حسن گروسی مدیر شبکه قرآن و معارف سیما و مسئول کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستادعالی هماهنگی مسابقات کشور در جلسه‌ای که به منظور نزدیک شدن به سی و یکمین دوره از مسابقات بین المللی قرآن کریم با دستگاه های مرتبط برگزار شد اظهار داشت: در حوزه رسانه ملی برنامه‌ریزی‌های بسیار خوبی برای مسابقه بین المللی قرآن در نظر گرفته شده است
کد خبر: ۶۷۵۵۷۵
پوشش گسترده سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن

به گزارش جام جم آنلاین وی ادامه داد: افتتاحیه و اختتامیه علاوه بر شبکه قرآن و معارف سیما و رادیو قرآن به طور زنده از یکی دیگر از شبکه‌های رسانه ملی نیز پخش خواهد شد و روند مسابقات نیز از سوی شبکه قرآن و معارف سیما و شبکه رادیویی قرآن به صورت زنده و مسمتر روزانه پیگیری خواهد شد.

رئیس شورای معارف سیما تصریح کرد: بنا داریم تا اقدامات جدیدی نیز در حوزه اطلاع رسانی مسابقات انجام دهیم که مهم‌ترین آن‌ها این است که از اتحادیه رادیو و تلویزیون جهان اسلام نیز خواسته‌ایم تا در پوشش برنامه‌ها با ما همکاری داشته باشد.

گروسی در پایان با بیان این مطلب که هرچه بهتر برگزار شدن مسابقات بین المللی قرآن قدمی در راه تحقق منویات رهبری خواهد بود گفت: بالا بردن کیفی اقدامات در حوزه رسانه و تبلیغات علاوه بر اضافه نمودن تعداد و کمیت کارها از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات مسابقات قرار گرفته است.

در ادامه این جلسه یاراحمدی رئیس امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان داشت: آقای گروسی به گواه و شهادت همه جامعه قرآنی انصافا تحول بزرگی در شبکه قرآن و معارف سیما و همچنین شورای معارف سیما به وجود اورده اند به طوری که حتی فعالان قرآنی ترکیه می‌گفتند که میزان استفاده از برنامه‌های شبکه قرآن و معارف سیما در این کشور بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ورود به عرصه‌های نوین و تولید برنامه‌های جذاب و مردمی درشبکه قرآن و معارف سیما در این دو سال اخیر ازجمله اقدامات مهمی است که در شبکه قرآن سیما صورت گرفته است.

یاراحمدی در رابطه با برگزاری سی ویکمین دوره از مسابقات بین المللی قرآن کریم تأکید کرد: این مسابقه آبروی شیعه و جمهوری اسلامی ایران و آبروی اسلام در برابر سایر ادیان است باید طوری عمل کنیم که پس از اتمام مسابقه به اقداماتمان افتخار کنید.

وی تصریح کرد: ستاد عالی هماهنگی مسابقات کشور که ستادی فراسازمانی اوقاف است از چند کمیته تشکیل شده است که یکی از این کمیته‌ها کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی است که ستاد رسما از رئیس محترم سازمان صدا و سیما در خواست کرد تا ریاست آن را بر عهده بگیرد.

یاراحمدی افزود: آقای ضرغامی، رئیس شورای معارف سیما را به عنوان نماینده تام الاختیار خود معرفی کردند و به این ترتیب ایشان از سوی نماینده محترم ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد عالی مسابقات انتخاب شدند.

وی بیان داشت: باید همگی به آقای گروسی و دوستانشان کمک کنیم از طرفی باید دقت داشته باشیم که استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای اثرات بسیار زیادی خواهد داشت.

رئیس امور قرانی سازمان اوقاف تصریح کرد: همان‌طور که همه دوست دارند مسابقات مالزی را پوشش دهند ما نیز باید تلاش کنیم به گونه‌ای اقدام نماییم تا همه بخواهند در پوشش مسابقات قرآنی کشورمان نقش داشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طرح‌های نوین در عرصه‌های رسانه ای مکتوب ، سایت‌ها و خبرگزاری‌ها و همچنین استفاده از ظرفیت رسانه ملی می تواند اثرات بسیار خوبی برای رونق بخشیدن به مسابقات قرآن را فراهم نماید.

در این جلسه نمایندگان سازمان دارالقرآن کریم، اداره کل رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خبرگزاری قرآنی ایکنا، رادیو قرآن و اتحادیه رادیو و تلویزیونهای کشورهای اسلامی حضور داشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها