مقامات اندونزی پس از اعتراض گروه های اسلامی به توزیع شکلات انگلیسی مشتق شده از خوک در مالزی (کدبری)، تحقیقات درباره تولیدات این شرکت را در کشورشان آغاز کرده اند.
کد خبر: ۶۷۸۸۳۳
جنجال شکلاتی؛ این بار در اندونزی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از رویترز، مقامات اندونزیایی روز جمعه اعلام کردند که بررسی تولیدات شرکت کدبری انگلیس را در خصوص التزام این تولیدات به استانداردها و معیارهای اسلامی پس از آن اغاز کرده اند که در دو نوع از شکلات های آن، دی ان ای خوک پیدا شده است.

«روی الکساندر سپارینگا» رییس موسسه نظارت بر مواد غذایی و کالاهای اندونزی به رویترز می گوید: بعد از کشف دی ان ای خوک، لازم است بقیه تولیدات این شرکت انگلیسی نیز مورد بررسی قرار گیرند که نتیجه این تحقیقات در چند روز آینده اعلام خواهد شد.

سپارینگا افزود: تحقیقات روی 10 خوراکی دیگر شرکت کدبری درباره انطباق این تولیدات با معیارهای شریعت (اسلامی) انجام خواهد شد.

چند روز پیشتر، مسلمانان مالزی پس از تایید وزارت بهداشت این کشور مبنی بر تولید شکلات های حاوی موادی از خوک در بازار مالزی، خواستار تحریم محصولات شرکت شکلات سازی ˈکدبریˈ در سراسر این کشور شدند.

بیش از 20 گروه از مسلمانان مالزی جهاد علیه این شرکت شکلات سازی را که ˈقصد تضعیف ایمان مسلمانانˈ را داشته است، واجب دانستند.

تارنمای روزنامه ˈمالای میلˈ روز سه شنبه گذشته نوشت: این گروه از مسلمانان با اعلام اینکه کدبری از خط قرمزها عبور کرده است، خواستار اقدام فوری علیه این شرکت و تعطیلی همه کارخانجات کدبری در مالزی شدند.

شرکت کدبری در حالی نسبت به توزیع شکلات حرام در مالزی اقدام کرده که محصولات این شرکت دارای برچسب حلال مالزی است.

این شرکت مدعی است محصولات حرام خود را از بازار جمع آوری کرده است.

شکلات های این شرکت به طور تصادفی در ماه فوریه (بهمن ماه سال گذشته) در ایالت های کداح و پرلیس این کشور مورد آزمایش قرار گرفتند و استفاده موادی از خوک در این شکلات ها توسط وزارت بهداشت مالزی تایید شد.

رسانه های اجتماعی مالزی از هفته گذشته این مساله را افشا کردند اما طی سه ماه گذشته به رغم تایید غیراسلامی بودن این شکلات ها در مالزی این مساله علنی نشده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها