آغاز انتخابات ریاست جمهوری

سرنوشت سوریه امروز رقم می‌خورد

مردم سوریه که اکنون 3 سال است از سوی تروریست‌های تکفیری و سلفی تحت فشار هستند و قربانیان زیادی را برای حمایت از کشور و دولت قانونی خود داده‌اند امروز پای صندوق‌های رأی می‌روند تا سروشت خود را در مقابل فشارها و توطئه‌های تعیین کنند.
کد خبر: ۶۸۰۳۷۲
سرنوشت سوریه امروز رقم می‌خورد

به گزارش جام جم آنلاین انتخابات ریاست جمهوری سوریه امروز سه شنبه در حالی آغاز شده است که مردم مقیم خارج سوریه در دو روز گذشته استقبال گسترده‌ای از انتخابات ریاست جمهوری سوریه داشتند و به طور گسترده پای صندوق‌ها رأی حضور یافتند.

همانطور که پیش بینی می‌شد انتخابات ریاست جمهوری در خاک سوریه نیز با استقبال پر شور مردم این کشور مواجه شده است.

مردم سوریه در شهرهای کشورشان علیرغم تهدیدات گسترده تروریست‌های تکفیری بدون توجه به آنها برای تعیین سرنوشت خود پای صندوق‌های رأی آمدند.

این انتخابات از ساعت 8 و 30 صبح امروز سه شنبه به وقت تهران 7 صبح به وقت سوریه آغاز شده است و از میان 25 میلیون نفر جمعیت سوریه 15 میلیون و 845 هزار نفر واجد شرایط رأی دادن هستند.

شمار زیادی از اتباع سوریه که در کشورهایی نظیر آمریکا، فرانسه، بلژیک و برخی کشورهای دیگر با کارشکنی آنها، نتوانستند در انتخابات ریاست جمهوری سوریه شرکت کنند برای مشارکت در این انتخابات خود را به سوریه رسانده‌اند.

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سوریه را بشار اسد رئیس جمهوری فعلی، حسان النوری و ماهر حجار تشکیل می‌دهند.

تلاش‌‌های زیادی از سوی تروریست‌های تکفیری و حامیان غربی و منطقه‌ای آنها انجام شد تا این انتخابات برگزار نشود اما عزم مردم سوریه برای مقابله با دسیسه‌هلا و توطئه‌های آنها از این اقدام جلوگیری کرد.

کشورهای غربی و برخی کشورهای عربی حتی اجازه ندادند سوری‌های مقیم کشورشان در انتخابات ریاست جمهوری سوریه شرکت کنند.

مقایسه انتخابات ریاست جمهوری سوریه و مصر نشان می‌دهد که برگزاری بی رونق انتخابات در مصر علیرغم تمهیدات و تهدیداتی که دولت حاکم اعمال کرده بود از استقبال بسیار کمی برخوردار بود.

این انتخابات که در مصر برگزار شد با تأیید و حمایت کشورهای غربی و آمریکا همراه بود، غربی‌ها به خاطر این که دولت موقت کنونی مصر گرایش‌های غربی و آمریکایی دارد و وابسته به آنها است برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور را مورد تأ‌یید قرار دادند و آن را انتخاباتی با ویژگی‌های یک دموکراسی دانستند اما برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه غیر قانونی دانستند و اعلام کردند که آن را به رسمیت نخواهند شناخت.

نمایندگان بیش از 30 کشور جهان برای نظارت بر روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه به این کشور رفته‌اند.

نمایندگان ایران و روسیه هم از جمله مهمترین کشورهای ناظر در انتخابات ریاست جمهوری سوریه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
رحیمی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
۰
۰
باسلام :روزنامه محترم جام جم كلمه قانونی به اشتباه قاونی نوشته شده است (حمایت از كشور و دولت قاونی خود )لطفا اصلاح بفرمایید.

نیازمندی ها