ورزش ها مانند بسکتبال این واقعیت را ثابت می کند که نباید با لفاظی های متداول اذهان مردم را به بیراهه کشاند چون مردم از تماشای مسابقه با علم و توجه به توانمندی های هر ورزش آگاه هستند و بیش از حد از ورزشکاران خود در سطوح بین المللی انتظار ندارند.

موفقیت های بسکتبال بسیار ارزشمند است و بازیکنان یک دهه اخیر آن به همراه مربیان و دست اندرکاران برای خلق این موفقیت ها زحمات زیادی متقبل شده اند اما با توجه به ظرفیت های این ورزش نباید شان و اندازه بسکتبال را در حد بازی های غرب آسیا و شلوغ کاری های متداول در پی موفقیت ها در این منطقه پایین آورد.

بسکتبال همچون والیبال در چهار سال گذشته رقابت های جهانی را تجربه کرده است و پس از رقابت های جهانی ترکیه باید در بازی های جهانی اسپانیا درخشش داشته باشد و اهالی توپ و سبد نیز باید در راستای زیاده خواهی اهالی توپ و تور در عرصه رقابت های جهانی حرکت کنند.

این نکته ورزش های دیگر مانند هندبال را نیز شامل می شود اگر چه نوسانات این ورزش مشکلاتی داخلی را به همراه داشته است اما مسئولان و خود اعضای تیم ملی باید در پی تثبیت موقعیت جهانی این ورزش کوشا باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
۰
۰
ما ایرانیها آدمهای عجیبی هستیم . مگر والیبال ایران به برزیل نباخته آنهم در شرایطی كه 2بار با 3 و 4 امتیاز جلو افتاده ؟! خوب این افتخار دارد ؟ بابا تا كی میخواهید خود را دست كم بگیرید و فقط به خوب بازی كردن دل خوش باشید ؟ این را بدانید كه باختن افتخار ندارد .!! با این حساب ما باید برای همیشه محو بزرگان بشیم و فقط به خوب بازی كردن و نباختن با اختلاف زیاد افتخار كنیم . خیلی جالبه نه !!؟
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
۰
۱
اقای ایرانی انگار تو این كره خاكی زندگی نمی كنیا، عزیز دل برادر فوتبال ما سطح بازیش در اندازه همون توباگو و آنگولاست ولی والیبال ما داره در سطح برزیل بازی می كنه
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
۱
۰
در مورد هند بال و فوتسال باید بگم اونا هم داشتن با سرعت پیشرفت میكردن اما باز هم حسادت و عدم مدیریت این بلا رو سر این دو تارشته اورد .مثلا در هندبال یه مدت همش از رسانه های عمومی انتقاد میشد كه چرا هند بال مربی و كادر فنی و هشتاد درصد بازیكنان اصفهانی هستن و شما به شهرهای دیگه بها نمیدین تا اینكه شیرازه تیم رو پاشوندن . در فوتسال هم وقتی اقای شمس رو كه به نظر بنده یكی از بهترین مربیان فوتسال دنیا هستن رو با دلخوری یه جورایی مجبور به جدایی كردن این اتفاق افتاد .
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
۱
۰
برادر من چرا از چیزی كه نمیدونید الكی مطلب میذارید اینهمه برد تو بسكتبال و قهرمانی آسیا كم بود ؟؟ من خودم هم والیبال بازی میكنم اما ورزش اصلیم بسكتباله. یكم بیشتر پیگیر باشید لطفا ! با اطلاعات مطلب بنویسید. اینكه نشد تا یه تیم ببره بقیه تیم هارو بكوبید ! بسكتبال ایران به مراتب از فوتبال جایگاه بهتری داره الكی شروع نكنید به كوبیدن این رشته ها لطفاااا !!!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها