با اعلام مدیر عامل باشگاه پرسپولیس

قرارداد بنگر، دغاغله و طارمی به ثبت رسید

پرسپولیس فهرست مازاد ندارد

دایی: نمی‌خواهم آرامشم را به هم بریزم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: نمی‌خواهم در مورد هر چیزی اظهار نظر کنم چون می‌خواهم با آرامش کارم را دنبال کنم.
کد خبر: ۶۷۵۹۸۸
دایی: نمی‌خواهم آرامشم را به هم بریزم

سایت جام جم ورزشی - علی دایی از زمانی که تکلیف مدیریت باشگاه پرسپولیس مشخص شده کمتر در رسانه ها صحبت کرده است و این درحالیست که تیمی مثل پرسپولیس همیشه سوژه های زیادی دارد و طرح سوال از علی دایی به عنوان سرمربی پرسپولیس شاید هیچ وقت تمام شدنی نباشد. پس از نشست روز گذشته علیرضا رحیمی مدیرعامل باشگاه فرصت را مغتنم شمردیم تا با علی دایی هم همکلام شویم. در همین راستا خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس با وی گفت و گوی زیر را انجام داده است.

آقای دایی! مدتی مصاحبه نمی‌کردید، دلیلش چه بود؟

مشکل خاصی نبود، دوست داشتم زودتر در پرسپولیس تعیین‌تکلیف شود و با توجه به صحبت‌هایی که با مدیریت جدید داشتم کارها را با آرامش رو به جلو ببریم. لازم نبود که شلوغ کنم و در آرامش لازم کار خودمان را رو به جلو بردیم.

این آرامش منجر به جذب چهار جوان در فصل جاری شد؟

من همانطور که قبلاً هم گفتم پرسپولیسی خواهیم داشت تلفیقی از جوانان جویای نام و باتجربه‌ها، تا بتوانیم در آینده به اهدافمان برسیم. ما قطعاً بازیکنانی را می‌خواهیم که همه‌جوره به دردمان بخورند، اگر قسمت بود سعی می‌کنیم تیم جوان‌تر شود، چون شخصاً من به این موضوع اعتقاد دارم که باید به جوانها میدان داد، البته نباید فراموش کنیم حضور باتجربه ها هم برای ما بسیار مهم است. در کل تیمی می‌خواهیم که با جوانان و باتجربه‌ها پرسپولیسی شود که هواداران می‌خواهند و انشاءالله سال آینده تیمی بسازیم که نتایج قابل قبولی را بگیرد.

اما با بودجه‌ای که از سوی سازمان لیگ تعیین شده کمی کار سخت است، قبول دارید؟

من راجع به این مسأله نمی‌خواهم حرف بزنم، پس بهتر است شما هم اجازه بدهید با اهداف و کار خودم پیش بروم.

بالاخره این بودجه الان وارد فوتبال ما شده و همه دوست دارند نظر شما را بدانند.

من امسال می‌خواهم با آرامش کارم را دنبال کنم، دوست دارم همانطور که مسئولان باشگاه گفته‌اند تمام فکر و ذکرم پرسپولیس باشد و با آرامش کامل به مسایل فنی بپردازم، برای خودم هم شخصاً این آرامش مهم است و تصمیم گرفتم که به این امر مهم پایبند باشم. اصلاً دوست ندارم با حرف‌ها و برخی اظهارنظرها این آرامشم به هم بخورد.

پس با این حرف‌ها زیاد این بودجه‌بندی را قبول ندارید.

ما اگر حرفی هم بزنیم کسی نیست که آنها را گوش دهد، مسئولین تصمیم گرفته‌اند و این کار را عملی کرده‌اند، اگر من حرفی بزنم دردی دوا نمی‌کند. باز هم می‌گویم تمام تمرکزم روی تیم است.

فصل جدید با پرسپولیس را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

قطعاً سال بسیار سختی را در پیش داریم، باید خیلی تلاش کنیم تا تیم بسیار خوبی را برای هر سه جام ببندیم. کارمان بسیار سخت است و قطعاً هواداران هم از ما انتظار دارند. امیدوارم که با آرامش لازم در این شرایط حساس بتوانیم تیم خوبی ببندیم. البته در این میان مردم و هواداران پرسپولیس باید در سه جام ما را حتی یک دقیقه تنها نگذارند.

شاید خیلی ها هم دوست داشتند علی دایی بماند.

مردم همیشه به من لطف دارند و من هم سعی کرده‌ام با نتایجی که با تیم پرسپولیس کسب می‌کنم دل آنها را حتی برای یک لحظه خوشحال کنم. هواداران این را بدانند سعی می‌کنیم در هر سه جام به موفقیت برسیم و برای رسیدن به هدف‌مان از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

برای هر سه جام برنامه دارید؟

بله، برنامه‌های مفصلی داریم، فقط من از هواداران عزیز می‌خواهم از همین ابتدای فصل، تیم خود را حمایت کنند. من فصل گذشته علی‌رغم مشکلاتی که داشتیم اما از مردم و هواداران‌مان صمیمانه تشکر می‌کنم که ما را تنها نگذاشتند. با حمایت آنها فصل قبل باعث شد تا خدا را شکر در رده دوم جدول قرار بگیریم و سهمیه آسیا را کسب کنیم. من با وجود این هواداران بیشتر احساس آرامش می‌کنم و قطعاً در فصل جاری چند برابر به آنها نیاز داریم تا تیمی بسیار خوب و پرتوان را داشته باشیم.

چرا لیست مازاد بازیکنان را معرفی نمی‌کنید؟

عزیزم ما لیست مازاد نداریم، من از همه بچه‌ها از طریق همین تریبون ممنونم که در فصل قبل همه جوره زحمت کشیدند، با همه چیز ساختند، واقعاً فصل و شرایط دشواری را داشتیم و من مدیون بچه‌های باشرف و باغیرت پرسپولیس هستم.

نگفتید لیست مازاد چه می‌شود؟

من روی حرف خودم هستم، اگر بچه‌هایی در کنار ما ماندند و انشاءالله قسمت شد که در خدمت‌شان باشیم، سعی می‌کنیم همه با کمک هم سال خوبی را داشته باشیم، اگر هم کسی خواست برود برای او از صمیم قلب آرزوی موفقیت می‌کنم. ما امسال به دنبال این هستیم تا نقاط قوت خود را قوی‌تر کنیم و نقاط ضعف خود را از بین ببریم. سعی می‌کنیم در این راه تیم را تقویت کنیم چون سه جام پیش رو داریم.

آیا در چند وقت اخیر شرطی هم هیأت مدیره و یا شما برای باشگاه گذاشته بودید؟

بحث هیچ شرطی مطرح نبود، ما هیچ شرطی نگذاشتیم و یا برعکس این موضوع اتفاق نیفتاد. به هر عنوان با توجه به اتفاقات، مشخص است که تمام هم و غم مدیریت باشگاه و مسئولانش این است تا برخی از مشکلات بازیکنان در فصل گذشته که با تمام وجود بازی کردند حل شود، آیا شما به این شرط می‌گویید؟

خیر، اما نظر شما چیست؟

برای من بسیار خوشایند بود که مسئولان باشگاه از روز اولی که سرکار آمدند به فکر این بودند تا مطالبات فصل قبل بازیکنان را بدهند، برای مسئولان باشگاه مهم نبود که چه کسانی می‌مانند یا چه کسانی می‌روند. جا دارد از همین جا از هیأت مدیره تشکر ویژه‌ای داشته باشم که خداوکیلی این کارشان بسیار خوب و قابل تقدیر بود. همین که به فکر این بودند که زحمات فصل گذشته بچه‌ها را جبران کنند.

بالاخره این حق طبیعی بازیکنان بود.

بله، من هم قبول دارم، اما خدایی از روزی که رحیمی سکان هدایت باشگاه را برعهده گرفت، به دنبال این بود تا این مشکل را حل کند، به هیچ عنوان در این میان شرطی در کار نبوده، ما در جلسات مختلف به این نتیجه رسیدیم اگر پول بچه‌ها تا قبل از فصل پرداخت شود، خیلی بهتر است.

بالاخره این هم شرط بود دیگر؟

خیر، ما در نشست هایمان به این نتیجه رسیدیم که تا قبل از شروع تمرینات این مشکل حل شود تا من راحت‌تر کارم را دنبال کنم. پس از صحبت‌هایی که انجام دادیم، تمام دغدغه رحیمی و هیأت‌مدیره این بود تا من بدون دغدغه کارم را دنبال کنم و تمام فکر و ذکرم مسائل فنی باشد. آدم باید تمام حرف‌ها را بزند و جا دارد از این نگاه مسئولان باشگاه تشکری ویژه داشته باشم، از جمله رحیمی و سیاسی که تا اینجای کار واقعاً تلاش کردند. امیدوارم که با این کار بتوانیم خستگی را از تن بچه‌هایمان دور کنیم.

قولی به هواداران می‌دهید؟

ما قولی نمی‌دهیم، اما مطمئن باشید مانند فصل گذشته با تمام وجودمان به میدان خواهیم رفت، بالاخره سال سختی را در پیش داریم و همه این را می‌دانیم، فقط باید بیشتر تلاش کنیم.

همانطور که می‌دانید پرسپولیس مدت هاست در آسیا نتوانسته عرض اندام کند.

بله، تا حدودی این موضوع را می‌دانم، اما ما برای هر سه جام برنامه داریم تا بتوانیم دل هوادارانمان را شاد کنیم این موضوع مستلزم تلاش و کوشش فراوان است که خدا را شکر تا الان همه چیز خوب است و امیدوارم که همینطور پیش برود.

و اما نظرتان درباره کمیته فنی چیست؟

ببینید، من با انگیزه و کمک هواداران امسال کار خودم را با قدرت دنبال می‌کنم، به شما گفتم به دنبال آرامش هستم و می‌خواهم تمام فکر و ذکرم برخلاف فصل قبل که مشکلات زیادی داشتیم روی تیمم باشد، الان هم با همین هدف در فصل نقل و انتقالات با توجه به صحبت‌هایم با رحیمی رو به جلو می‌رویم و دوست دارم هدف‌هایی را که در فصل نقل و انتقالات داریم به آن برسیم تا راحت‌تر در سه جام به میدان برویم.

نظر شما راجع به تیم ملی چیست؟ آیا بازی این تیم را مقابل بلاروس دیدید؟

خیر، من متأسفانه بازی تیم ملی ایران مقابل بلاروس را ندیدم، اما از صمیم قلب برای تیم ملی کشورم آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم که بتواند با نتایج خوب در جام جهانی به هدفش برسد. ما کار سختی داریم اما انشاءالله دل مردم باز هم با تلاش و کوشش بازیکنان امیدوارم که شاد شود. ما باید تدارکی در حد جام جهانی ببینیم و قطعاً فرصت لازم را الان داریم تا انشاءالله با بازی‌های دوستانه و یک همدلی به هدفمان در جام جهانی برسیم اما باز هم می‌گویم کارمان بسیار سخت است و باید بیشتر تلاش کنیم.

حتما می‌دانید این روزها سومین سالگرد درگذشت ناصر حجازی است. حس و حال شما از این روز چیست؟

من همیشه افتخار می‌کنم که شاگرد اسطوره‌ای مثل ناصر حجازی بودم هیچ وقت به خاطر خودش هیچ چیز را زیر پا نگذاشت. من همیشه گفته‌ام و باز هم می‌گویم زندگی‌ام را مدیون ناصرخان هستم و علی‌رغم گدشت سه سال هنوز هم فکر می‌کنم که او از بین ما نرفته ما باید قدر اسطوره‌هایی مثل ناصر حجازی را تا زنده‌اند بیشتر بدانیم. ناصر حجازی یک اسطوره بود.

یکی از خاطرات خودتان با ناصر حجازی را می گویید؟

من همه چیزم را از ناصرخان یاد گرفتم. یادم است وقتی شاگرد ایشان بودم در اردویی که به شمال کشور رفته بودیم بازی دوستانه‌ای را قرار بود برگزار کنیم. ایشان برای ما در صبح بازی تمرینات فشرده‌ای را گذاشت و به بعضی بازیکنان اعلام کرد که شما بعدازظهر بازی نمی‌کنید به همین دلیل تا بعدازظهر فقط برای تماشای بازی کنار تیم آمدیم.متاسفانه تیم ما یک گل خورد یکدفعه دیدم ناصر خان به من گفت: دایی داخل زمین شو. من به ایشان گفتم ناصرخان قرار نبود که من بازی کنم. با خودم وسایل نیاوردم. گفت: سریع آماده شو و به داخل زمین برو و خدارا شکر وارد زمین شدم وبرای تیمم خیلی موثر بودم. من از انجا بود که ناصرخان را بیشتر شناختم. امیدوارم که خانواده‌اش همیشه سربلند باشد و برای او همیشه طلب آمرزش دارم. ناصرخان به گردن فوتبال ما خیلی حق دارد و همیشه باید یاد او باشیم.

در پایان اگر حرفی دارید بگویید.

فقط در پایان می‌خواهم باز هم به هواداران بگویم در سال سختی که پیش رو داریم و در سه جام باید به ما کمک کنند. برنامه‌های خوبی برای باشگاه انجام شده و انشاءالله همه باید کمک کنیم که پرسپولیس به هدفش برسد. کار خیلی سخت است اما برای هر سه جام برنامه داریم.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
نقی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
۰
۰
چه ارامشی هم داری! ادم یاد ...می افته!!
محسن ازتهران
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
۰
۰
اینهمه سوالهای بی ربط ازدایی پرسیده شده وعلی آقای خواهان آرامش!!! خودش روشاگردمكتب حجازی معرفی كرده!!! ولی یه سوال كه همه دوست دارند بدونندرونپرسیده: آیا آقای دایی بابت تمدیدقراردادش درسال جاری به تیم تخفیف داده یا همون قرارداد تركمنچایی 2میلیاردویكصد میلیونی بعلاوه پرداخت مالیات و...روبه تیم تحمیل كرده؟!چراشما شفاف سازی نمی كنید!؟ چرا جندروزه دارین دایی حال حاضر رو بزرگ جلوه می دین!؟

نیازمندی ها