شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید «کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۶۸۰۰۲۱
تحریم نام اهل بیت (ع) در تونس

مجوز 25 میلیارد ریالی دولت به علی جنتی برای یک همایش

روزنامه خراسان نوشت:بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر معاون اول رییس جمهور به علی جنتی، مقرر شده به استناد ماده 1 قانون نحوه جلوگیری از تجمل گرایی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز برگزاری دهمین اجلاس وزیران اطلاع رسانی کشورهای اسلامی تا سقف هزینه مبلغ 25 میلیارد ریال از محل اعتبارات مصوب مربوط و با رعایت سایر قوانین و مقررات را داشته باشد.

ابلاغ یک مصوبه مهم قرآنی پس از 5 ماه

خراسان آورده:در حالی که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر واگذاری مسئولیت پیگیری امور شورای توسعه فرهنگ قرآنی در استان ها و شهرستانها به شورای فرهنگ عمومی و حضور مسئولانی چون نماینده ولی فقیه در استان، یکی از روسای نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاههای استان، رییس سازمان تبلیغات اسلامی و یکی از نمایندگان مجلس در این شورا در اوایل دی ماه سال گذشته به امضای مسئولان اجرایی رسیده بود، این مصوبه پس از گذشت 5 ماه، بالاخره به دستگاه های اجرایی ابلاغ شد.

توضیح وزارت ارشاد و سؤال کیهان چرا از مسئولیت قانونی طفره می‌روید؟

روزنامه کیهان نوشت:معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در واکنش به خبر ویژه و گفت‌وشنود روز شنبه 10 خرداد توضیحی ارائه کرد.در توضیح روابط‌عمومی این معاونت که اتفاقا از سایت‌های زنجیره‌ای سردرآورده، آمده است:‌ «احتراما عطف به انتشار همزمان 3 مطلب در صفحه دوم آن روزنامه (گفت‌وشنود، کیهان و خوانندگان، خبر ویژه) و با استناد به ماده 23 قانون مطبوعات خواهشمند است دستور فرمایید پاسخ زیر در روزنامه درج شود:

1- در پی درگذشت صاحب امتیاز نشریه «ایران فردا» و با توجه به رفع توقیف این نشریه (به استناد رأی مورخ 88/11/19 شعبه 1083 دادگاه عمومی جزایی تهران) هیئت محترم نظارت بر مطبوعات در جلسه مورخ 92/4/24 با انتقال امتیاز به نماینده ورثه قانونی متوفی، موافقت کرده است.

همچنین پرونده مدیرمسئول معرفی شده هنوز در هیئت محترم مطرح نشده است و انتشار این نشریه در چارچوب ماده 14 قانون مطبوعات صورت می‌پذیرد.

2- نشریه «زنان» در جلسه مورخ 86/11/28 هیئت محترم نظارت بر مطبوعات لغو پروانه شده است. صاحب امتیاز آن در اردیبهشت سال بعد تقاضای انتشار نشریه‌ای جدید تسلیم کرده است. هیئت محترم نظارت بر مطبوعات نیز با توجه به نوبت طرح، در جلسه مورخ 92/9/18 خود با انتشار نشریه «زنان امروز» موافقت کرده است.

3- مجوزهای یادشده براساس ماده 10 قانون مطبوعات و تبصره‌های ذیل آن و براساس اختیارات هیئت محترم نظارت بر مطبوعات که متشکل از 7 عضو است (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یک قاضی به انتخاب رئیس قوه قضائیه، یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نماینده مدیران مسئول مطبوعات، یک استاد دانشگاه به انتخاب وزیر علوم، یکی از اساتید حوزه علمیه به انتخاب شورای عالی حوزه علمیه قم و یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به انتخاب این شورا) صادر شده است. براساس قانون مطبوعات تشخیص صلاحیت متقاضیان به عهده و صرفا در صلاحیت هیئت مذکور است. بنابراین انتساب این مجوزها به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بویژه سیاق عبارات و ادبیات آن روزنامه می‌تواند مصداق عناوین مجرمانه نشر اکاذیب، تهمت و تشویش اذهان عمومی باشد و ضمنا نشانگر میزان اطلاع از قانون مطبوعات در مرجع صدور مجوز نشریات است.

ضمنا همان‌طور که ملاحظه می‌فرمایید مورد اول در دولت دهم انجام پذیرفته است که سیاق مطالب یادشده، علاوه بر نشر اکاذیب، القای انتساب آن به دولت «تدبیر و امید» و به دور از اخلاق حرفه‌ای است.»درباره این واکنش، توضیحاتی ضروری به نظر می‌رسد: ظاهرا صورت مسئله در توضیح معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد گم شده است و آن اینکه؛ مشخصا طی 2 دهه اخیر شبکه‌ای از مطبوعات زنجیره‌ای رشد کرد که استراتژی محوری فعالیت خود را معارضه با اصول انقلاب و جمهوری اسلامی از طریق دروغ، تخریب، اتهام، تشویش اذهان عمومی و نهایتا تحریک به آشوب و تحرکات ساختارشکنانه قرار داده بود. نقش این شبکه و اسامی اعضای آن در دو آشوبگری تیر 1378 و خرداد تا دی ماه 1388 کاملا روشن است. رهبر معظم انقلاب در سال 1379 از این شبکه به عنوان «پایگاه مطبوعاتی دشمن» یاد کردند. برخی از اعضای این شبکه به گروهک‌های ضدانقلاب و رژیم پهلوی وابستگی مستقیم دارند. شماری از آنها اکنون از کشور گریخته - نظیر سردبیر مجله ایران فردا و از اعضای مرکزیت گروهک ملی مذهبی - و با شبکه‌های دولتی ‌‌‌BBC، VOA، رادیو فردا و ده‌ها تلویزیون و سایت مشابه همکاری می‌کنند و برخی دیگر همچنان در مطبوعات داخلی فعالند و به همین دلیل نیز خط فعالیت هر دو جریان رسانه‌ای داخلی و خارجی کاملا هماهنگ است.

با این وصف، صورت مسئله اصلی این است که در برابر برنامه‌ سازمان‌یافته دشمنان نمی‌توان از خود سلب مسئولیت کرد و مثلا توپ را در زمین قوه قضائیه، یا هیئت نظارت بر مطبوعات یا دولت قبلی و... انداخت. وزیر ارشاد، رئیس هیئت نظارت بر مطبوعات است و هم او و هم دیگر اعضای هیئت نظارت قانونا موظفند با حرکت سازمان یافته دشمن- چه در عرصه مطبوعات و چه در سایر عرصه‌های فرهنگی و هنری- بدون مداهنه و مجامله برخورد کنند. به این اعتبار، اجازه تجدید حیات نشریات زنجیره‌ای توقیف شده- مثلا در پوشش مجوز تازه و اردوکشی همان تیم‌های مفسد به نشریات جدید- عملی مجرمانه و ضدامنیت ملی و خیانت به جمهوری اسلامی است از سوی هر نهادی که صورت گیرد؛ خواه در دولت قبلی و خواه در دولت فعلی.

استدلال‌ دیگر کیهان این بوده که طبق قواعد مسلم حقوقی در صورت تکرار جرم از سوی مجرمان، مجازات آنها نیز تشدید می‌شود. اما این قاعده در حوزه مطبوعات کاملا برعکس شده به نحوی که یک جریان فاسد فرهنگی با فهرست و اسامی مشخص، مکررا در خدمت فتنه‌انگیزی و آشوبگری و ساختارشکنی گروهک‌های ضدانقلاب (نهضت آزادی، جبهه ملی، گروهک منافقین، چپ‌های آمریکایی و سلطنت‌طلبان) وارد عرصه می‌شود و پس از چند ماه تا چند سال قانون‌شکنی خیانت را به اوج می‌رساند - نظیر کاری که روزنامه بهار در انکار ولایت امیرمؤمنان(ع) یا روزنامه آسمان در تخطئه حکم قرآنی قصاص انجام داد - و آنگاه با حداقل مجازات یعنی توقیف مواجه می‌شود اما پس از مدتی کوتاه همان تیم صرفا با عوض کردن یک لوگو بدون کمترین هزینه‌ای، مأموریت خود را از سر می‌گیرند. وزارت ارشاد این وسط چه کاره است؛ مأمور تهدید منتقدان؟! در این باره مشخصا معاونت محترم مطبوعاتی باید توضیح دهد که اگر به نام اصول و اصولگرایی پله‌های ترقی را پیموده است چگونه مجاز دانسته سردبیر روزنامه هتاک آسمان- که چند بار توقیف و مجددا منتشر شده و آخرین بار به زبان یک عضو گروهک مرتد جبهه ملی، حکم قرآنی را تخطئه کرده- به عنوان داور جشنواره مطبوعات انتخاب شود؟! آیا مسئولیت این عمل مجرمانه را نیز می‌توان به گردن هیئت نظارت بر مطبوعات یا دولت قبلی و یا قوه قضائیه انداخت؟ و آیا این تجانس- خدای نکرده- از نوعی سنخیت پدید نیامده است؟!

اما قانون مطبوعات! طبق اصل 24 قانون اساسی «نشریات و مطبوعات در بیان مطالب آزادند مگر آن که مخل به مبانی اسلامی یا حقوق عمومی باشند. تفصیل آن را قانون معین می‌کند.» طبق ماده 6 قانون مطبوعات، نشریات حق «نشر مطالب الحادی و مطالبی که به اساس جمهوری اسلامی لطمه وارد کند، اشاعه فحشا و منکرات، ایجاد اختلاف بین اقشار جامعه، تشویق افراد و گروه‌ها به ارتکاب اعمالی علیه امنیت ملی، اهانت به دین مبین اسلام و مقدسات آن و رهبری و مراجع، افترا به مقامات، نهادها و ارگان‌ها، پخش شایعات و مطالب خلاف واقع و انتشار مطلب علیه اصول قانون اساسی» را ندارند. همچنین براساس تبصره 8 ماده 9 «اعضاء و هواداران گروهک‌های ضدانقلاب و یا گروه‌های غیرقانونی و محکومان دادگاه انقلاب که به جرم اعمال ضدانقلابی یا علیه امنیت داخلی محکومیت یافته‌اند و نیز کسانی که علیه نظام جمهوری اسلامی فعالیت و یا تبلیغ می‌کنند حق هیچ‌گونه فعالیت مطبوعاتی ندارند.» طبق تبصره 5 ماده 10 نیز «وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ریاست هیئت نظارت بر مطبوعات را برعهده دارد و پاسخگوی عملکرد هیئت مذکور در مجلس و دیگر مراجع ذی‌صلاح خواهد بود.» از سوی دیگر براساس ماده 12 قانون مطبوعات «وزارت ارشاد موظف است تخلف نشریات را رأسا یا به تقاضای حداقل 2 نفر از اعضای هیئت نظارت ظرف مدت یک ماه مورد بررسی قرار داده و در صورت لزوم به طور مستقیم و یا از طریق هیئت نظارت مراتب را جهت پیگرد قانونی به دادگاه صالح تقدیم نماید».

در ماده 45 تصریح گردیده «نظارت دقیق بر عملکرد جراید و انجام رسالت مطبوعاتی آنان برعهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این امر مانع از انجام وظیفه مستقیم هیئت نظارت نخواهد بود.» و... بسیاری از مواد صریح این قانون که وزیر ارشاد و معاون مطبوعاتی وی موظف به رعایت و اجرای آنها هستند و به آن توجهی ندارند.

مارکسیست‌های پشیمان دلال پناهندگی و تأمین اطلاعات برای دشمن

روزنامه کیهان نوشت:اداره فدرال پناهندگان آلمان اعلام کرد در سال میلادی گذشته 4424 ایرانی از این کشور درخواست پناهندگی کردند.به گزارش دویچه‌وله از این تعداد، به 263 نفر پناهندگی سیاسی داده شده است. دویچه‌وله یک هفته پیش فاش کرد سرویس امنیتی آلمان ده‌ها سال است از پناهندگان به عنوان طعمه برای جمع‌آوری اطلاعات و جاسوسی استفاده می‌کند.برخی گروهک‌های سابقا مارکسیست که ناچار از تغییر مرام و ایدئولوژی شده‌اند و در آلمان حضور دارند، به عنوان دلال سرویس امنیتی آلمان در شناسایی و شکار طعمه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. در عین حال شهر برلین یکی از ایستگاه‌های فعالیت مشترک موساد و سیا در اروپا نیز می‌باشد.

کف و سوت BBC برای ترویج دولتی سکولاریسم

کیهان آورده:اظهارات توام با حاشیه‌سازی رئیس‌جمهور با استقبال محافل مخالف جمهوری اسلامی و برخی افراطیون مدعی اصلاحات مواجه می‌شود.

شبکه دولتی بی‌بی‌سی طبق معمول چند ماه گذشته از سخنان حاشیه‌ساز روحانی استقبال کرد و میزگردی ترتیب داد. مهدی خلجی همکار سابق نشریات اصلاح‌طلب که اکنون در موسسه خاور نزدیک واشنگتن فعالیت می‌کند، به بی‌بی‌سی گفت: صحبتی که آقای روحانی کرده به نظر من شاید انقلابی‌ترین(!) سخنی است که بشود در جمهوری اسلامی زد. اینکه حکومت موظف نیست افراد را به زور به بهشت ببرد. این کاملا در تضاد با اساس ایدئولوژی اسلامی و فلسفه وجودی جمهوری اسلامی است.

خلجی افزود: جمهوری اسلامی و ولایت فقیه اساسا بر این فکر و فرض مبتنی شده که حکومت موظف است شریعت را در جامعه اجرا کند. اگر ما بگوییم که حکومت موظف نیست مردم را به بهشت ببرد یعنی کار حکومت اجرای شریعت نیست و در حقیقت تمام نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی زیر سوال می‌رود. بنابراین سخنی که روحانی گفته و مخالفتی که برخی ائمه جمعه کردند یک تضاد و یک تنش جدی و بنیادی است.

وی تصریح کرد: این به نظر من یک موفقیت برای کسانی است که خواهان پایان حکومت دینی در ایران و جدایی دین از دولت هستند.خلجی اظهار داشت: به نظر من روحانی به درستی تشخیص داده است که باید از حکومت ایران ایدئولوژی‌زدایی بشود.همکار شبکه دولتی انگلیس آنگاه گفت ایران برای همکاری با غرب و خروج از انزوا باید ایدئولوژی‌زدایی کند و روحانی نیز این را می‌داند!

خلجی اضافه کرد کسانی به حکومت دینی اعتقاد ندارند و این مسئله که حکومت شریعت را اجرا نکند، فراتر از مسئله سیاسی و مسئله‌ای برای هویت جمهوری اسلامی است چون جمهوری اسلامی حکومتی است که وظیفه خود را اجرای شریعت می‌داند و آیت‌الله خمینی و آیت‌الله خامنه‌ای هم به آن معتقد هستند. بنابراین مسئله این نیست که در درون حاکمیت فرد چگونه فکر می‌کند چون مسئله اساس جمهوری اسلامی است.از سوی دیگر شبکه صهیونیستی بالاترین در تحلیلی نوشت: ادبیات روحانی تغییر یافته و تهاجمی شده به ویژه که مشخصا از منبر به عنوان ابزار ابلاغ پیام روحانیان نام برده و عمر منبر یکطرفه را پایان یافته تلقی کرده است... حرف‌های روحانی در مورد مسائل مربوط به ایدئولوژی و مبانی فلسفی حکومت، زلزله(!) ایجاد می‌کند اگر که با همین توان و توالی تکرار کند و به مغز متحجرین حوزه بکوبد و وادارشان کند بیایند وسط(!). این کار اگر تداوم پیدا کند از هر عمل سیاسی مقطعی با ارزش‌تر است زیرا این دست فرمانی که او گرفته دقیقا به مقصد عرفی‌تر[سکولار] کردن حکومت است. باید به او خسته نباشید گفت و منتظر ماند که از هر تریبونی استفاده کند. مچکریم. مهم نیست این از کجا می‌آید. مهم خود این دست فرمان است.

مهرانگیز کار همسر سیامک پورزند و از عناصر سلطنت‌طلب فراری نیز در وب سایت روزآنلاین تحت عنوان «روحانی تنها نیست» نوشت:رئیس‌جمهور در قانون اساسی ایران سر و صولتی ندارد اما ممکن است با همراه شدن با تحولات، وزن خود را به کاستی‌های قانون اساسی تحمیل کند. گذار به این مرحله دشوار است تا جایی که بر پایه تجربه‌های دوره اصلاحات به این گذار خوش‌بین نیستیم اما روحانی درصدد است این پیش‌داوری‌ها را با گفتار خود تغییر دهد. او به استقبال خطر می‌رود و نباید از نرخ ریسک‌پذیری خود در سه سال باقی مانده بکاهد(!) او یا یقین دارد پشتش به کوه است یا به سیم آخر زده است(!)در این میان داریوش سجادی مشاور سابق مهدی کروبی و همکار پیشین نشریات اصلاح‌طلب با مرور سخنان روحانی مبنی بر اینکه «عده‌ای بیکارند، در توهم به سر می‌برند و مدام غصه دین و آخرت مردم را می‌خورند در حالی که نه می‌دانند دین چیست و نه آخرت، اما همیشه غصه آخرت را می‌خورند» نوشت: بیرون از تحلیل محتوای این اظهارات در مجموع چنین امری نشان دهنده آن است که بعد از نزدیک به یک سال و ظاهرا به دنبال درک ایشان از فقد امید به فرجام موفقیت‌آمیز مذاکرات هسته‌ای، نهایتا تصمیم خود را گرفته و به منظور جلوگیری از سقوط اعتماد و آرایش نزد «طبقه‌ای مشهود» به اخذ گارد تهاجمی با جامعه مذهبی ایران اقدام کرده است.

سجادی افزود: هرچند از یک جهت می‌توان به استقبال این امر رفت که نهایتا روحانی تصمیم گرفت بیرون از تذبذب یک جا بایستد و خود را تعریف کند اما گریزی از این واقعیت نیز نباید داشت که اظهارات ایشان لوازم اجتناب‌ناپذیر خود را نیز همراه خواهد آورد که بروز دور جدیدی از تنش‌ها یکی از آنهاست، تنش‌هایی که مسبوق به سابقه در دوران اصلاحات خاتمی است و مشخص نیست روحانی بتواند فرجامی بهتر از سرنوشت خاتمی پیدا کند. آن هم در موقعیتی که خاتمی متکی به آرائی ماکسیممی بود و روحانی تا آن اندازه نیز اقبال نداشته است.یادآور می‌شود اظهارات اخیر روحانی با استقبال مشابه در روزنامه‌های زنجیره‌ای نظیر شرق، اعتماد، آرمان، آفتاب یزد و... مواجه شد.برخی صاحب‌نظران معتقدند کانالی دارای نفوذ از سوی افراطیون درصددند بلایی را که سر خاتمی و سپس موسوی و کروبی در زمینه تقابل با نظام و انقلاب و سپس سرشکستگی فراهم آوردند، برای دکتر روحانی بازسازی کنند و انتقام سخنرانی 23 تیر 78 وی علیه فتنه‌گران مزدور بیگانه را بگیرند.در عین حال مردم از دولت و رئیس‌جمهور توقع دارند که به جای اظهارات تنش‌زا یا حاشیه‌ساز، به وعده‌های اقتصادی داده شده عمل کنند.

منافقین سر ما را هم کلاه گذاشته‌اند

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: احمد جربا، رئیس شورای ملی مخالفان دولت سوریه می‌گوید منافقین سر ما را هم کلاه گذاشته‌اند. وی که با "مریم قجر عضدانلو" همسر غیرشرعی سرکرده گروهک تروریستی منافقین دیدار کرده، در پاسخ به این سئوال که چرا این ملاقات را انجام داده؟ گفت اصلا ما متوجه نشدیم که این‌ها به اصطلاح مجاهدین هستند، به ما گفته بودند آن‌ها هم "شورای ملی مقاومت" هستند و همانند شورای ملی سوریه هستند؛ اما حالا تازه فهمید‌ه‌ایم و دوستان آمریکایی و فرانسوی به ما گفتند که چه کلاهی بر سرمان رفته است.

همسر یک مقام دولتی بنزین وارد می کند

جمهوری اسلامی آورده:یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت یازدهم کیفیت بنزین پتروشیمی نوری و برخی پتروشیمی‌ها را تایید کرده و این تاییدیه موجود است، اظهارات وزیر نفت در خصوص واردات بنزین و بی‌کیفیتی بنزین داخلی را بازی سیاسی خواند و گفت: برخی از بستگان مسئولان منافعی در واردات بنزین دارند و همسر یک مقام دولتی از واردکنندگان بزرگ بنزین است. مهدی موسوی‌نژاد افزود: مسئولان محیط زیست و سازمان استاندارد تاکنون هیچ آزمایشی در خصوص کیفیت بنزین‌های داخلی نداشته‌اند و براساس نظر وزارت نفت مبنی بر لزوم واردات بنزین و بی‌کیفیتی بنزین داخلی اظهارنظر می‌کنند. وی بدون آنکه نامی از افراد مورد اتهام ببرد گفت ظن قوی اینست که آنها با واردات بنزین به ثروت و منافعی دست یافته‌اند. هنوز مسئولان دولتی در این زمینه اظهارنظر نکرده‌اند.

زائران ایرانی به «کرونا» مبتلا نشده‌اند

روزنامه قدس از قول سایت مشرق نوشت: دکتر عادل مقصودی نژاد معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر اعلام کرد: تاکنون گزارشی مبنی بر مراجعه زائری با علایم ویروس کرونا گزارش نشده است.

شکایت 3 وکیل دادگستری از میرکاظمی

قدس نوشت:سه وکیل دادگستری صبح دیروز با حضور در دادسرای کارکنان دولت از «مسعود میرکاظمی» وزیر سابق نفت در دولت دهم و رئیس کنونی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی شکایت کردند. پیمان حاج محمود عطار یکی از وکلای شاکی این پرونده افزود: از آقای میرکاظمی به جهت اقدام و تولید بنزینهای سمی در داخل کارخانه های پتروشیمی و توزیع در سطح شهرها که موجب خسارت هنگفت مادی و معنوی به کشور و مردم شده است، شکایت کردیم.

خودروهای ریاست جمهوری را پس دهید

روزنامه قدس به نقل از خانه ملت آورده: قاضی پور، عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس با بیان اینکه استفاده نزدیکان احمدی نژاد از خودروهای ریاست جمهوری خلاف شرع و قانون است، گفت: صنعت خودرو و تولید آن در دولت قبل به دلیل سوء مدیریت به ورطه نابودی کشیده شد، حداقل آقای احمدی نژاد و نزدیکانشان خودروهای ریاست جمهوری را پس دهند.

درخواست یک نماینده از لاریجانی

قدس به نقل از سایت جهان نوشت: حسن تامینی نماینده مردم رشت در مجلس گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی باید هزینه‌کردهای مالی مجلس را بازنگری و شفاف‌سازی کند. وی افزود: می‌خواستیم در قالب تفحص و تحقیق در این زمینه ورود کنیم. وی افزود: طرح سؤال در این زمینه از لاریجانی را پیگیری می‌کنیم.

تحریم نام اهل بیت (ع) در تونس

قدس از قول سایت ادیان نیوز نوشت: دولت تونس در اقدام ضد شیعی و ضد اسلامی، قانونی تصویب کرد که از این پس هیچ شهروندی حق ندارد اسامی پیشوایان شیعه را بر فرزندان خود بگذارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها