بزرگترین شرکت داروسازی خاورمیانه خوان اول را رد کرد

چشم سرمایه گذاری میلیاردی به کلید دولت تدبیر

کارخانه داروسازی دامی بایرافلاک شهرستان ازنا پس از کش و قوس های فراوان و گذشت حدود چهار سال از تاریخ آغاز ساخت آن امروز با حضور معاون اول رییس جمهور افتتاح خواهد شد تا تکمیل بزرگترین داروسازی خاورمیانه نیازمند کلید دولت تدبیر و امید باقی بماند.
کد خبر: ۶۸۰۰۸۴
چشم سرمایه گذاری میلیاردی به کلید دولت تدبیر

کارخانجات دارویی بایر افلاک شهرستان ازنا مشتمل بر هفت کارخانه است که در زمینی به مساحت 50 هکتار در منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان در حال احداث است و در صورت افتتاح کامل این کارخانه ها به عنوان بزرگترین کارخانه داروسازی کشور و خاورمیانه مطرح خواهد شد.

این مجموعه کارخانجات شامل تولید داروهای دامی، انسانی، مواد اولیه، مواد آرایشی و بهداشتی، سرم، واکسن و سموم دفع آفات کشاورزی و خانگی هستند که بناست تبدیل به یکی از بزرگترین صادر کنندگان داروی ایران به مناطق مختلف جهان شود.

رفع نیاز به واردات محصولات مشابه خارجی، خروج کمتر ارز از کشور، صادرات دارو به خارج از کشور، ارتقای کیفیت تولید داخلی و ایجاد اشتغال در استان محروم لرستان از مهمترین نتایج و مزایای ایجاد این صنعت دارویی است.

710 میلیارد سرمایه گذاری رقمی کم نظیر در استان لرستان

اما کارخانه تولید داروهای دامی اولین کارخانه از این مجموعه است که آماده بهره برداری شده، کارخانه ای که به گفته مدیر اداری و مالی آن 710 میلیارد ریال برای آن سرمایه گذاری شده است و این حجم از سرمایه گذاری یکی از بزرگترین سرمایه گذاری های انجام شده در استان لرستان است.

حیدری با اشاره به آغاز عملیات ساخت این کارخانه در سال 88 در زمینی به مساحت 36 هزار متر مربع افزود: کارخانه تولید داروهای دامی بایر افلاک دارای هفت خط تولید است که در صورت افتتاح تمامی خطوط 250 قلم داروی دامی تولید خواهد کرد.در صورت راه اندازی کارخانه تولید داروهای دامی برای 200 نفر به صورت مستقیم و برای 750 نفر دیگر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.

تولید محصولات جدید در بازار دارویی کشور

مدیر اداری و مالی شرکت داروسازی بایر افلاک تولید پماد استریل و سفالوسپورین به عنوان نسل پنجم داروهای پنی سیلین را از مهمترین ویژگی های این کارخانه عنوان کرد و افزود: این داروها، محصولی جدید در بازار دارویی کشور محسوب می شوند.

اما با همه فراز و نشیب هایی که در راه افتتاح این کارخانه به وجود آمد پس از حدود 15 ماه بلاتکلیفی امروز دوشنبه شاهد افتتاح این کارخانه با حضور معاون اول رییس جمهور خواهیم بود.

پروژه ای که از حدود یک سال گذشته با پیشرفت فیزیکی بیش از 95 درصد آماده بهره برداری بود و در مناسبت های مختلف وعده افتتاح آن به مردم داده شد اما هر بار به دلایل مختلف به بهره برداری نرسید.

6 خط دیگر فاز دامی در انتظار بهره برداری

عدم تامین مواد اولیه دارویی، عدم تامین سرمایه در گردش و روند کند انجام آزمایش های دارویی از جمله موضوعاتی بود که به عنوان دلایل تاخیر در بهره برداری از کارخانه تولید داروهای دامی مطرح شدند.

با این حال و پس از به وجود آمدن تاخیر طولانی در بهره برداری، تنها یک خط تولید از هفت خط تولید داروهای دامی این کارخانه آماده بهره برداری شده است و بخش عمده ای از ظرفیت کارخانه تولید داروهای دامی همچنان در انتظار بهره برداری خواهد ماند.

با توجه به حجم سرمایه گذاری انجام شده در این طرح، و ایجاد اشتغال پایدار انتظار می رود با حمایت بیش از پیش مسئولین شاهد بهره برداری از سایر خطوط تولید کارخانه داروهای دامی بایر افلاک باشیم.

کارخانه ای که به گفته مدیر عامل آن در صورت آغاز تولید اقلام دارویی و با توجه به مشکلات بسته بندی از سال آینده صادرات دارو را آغاز خواهد کرد و موجب رشد و شکوفایی منطقه ویژه اقتصادی شهرستان ازنا خواهد شد.

لازم به ذکر است کارخانه تولید داروهای انسانی این مجموعه نیز دارای حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی است که در صورت بهره برداری در مجموع دو فاز دامی و انسانی 700 نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد که رقمی قابل توجه است و نقش مهمی در کاهش نرخ بیکاری در استان لرستان خواهد داشت.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ازنا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
۰
۰
متاسفانه این راه اندازی صوری بوده و در فردای آن روز مجددا این شركت در كما فرو رفته است
این گونه شركتها كه بدون هیچ گونه پشتوانه علمی و عملی و همچنین تامین پول بادآورده حكومتی از طریق مراكز خاص در جای جای ایران عزیز در این شرایط سخت تحریم بوجود می ایند جز اتلاف هزینه و اعتبارات كشور هیچ دستاورد دیگری نخواهند داشت خواهشمند است شما روزنامه نگاران و دست به قلمها اینگونه پروژه های توخالی را افشا كنید.
اگر مسئولان راست می گویند به جای ایجاد یك كارخانه با آن عظمتی كه مدعی هستند یك داروخانه مجهز با داشتن كامل داروها در شهر ما ایجاد كنند كارخانه بزرگ و... پیشكش

نیازمندی ها