وزیر کشور گفت: در انتخابات سال 1392 با هدایت رهبری انتخابات باشکوه و قانونمندی در کشور برگزار شد در حالی که دشمن فکر می کرد که بعد از فتنه 88 بار دیگر می تواند با کارشکنی های خود یک فتنه پیچیده تری را تدارک ببیند اما مردم با اطاعت از رهبری نشان دادند که همچنان در مسیر اصلی انقلاب حرکت می کنند.
کد خبر: ۶۷۹۷۳۰
فتنه پیچیده دشمن برای انتخابات 92

صبح امروز یکشنبه عبدالرضا رحمانی فضلی در همایش ملی پیشگامان انقلاب در ورامین با اشاره به وضعیت ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دنیا بین ابرقدرت های جهان تقسیم شده بود و منطقه خاورمیانه سهم آمریکا و شوروی به حساب می آمد.

وزیر کشور افزود: خاورمیانه از جمله نقاط مهم و حساس برای ابرقدرت ها به شمار می رفت و این منطقه به دلیل ویژگی های خاصی که داشت، همواره پیشانی برخورد قدرت های غرب و شرق بود. ابر قدرت های شرق و غرب تصمیم گرفتند که با توجه به ویژگی های منطقه خاورمیانه، ایران به عنوان ژاندارم خلیج فارس مطرح شود که این مسئله موجب خوشحالی و خرسندی شاه بود زیرا در این صورت باید دولت ایران توسط قدرت های دنیا مورد حمایت قرار می گرفت.

حرکت امام راحل بر اساس عمل به تکلیف بود

رحمانی فضلی اضافه کرد: تکیه بر نفتهای فراوان، فرهنگ مبتنی بر نگاه لیبرالیستی و مسئولان کاملا وابسته و آزادی در حدی که روحیه و خواست جوانان ایرانی را ارضا کند از جمله عواملی بود که قدرت های غربی تلاش داشتند به وسیله آن قدرت مقاومت در مقابل غرب و شرق را در میان ملت ایران از بین ببرند.

این مسئول با اشاره به شیوه مبارزاتی امام خمینی(ره) بیان داشت: امام خمینی(ره) مبارزه را برای پیروزی دنبال نمی کردند بلکه به دنبال ادای تکلیف بودند و در آن مقطع تکلیف امام مبارزه با فساد و ظلم و در رأس آن مبارزه با آمریکا بود و اخلاص در عمل و خلوص نیت امام سبب شد تا حرکت این بنده خالص خدا به یک مظهر و نماد تبدیل شود.

وی عنوان کرد: مکتب مارکسیست نوع مبارزه امام خمینی(ره) را رد می کرد و معتقد بود که بدون پشتیبانی بلوک شرق امکان موفقیت وجود ندارد و مبارزه امام را از قبل شکست خورده می پنداشت، اما امام راحل به امدادهای غیبی اعتقاد داشت و این مسئله در لحظات مختلف نهضت اسلامی به عینه ثابت شد و همه دیدند که ملت ایران در شرایط سخت و در صفوف متحد از این بنده صالح خدا حمایت کرده و ایشان را تنها نگذاشتند.

کشورهای دیگر نیز ار انقلاب اسلامی ایران بهره مند شده اند

وزیر کشور گفت: ویژگی های شخصیتی امام و فضای خفقان ایران و نظام فریبنده کشور توانست جرقه هایی در کشور ایجاد کند و در نهایت مسیر انقلاب با انفجار نور، چنان روشنایی به کشور بخشید که کشورهای دیگر نیز از آن بهره مند شدند.

وی متذکر شد: آنان که مبارزات را به صورت تشکیلاتی دنبال می کردند این سوال را در ذهن خود داشتند که امام با استفاده از چه تشکیلاتی توانست به هدف خود برسد و پیام رسانی امام و سازمان دهی نیروها چگونه بود.

رحمانی فضلی یادآور شد: امام راحل سعی کرد تا در مبارزات خود دل ها را به هم نزدیک کند و با مقاومت، استقامت در مبارزه و توکل بر خدا اعتماد همگان را به دست آورد و عملکرد امام به گونه ای شد که در سال 1357 همه ایران امام بودند زیرا مردم به عشق وی نفس می کشیدند.

امام راحل با مدیریت بی نظیرش جنگ را اداره کرد

این مسئول با اشاره به قدرت فرماندهی امام راحل در جریان جنگ تحمیلی نیز بیان داشت: امام راحل با مدیریت بی نظیرش جنگ را اداره کرد و در شرایطی که می دید فرماندهی جنگ با مشکلاتی روبرو است با استفاده از راه هایی نظیر بسیج و سپاه توانست مسیر جنگ را هدایت کند و در همه این شرایط ما شاهد امدادهای خداوند متعال بودیم.

وی گفت: بر اساس تحلیل های طبیعی، کشور ایران با وجود بحران های متعدد توان مقابله با دنیا را نداشت اما همه دیدند که با امدادهای الهی و رهبری هوشیارانه امام راحل این ایران بود که در جنگ پیروز شد.

امروز کشور با فتنه های مختلف و حوادث گوناگون و جنگ های روانی روبرو است

رحمانی فضلی افزود: در ادامه مسیر انقلاب و پس از امام راحل نیز مقام معظم رهبری توانسته است به خوبی این مسیر را ادامه دهد و امروز کشور با فتنه های مختلف، حوادث گوناگون و جنگ های روانی و تحریم های سیاسی و اقتصادی روبرو است اما با درایت رهبری همه این مشکلات را پشت سر گذاشته و می گذاریم.

وزیر کشور ادامه داد: امروز پس از گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی همه می گویند که هیچ معادله ای در منطقه و بین الملل بدون حضور ایران قابل حل نیست و اعتقاد دارند که حوادث منطقه حول محور ایران رقم خورده است.

وی اضافه کرد: با تمام تبلیغات منفی علیه ایران و حقی که برخی کشورها برای حمله نظامی و سیاسی به ایران برای خود قائل هستند اما مردم دنیا می گویند که این چه ملتی است که 35 سال در مقابل نقشه های مختلف ایستاده است و هر روز از این کشور خبرهای جدید به گوش می رسد.

رحمانی فضلی عنوان کرد: تسلط بر انرژی صلح آمیز هسته ای، توانایی ساخت موشک های دوربرد، ماهواره و توفیق های پزشکی و دارویی و حضور در مناسبات منطقه ای نشان می دهد که ملت ایران با مقاومت و ایستادگی به خواسته های خود رسیده است.

وزیر کشور تأکید کرد: این جلسات و همایش ها با هدف بیعت مجدد است زیرا برای رسیدن به مرحله کنونی هزینه های فراوانی پرداخت شده است اما این مسیر طولانی بوده و همچنان برای رسیدن به قله های پیشرفت باید سر بر دامن ولی فقیه بگذاریم و سخنی در برابر ایشان نزنیم و تحلیلی را در برابر تحلیل ایشان قرار ندهیم.

قلب آرام و اراده پولادین رهبری ایران را به هدف خود می رساند

وی بیان داشت: مسئولان از نزدیک شاهد تصمیمات ایشان در مواقع بحرانی بوده اند و قلب آرام و اراده پولادین و اعتماد عمیق ایشان، این ملت را به سر منزل مقصود می رساند.

رحمانی فضلی گفت: در انتخابات سال 1392 با هدایت رهبری انتخابات باشکوه و قانونمندی در کشور برگزار شد زیرا دشمن فکر می کرد که بعد از فتنه 88 بار دیگر می تواند با کارشکنی های خود یک فتنه پیچیده تری را تدارک ببیند اما مردم با اطاعت از رهبری نشان دادند که همچنان در مسیر اصلی انقلاب حرکت می کنند.

این مسئول تأکید کرد: آخرین حربه ای که آمریکا و مرتجعین منطقه دنبال می کنند، خشن نشان دادن اسلام است که در این زمینه با ایجاد فرقه های افراطی و راه اندازی خشونت های فراوان تحت عنوان وهابیت و غیره تلاش دارند به هدف خود برسند اما به لطف خدا همه این اتفاقات خواهد افتاد که مردم دنیا خالص را از ناخالص تشخیص دهند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها