با وجود شایعاتی که به دنبال اعلام خبر استعفای معاون سیاسی وزیر کشور منتشر شد، قائم‌مقام وزیر کشور گفت: با توجه به کسالتی که آقای میرولد از ناحیه گردن داشت، پزشکان به وی توصیه کردند نباید فشار کار‌ی‌اش سنگین باشد، از این رو وزیر کشور تقاضای رفتن وی از معاونت سیاسی وزارت کشور را پذیرفت.
کد خبر: ۶۷۹۰۶۲
معاون سیاسی وزیر کشور چرا استعفا کرد؟

حسینعلی امیری در گفت‌وگو با فارس، با بیان این‌که در اولین فرصت از زحمات آقای میرولد قدردانی خواهد شد، خاطرنشان کرد: وزارت کشور همچنان از تجربیات، دانش و خدمات آقای میرولد در جایگاهی متناسب با شرایط جسمی وی بهره‌مند می‌شود.

پیش از این برخی رسانه‌ها، دلیل رفتن میرولد از معاونت سیاسی وزارت کشور را برخی اختلافات از جمله در انتصابات در وزارت کشور عنوان کرده بودند.

جوادی‌آملی: آمریکا نگاهش را تغییر دهد

آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی از مراجع تقلید گفت: دولتمردان آمریکایی برای بهبود رابطه کشورشان با ایران باید نگاه خود را تغییر دهند.

به گزارش ایرنا، وی روز پنجشنبه در دیدار هیاتی از دانشمندان و رهبران دینی آمریکادرباره نقش رهبران دینی دو کشور در بهبود رابطه ایران و آمریکا افزود: ایران همواره با همه کشورها در دوستی و مسالمت زندگی کرده و کوشیده با همه کشورها بر مبنای عدل و عقل رفتار کند و بد هیچ کشوری را هم نخواهد.

آیت‌الله جوادی‌آملی همچنین در شانزدهمین اجلاسیه استادان سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم گفت: ملتی که کیف و جیبش خالی باشد، اهل مقاومت نخواهد بود.

عجیب است که اوباما خجالت نمی‌کشد

پس از آن‌که اخیرا باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا در سخنانی ادعاهای خود را درباره روی میز بودن همه گزینه‌ها تکرار کرد، جیمز ویفلد، معاون رییس ستاد مشترک ارتش این کشور نیز دیروز گفت که ایران مهم‌ترین تهدید موشکی برای واشنگتن به حساب می‌آید. او از چین و روسیه خواست تا ایران را وادار به کنار گذاشتن برنامه موشکی کنند.

در واکنش به این قبیل اظهارات، سردار سید مسعود جزایری، معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح اظهار کرد: اگر آمریکا و هم‌پیمانانش توان حمله به ایران را داشتند، لحظه‌ای در انجام عمل وحشیانه خود درنگ نمی‌کردند و البته جای تعجب است که اوباما از تکرار حرف‌های پوچ خود خجالت نمی‌کشد.

دلسوزی پدرانه با دانشجو

سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات، در اجلاس معاونان و مدیران فرهنگی دانشگاه‌های سراسر کشور گفت: ما باید دلسوزی پدرانه با دانشجو داشته باشیم و جوابی به سوالات او بدهیم که او را قانع کند نه ساکت، و اگر غیر از این باشد اشتباه از عملکرد ماست.

به گزارش مهر، علوی با تاکید بر این‌که دستگاه‌های امنیتی جایگاه حساسی در مقوله امنیت در کشور دارند، گفت: وظیفه وزارت اطلاعات این است که امنیت را برای همه اقشار جامعه فراهم کند نه این‌که امنیت را بر مردم و محیط‌های فرهنگی حاکم کند و مردم باید در همه زمینه‌ها احساس امنیت داشته باشند و این مقوله را باید مهندسان امنیتی جامعه فراهم کنند که ما این کار را انجام داده‌ایم و آثار مثبت آن را نیز مشاهده کرده‌ایم.

وزیر اطلاعات افزود: در حکومت اسلامی مقوله امنیت باید با نشاط و شادکامی همراه باشد و باید توجه داشت وقتی قاطبه مردم با اعتماد و همدلی درباره ایجاد امنیت در جامعه همراهی کنند، امنیتی مطلوب و بدون هزینه در جامعه به وجود می‌آید.

موافقت وزارت کشور و مخالفت وزارت خارجه با یک تجمع

احمد حکیمی‌پور، دبیرکل حزب اراده ملت از موافقت وزارت کشور با درخواست تجمع این حزب در حمایت از دیپلماسی کشور، مقابل ساختمان وزارت خارجه خبر داده است.

او البته به ایلنا گفته با توجه به محل در نظر گرفته شده برای این تجمع، وزارت امور خارجه نیز باید موافقت خود را اعلام کند.

این فعال اصلاح‌طلب تاکید کرده که ما تلاش می‌کنیم تا صدای موافقان دیپلماسی در کشور شنیده شود.

این در حالی است که روابط عمومی وزارت خارجه دیروز در واکنش به تقاضای برگزاری گردهمایی حمایت از دیپلماسی کشور، با تاکید بر این‌که وزارت امور خارجه همیشه به حمایت‌های قاطبه افکار مردمی برای پیشبرد اهداف و منافع کشور در صحنه‌های بین‌المللی اتکا دارد، اعلام کرد: از آنجا که چنین رویه‌ای برای اعلام حمایت و پشتیبانی عمومی از برنامه‌ها، سیاست‌ها و فعالیت‌های حرفه‌ای وزارت‌خارجه و وظایف محوله به این وزارتخانه از سوی نهادهای عالی کشور متعارف نیست، ضمن سپاسگزاری از بانیان این امر و خصوصا ابراز احساسات هموطنان عزیز، ضرورتی برای برگزاری چنین گردهمایی نمی‌بیند.

ادعای تازه درباره سرنوشت دانایی‌فر

پس از انتشار اخباری غیررسمی که حکایت از زنده بودن جمشید دانایی‌فر، مرزبان ربوده شده ایرانی داشت، پایگاه خبری موسوم به حقوق انسانی و اولیه بشر اخیرا مدعی شده که دانایی‌فر به آمریکا رفته است.

با این حال روح‌الله جمعه‌ای رییس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور به ایرنا گفته که تاکنون منابع رسمی ادعای این رسانه غیرمعتبر و ناشناس در رابطه با پناهندگی «جمشید دانایی‌فر» پنجمین مرزبان ربوده شده کشورمان را گزارش نکرده‌اند.

ناگفته‌های زاکانی از تحقیق و تفحص درباره دانشگاه آزاد

علیرضا زاکانی، رییس هیات تحقیق و تفحص از آموزش عالی در مجلس هفتم با بیان این‌که دانشگاه آزاد شبکه‌ای در قوه قضاییه، مقننه و مجریه به‌عنوان میانبر برای اعطای مدرک ایجاد کرده بود که می‌توان گفت درباره رانت علمی برای مسئولان کشور ید طولایی دارد، تصریح کرد: اداره‌کنندگان دانشگاه آزاد هر کجا که امکان داشت، از اموال عمومی استفاده شخصی می‌کردند، اما به حساب نمی‌آوردند.

به گزارش تسنیم ، وی در پاسخ به پرسش یکی از حاضران درباره تحقیق و تفحص فعلی از دانشگاه آزاد گفت: تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد در مجلس نهم اکنون در مرحله گزارش‌نویسی است و البته باز هم موانعی برای بررسی و تحقیق و تفحص وجود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها