خبرگزاری مهر به نقل از یک عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان نوشت: حداد عادل، رئیس فراکسیون اصولگرایان اعلام کرده که فراکسیون رهروان پیشنهاد فراکسیون اصولگرایان برای ارائه فهرست واحد دو فراکسیون برای حضور در انتخابات هیات رئیسه مجلس را نپذیرفته است.
کد خبر: ۶۷۶۳۱۹

به گفته محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس، هیات رئیسه جدید مجلس، یکشنبه آینده از سوی نمایندگان انتخاب می‌شود و مجلسی‌ها پس از انتخاب رئیس و اعضای هیات رئیسه، برای بهره‌مندی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به دیدار معظم له می‌روند.

دیدار منافقین با مخالفان بشار اسد

یک هیأت از معارضان خارج‌نشین سوریه روز سه‌شنبه در پاریس با برخی از اعضای گروهک تروریستی منافقین، دیدار و هدف از این دیدار را هماهنگی و تبــــادل تجربیات اعلام کرد.به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آناتولی، این دیدار در یکی از هتل‌های شهر پاریس برگزار شده و بدر جاموس، ریاست هیات معارضان سوری را به عهده داشته است.

باهنر: وزیر دادگستری بیکارترین وزیر است

دادستان کل کشور در حالی دیروز در مجلس حضور یافت که روز دوشنبه، سوال برخی نمایندگان از وزیر دادگستری از دستور کار خارج شده بود، بر همین اساس علی مطهری، نماینده مردم تهران طی تذکری در جلسه علنی دیروز گفت: ما از آمدن آقای اژه‌ای و ارائه گزارش ایشان استقبال می‌کنیم اما تبدیل سوال از وزیر به یک سخنرانی، با قانون اساسی و آیین‌نامه داخلی مجلس سازگار نیست.

وی افزود: وظیفه وزیر دادگستری فقط این نیست که قانون را از قوه قضاییه به دولت تحویل دهد که اگر اینطور باشد یک پیک موتوری هم می‌تواند کار وزیر دادگستری را انجام دهد.محمدرضا باهنر که ریاست جلسه را به عهده داشت در پاسخ به مطهری با بیان این‌که وزیر دادگستری پاسخگوی عملکرد قوه قضاییه نیست،‌ گفت: اصل 160 قانون اساسی، ظرفیت‌های استفاده نشده بسیاری دارد و با وجود این‌که وزیر دادگستری تنها وزیری است که نام وی در قانون اساسی آمده است اما بیکارترین وزیر، وزیر دادگستری است.

آیت‌الله مکارم: انتقاد وسیله تسویه حساب جناحی نیست

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این‌که انتقاد ابزار اصلاح است و اگر نباشد اصلاحات واقعی در جامعه ایجاد نمی‌شود، گفت: انتقاد نباید با تخریب، دروغ، تهمت و انتقامجویی همراه باشد یا با هدف کوبیدن جناح مقابل و تسویه حساب شخصی و جناحی.به گزارش ایسنا، این مرجع تقلید در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، درباره انتقاد و درست یا غلط بودن آن اشاره کرد و گفت: این از مسائلی است که مورد افراط و تفریط است، برخی می‌گویند شرایط اجازه نمی‌دهد انتقاد کرد و برخی هم می‌گویند همه چیز را باید به باد انتقاد گرفت.

وی با بیان این‌که انتقاد در شاخه امر به معروف و نهی از منکر می‌گنجد، اظهار کرد: در امر به معروف و نهی از منکر نباید دروغ، تهمت و تخریب باشد؛ در انتقاد هم این‌گونه است.استاد درس خارج فقه حوزه ابراز کرد: ما همه بشریم و بشر جایزالخطاست و از سوی دیگر اسلام دین اجتماعی است که همه در مقابل جامعه مسئولند و ما همه در مقابل همه شرایط جامعه مسئولیت داریم.وی افزود: دین اسلام دین فردی نیست.

وی با اشاره به این‌که سکوت در برخی موارد کار نادرستی است، اظهار کرد: با این توجیه که چون مساله تحریم و انرژی اتمی مطرح است، چیزی درباره حجاب یا موادمخدر و مفاسد اخلاقی نگویید، این توجیه درستی نیست.

نجفی: روحانی، گزینه اول اصلاح‌طلبان نبود

محمدعلی نجفی در گفت‌وگویی درباره این‌که آیا حسن روحانی به عنوان گزینه اصلاح‌طلبان در انتخابات مطرح بوده است یا خیر، گفت: واقعیت این که تا روزی که صلاحیت آقای هاشمی از سوی شورای نگهبان رد شد، ما در مورد گزینه بعدی مطمئن نبودیم، بنابراین، این‌که کسانی بگویند ما از مدت‌ها پیش برنامه‌ریزی کرده بودیم آقای روحانی را مطرح کنیم و به عنوان نامزد اصلی گروه‌های مختلف از جمله اصلاح‌طلبان از وی پشتیبانی شود، مطلب درستی نیست.نجفی که با روزنامه اعتماد صحبت کرده است با انتقاد نسبت به رویکرد برخی وزرا اظهار کرد: برای نمونه شما به رویکرد وزرا نسبت به مجلس دقت کنید، در برابر نمایندگان رویکردهای مختلفی به چشم می‌خورد و این نشان می‌دهد استراتژی مشخصی در داخل دولت تبیین نشده که بر اساس آن استراتژی رابطه با مجلس ‌و نمایندگان دنبال شود.

وی با بیان این‌که به رئیس‌جمهور پیشنهاد استفاده از نیروهای جوان‌تر و آماده‌تر برای امور اجرایی را دادم افزود: باور داشتم که برگرداندن یک نفر به وزارتخانه‌ای که سال‌ها پیش در آن وزیر بوده، صلاح نیست، اما ایشان در مورد خود من هم همین کار را کردند و درباره آقایان زنگنه و نعمت‌زاده نیز.

نوبخت: سپاه، طرح‌های خارج از توان بخش‌خصوصی را انجام دهد

بیستمین همایش سراسری هادیان سیاسی سپاه دیروز درحالی برگزار شد که دو چهره دولتی در این همایش از مواضع دولت در حوزه‌های اقتصادی و دیپلماتیک دفاع کردند.

معاون راهبردی و برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور و معاون حقوقی و امور بین‌الملل وزیر امور خارجه دو سخنران این همایش بودند که راهبردهای دولت برای رونق اقتصادی و مذاکرات هسته‌ای را برای هادیان سپاه تشریح کردند.

محمدباقر نوبخت، معاون راهبردی و برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور در این همایش گفت: نمی‌خواهیم سپاه با بخش خصوصی رقابت کند، ولی کارهای بزرگی را که از توان بخش‌خصوصی خارج است باید سپاه انجام دهد. او افزود: این‌گونه طرح‌ها را به نیروهای مسلح بویژه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء واگذار خواهیم کرد. به گزارش روابط‌عمومی سپاه، وی با اشاره به خدمات سپاه در طول 35 سال گذشته تاکید کرد که سپاه از ظرفیت‌های زیادی برای سازندگی و آبادانی کشور برخوردار است. سید عباس عراقچی، عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای نیز در همین همایش اظهار کرد: تاکنون اجازه ورود کشورهای 1+5 را به بحث سیستم دفاعی نداده‌ایم و تا انتهای مذاکرات هم اجازه ورود به این بحث را به آنان نخواهیم داد.

معاون وزیر خارجه به سخنان خود در کمیسیون امنیت ملی مجلس اشاره کرد و گفت: در آنجا گفته شد که ما در همه موضوعات اختلاف داریم که یکی از موارد بحث موشکی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها