حادثه ای که رهبر کره شمالی را بی خواب کرد

کره شمالی در اقدامی بی‌سابقه به دلیل ریزش یک ساختمان 23 طبقه در پیونگ‌یانگ که احتمالا به مرگ صدها تن منجر شده است، از خانواده‌های قربانیان عذرخواهی کرد.
کد خبر: ۶۷۴۹۴۸
حادثه ای که رهبر کره شمالی را بی خواب کرد

به گزارش خبرگزاری رویترز، هرچند کشور کمونیستی کره شمالی معمولا اخبار منفی را منتشر نمی‌کند، اما این بار خبرگزاری رسمی این کشور نه تنها از این تراژدی پرده برداشت، بلکه از تلاش‌های گسترده امداد و نجات برای زخمی‌های این حادثه خبر داد.

همچنین گفته شده است که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی تا حدی از این حادثه ناراحت است که نمی‌تواند بخوابد.

این در حالی است که خبرگزاری رسمی کره شمالی از تعداد کشته‌های این حادثه خبری منتشر نکرده است. با این حال یک عکس منتشر شده است که در آن یکی از مقامات مسئول در حال عذرخواهی از مردم است.

گفته می‌شود که این ساختمان هنوز نیمه کاره بوده و ساخت و ساز آن به پایان نرسیده بود اما با این حال حدود 100 خانواده در آن سکنی گزیده بودند.

در همین راستا خبرگزاری کره شمالی عنوان کرد این حادثه که روز سه‌شنبه هفته گذشته رخ داد، نتیجه نظارت غیرمسئولانه مقامات مسئول ساخت و ساز آن بوده است. احتمال می‌رود مسئولین این حادثه برای مجازات به حبس محکوم شوند.

پیونگ‌یانگ به عنوان پایتخت کره شمالی حدود 5 / 2 میلیون جمعیت دارد و چنین سناریویی پیشتر نیز در آن رخ داده است.

گفته می شود حادثه غرق شدن کشتی کره جنوبی، عذرخواهی مسئولان همسایه متخاصم پیونگ یانگ و استعفای نخست وزیر آن کشور، در اقدام اخیر کره شمالی بی تاثیر نبوده است.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
امیر
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
۰
۰
ازمطالبی كه مینویسید اگه4تا عكس هم بزاریدجای دوری نمیره
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
۰
۰
كیم جونگ باید بیاد ایران و خوب خوابیدن را از كسانی كه در ایران در حوزه مسئولیتشون اتفاقی می افته و خیالشون هم نیست یاد بگیره
م
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
۰
۰
سوزنی از شرارت در دنیا رخ نمیدهد مگر اینكه دست پلید امریكای جنایت كار در كار باشد.خیلی دنبال این میگشتم كه دست امریكا را نهایتا در غرق شدن كشتی كره ی جنوبی پیدا كنم كه الان ایناها؛ به خوبی داریم میبینیم.امریكا از گذشته و حال در حال پیاده كردن سیاست تفرقه بیانداز و حكومت كن و بالاتر از ان اینكه تفرقه بیانداز و ان كشور پیشرفته تر كه در این قضیه، دولت كره جنوبی است را ساقط كن را در پیش گرفته است.شما ظاهر كار را این میبینید كه امریكا به همراه كره جنوبی و بر ضد كره شمالی است.ولی قضیه به عكس است و در خفا در حال همكاری با كره شمالی و این رهبر هوسباز ان است و نقشه و طرح برای مقابله با كره جنوبی پیش پای او میگذارد و از ان طرف هم علنا با كره جنوبی همكاری میكند و بزن كه رفتیم.البته صد تا دیگه سیاست هم در پی ان است كه در نحوه رفتار امریكا و پیاده سازی سیاست هایش در منطقه روشن میشود كه یكی از انها هم بر هم زدن اوضاع خاور دور است.شما نگاه كنید همین سیاست را دارند با تفرقه انداختن بین چین و ژاپن بر سر فلان جزیره و فلان جا دنبال میكنند. همیشه این را بدانیم انتشار خبر همراه با سیاستی پنهان در ان است.

نیازمندی ها