دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) اعلام کرد: 40 هزار نیروی بسیجی و سپاهی به بیش از یک میلیون زائر ثبت نام شده برای حضور در بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) خدمات ارایه می دهد.
کد خبر: ۶۷۷۴۰۶
پذیرایی بیش از یک میلیون زائر در حرم امام خمینی ( ره )

محمد علی انصاریˈ امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه مراسم ارتحال امام (ره) در روز 14 خردادماه از ساعت 9 صبح با سخنرانی رهبر معظم انقلاب آغاز می شود، گفت: البته قبل از سخنرانی مقام معظم رهبری همه ساله سخنرانی حاج سید حسن خمینی یادگار حضرت امام (ره) برگزار خواهد شد.

انصاری اضافه کرد: از شب 14 خرداد ماه حرم حضرت امام (ره)آماده حضور مردم و همچنین سخنرانی حسن روحانی رییس جمهوری خواهد بود.

وی با بیان اینکه در ستاد بزرگداشت حضرت امام سه کمیته فرهنگی و تبلیغات، امنیت و ترافیک و اجرایی و پشتیبانی به فعالیت می پردازند به اقدامات کمیته فرهنگی و تبلیغات اشاره کرد و گفت: این کمیته اقدام به تهیه و پخش پوستر، بنر، خبرنامه و تیزرهای تلویزیونی کرده است.

انصاری تولید برنامه مستند روایی با همکاری سیما فیلم، تولید برنامه ای شامل مبارزات امام (ره) در آینه اسناد ساواک و تولید مستندات عملکرد ستاد بزرگداشت ارتحال امام (ره) در 25 سال گذشته را از دیگر اقدامات کمیته فرهنگی و تبلیغات این ستاد برشمرد.

نامبرده با اشاره به دیگر تولیدات و منشورات علمی و فرهنگی این کمیته گفت: 10 ویژه نامه، 12 عنوان کتاب از آثار امام ، رونمایی از مجموعه گرانقدر موسوعه الامام خمینی در 50 جلد از تالیفات فقهی، اصولی، عرفانی، اخلاقی و تفسیری امام، رونمایی از مجموعه 5 جلدی از اسناد ساواک با معرفی یاران امام، تولید 10 عنوان نرم افزار آثار امام (ره) از دیگر تولیدات و منشورات علمی – فرهنگی این کمیته است.

انصاری برگزاری گردهمایی بانوان با حضور اعضای بیت امام (ره) در حسینیه جماران، نشست ویژه ورزشکاران، مدال آوران، هنرمندان، اسباب فرهنگ با یادگار امام (ره)، برگزاری همایش ملی بزرگداشت شهید مصطفی خمینی پسر حضرت امام (ره) از ششم تا هفتم خرداد ماه در خمین، برگزاری همایش نیمروزه کمیته بانوان با زنان خارجی شرکت کننده در این همایش، همایش بزرگ جوانان، برگزاری جشنواره های در آستان آفتاب، عکس و پوستر، و سبک زندگی امام (ره) را از ویژه برنامه های نشست و گردهمایی کمیته فرهنگی عنوان کرد.

انصاری با بیان اینکه از 10 خردادماه میهمانان خارجی به کشورمان عزیمت خواهند کرد گفت: میهمانان خارجی از کشورهای اندونزی، بنگلادش، تایلند، عربستان، کویت، ژاپن، عمان، قزاقستان، آذربایجان، هند، افغانستان، چین، آفریقای جنوبی، دانمارک، سوئد، انگلستان، ایتالیا، لهستان و آمریکا به کشورمان خواهند آمد.

وی با اشاره به فعالیت های کمیته اجرایی ستاد بزرگداشت ارتحال امام گفت: با همکاری و حمایت تمام دستگاه های اجرایی کشور اعم از دولت، استانداران، وزارتخانه ها و دستگاه ها، فعالیت های مختلفی انجام شده و رییس جمهوری ،وزیر کشور را به عنوان نماینده دولت در این ستاد معرفی کرده است.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره)، سپاه پاسداران و سازمان بسیج مستضعفین را از ارگان های پرتلاش در برگزاری مراسم ارتحال و انجام اقداماتی از جمله ثبت نام، تدارکات، اسکان، تغذیه و رفت و آمد میهمانان معرفی کرد.

دبیر ستاد بزرگداشت ارتحال امام اضافه کرد: همه زائران امام راحل تحت پوشش بیمه رایگان درمانی، امدادی و حوادث قرار دارند. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها