کد خبر: ۶۷۶۴۳۰
رکوردداری چلسی در ‌آوردگاه برزیل

جام جم ورزشی / جام‌جهانی برزیل کمتر از 25 روز دیگر آغاز می‌شود و از همین رو مربیان تیم‌های ملی مختلف فهرست اولیه و نهایی خود را برای حضور در این رقابت‌ها اعلام کرده‌اند. به طور مسلم باشگاه‌های اروپایی بیشترین سهم را در بازیکنان جام‌جهانی خواهند داشت. بر اساس یک برآورد ابتدایی، 57 درصد بازیکنان حاضر در آوردگاه برزیل عضو تیم‌های اروپایی هستند. با هم نگاهی به سهم هر یک از باشگاه‌های بزرگ اروپایی در دادن بازیکن به تیم‌های ملی مختلف دنیا جهت حضور در جام‌جهانی می‌اندازیم.

همه ملی‌پوشان چلسی

باشگاه آبی‌پوش لندنی در میان تمام باشگاه‌های اروپایی نقش پررنگ‌تری در جام‌جهانی خواهد داشت؛ چرا که تیم تحت هدایت خوزه مورینیوی پرتغالی بیش از هر تیم دیگری در دنیا بازیکن به جام‌جهانی می‌فرستد. 18 بازیکن این تیم قرار است در آوردگاه برزیل در قالب تیم‌های ملی مختلف به میدان بروند که رکوردی بی‌نظیر برای چلسی محسوب می‌شود.

زمانی مشخص شد ‌این باشگاه غرب لندنی بیش از هر باشگاه دیگری در دنیا بازیکن در جام‌جهانی دارد که سرمربیان تیم‌های ملی مختلف یکی پس از دیگری فهرست اولیه بازیکنان خود را برای حضور در این رقابت‌ها اعلام کردند.

چهار تن از بازیکنان ملی‌پوش چلسی، عضو تیم ملی کشور میزبان یعنی برزیل هستند. این بازیکنان اسکار، ویلیان، رامیرز و داوید لوییز نام دارند، اما چلسی در تیم ملی انگلیس هم نماینده دارد؛ فرانک لمپارد و گری کاهیل. زوج فرناندو تورس و سزار آزپیلیکوئتا نماینده‌های اسپانیایی چلسی در جام‌جهانی هستند و ادن هازارد، روملو لوکاکو و تیبوت کورتویس نیز ملی‌پوشان بلژیکی چلسی در جام‌جهانی محسوب می‌شوند. بقیه بازیکنان ملی پوش چلسی که برخی از آنها حضورشان در جام‌جهانی مشروط و محتمل است، ساموئل اتوئوی کامرونی، آندره شورله آلمانی، جان اوبی میکل، ویکتور موزس و کنت امئروی نیجریه‌ای، کریستیان آتسوی غنایی و پاتریک فان آن هلندی هستند.

سهم برابر بایرن و منچستر

حتی فصل کابوس‌وار منچستریونایتد هم باعث نشد سرمربیان برخی تیم‌های حاضر در جام‌جهانی از دعوت بازیکنان این باشگاه به تیم ملی خودداری کنند. وین رونی، خاویر هرناندز و روبین فان‌پرسی بازیکنانی هستند که به طور قطع در ترکیب ثابت تیم‌های ملی انگلستان، مکزیک و هلند در جام‌جهانی به میدان می‌روند. بازیکنانی نظیر تام کورلی و مایکل کریگ نیز نامشان در فهرست اولیه تیم ملی انگلستان به چشم می‌خورد.

البته به همان میزان که بازیکن از منچستریونایتد به تیم‌های ملی مختلف دعوت شده، بایرن مونیخ هم در جام‌جهانی نماینده دارد. 16 بازیکن بایرن مونیخ نامشان در فهرست مسافران جام‌جهانی دیده می‌شود. بخش عمده ملی‌پوشان بایرن را اعضای تیم ملی فوتبال آلمان تشکیل می‌دهند. مانوئل نویر، جرومه بوآتنگ، باستین شواین اشتایگر، تونی کروس، توماس مولر، ماریو گوتزه و فیلیپ لام جایگاهشان در فهرست 23 نفره یوآخیم لو، سرمربی آلمان‌ها تضمین شده است. فرانک ریبری فرانسوی و آرین روبن هلندی دیگر ملی‌پوشان تیم بایرن هستند که در جام‌جهانی برزیل حضور دارند.

سهم دیگر بزرگان اروپا

در میان تمام باشگاه‌های بزرگ اروپایی، ناپولی ایتالیا رتبه سوم جایگاه دارا بودن بیشترین بازیکن در جام‌جهانی را در اختیار دارد. در فهرست اولیه بازیکنان برخی تیم‌های ملی نام 14 بازیکن ناپولی دیده می‌شود. خیلی جالب است این باشگاه ایتالیایی بیشتر از غول‌های فوتبال اسپانیا یعنی بارسلونا و رئال مادرید در جام‌جهانی نماینده خواهد داشت. رئال و بارسا هر کدام 13 بازیکن در جام‌جهانی دارند که مهم‌ترین‌شان کریستیانو رونالدو و لیونل مسی است. البته منچسترسیتی، قهرمان این فصل از رقابت‌های لیگ برتر هم از لحاظ دارابودن بازیکن ملی پوش در جام‌جهانی با رئال و بارسا برابری می‌کند. سه تن از بازیکنان تیم ملی آرژانتین در این تیم منچستری بازی می‌کنند که سرخیو آگوئرو، پابلو زابالتا و مارتین دمیکلیس نام دارند، اما می‌رسیم به آرسنال و لیورپول. این دو باشگاه لندنی و لیورپولی هم 12 بازیکن روانه برزیل می‌کنند. پس از این دو باشگاه پرطرفدار انگلیسی نوبت به قهرمان این فصل سری آ ایتالیا یعنی یوونتوس می‌رسد که 12 ستاره خود را قرار است با پیراهن تیم‌های ملی مختلف به برزیل بفرستد. بزرگ‌ترین غایب بانوی پیر تورین در برزیل کارلوس ته‌وز آرژانتینی است که «سابیا» سرمربی آرژانتینی‌ها بدون دلیل منطقی نام این مهاجم گلزن را در فهرست خود قرار نداد. آتلتیکو مادرید فینالیست لیگ قهرمانان اروپا نیز 11 بازیکن در جام‌جهانی دارد که دیه‌گو کاستا مهم‌ترین‌شان است. پس از آن هم به تیم‌هایی نظیر پورتوی پرتغال، اینترمیلان، آث میلان و زنیت روسیه می‌رسیم که هر کدام 10 بازیکن خواهند داشت. دورتموند با هشت بازیکن و ساوتهمپتون انگلیس با هفت بازیکن دیگر باشگاه‌های پرنماینده در جام‌جهانی برزیل هستند.

به نظر می‌آید جام‌جهانی 2014 برزیل با ستاره‌های باشگاه‌های ریز و درشت اروپایی دیدنی‌‌تر از هر زمانی خواهد بود. البته این ستاره‌ها با قیمت بالایشان گران‌ترین جام‌جهانی تاریخ را هم رقم زده‌اند. برای دیدن این جام‌جهانی پرستاره و البته گرانقیمت فقط کمی دیگر باید صبر کنیم.

منبع: دیلی میل‌؛ مترجم : هیلدا حسینی خواه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها