دیدار دوستانه یا توضیح درباره پرونده فساد در فوتبال؟!

دایی و پنجعلی به مجلس رفتند

با شروع جام جهانی فوتبال و لیگ جهانی والیبال تب داغ ورزش در ایران بالا می گیرد، مردان سرزمین پارس باید برای دفاع از ورزش و اعتبار میهن در میادین بزرگ جهانی حضور یابند. از این رو نیز رسانه های ملی بیش از پیش حامی تیم های ملی والیبال و فوتبال ایران هستند.
کد خبر: ۶۷۴۰۶۶
اعتراض مردم به تبعیض در پوشش برنامه های ورزشی


به گزارش تحریریه ایروالی جام جم ورزشی، اما در این بین مردم زیادی به شیوه و نوع حمایت از تیم های ملی در شبکه های اجتماعی دست به اعتراض وسیعی زدند. این اعتراض ها هیچ گاه به صورت دقیق مورد توجه مسئولین قرار نگرفت، اعتراض هایی که الحق به جا و درست بوده است.

در سال های گذشته گرچه ورزش توپی کشور چه خواسته و چه ناخواسته فوتبال بوده است اما مردم ایران دیگر پذیرای نا عدالتی و بزرگ نمایی نیستند. والیبال ایران از سال 2011 تا به حال مایه فخر و آبرو و غرور ملی ایرانیان در سراسر کره خاکی شده است ولی اما انگار هنوز رسانه های ملی و روزنامه های ورزشی این مهم را متوجه نشده اند از پخش نشدن منظم مسابقات لیگ برتر والیبال تا مسابقات مهم دیگر تیم های ملی والیبال کشور های قدرتمند مانند برزیل و روسیه در المپیک و قهرمانی جهان و پخش شدن بی دلیل مسابقات فوتبال دوستانه آلمان یا نیجریه در رسانه ملی باعث اعتراض مردم نسبت به بی توجهی حرف آن ها توسط مسئولین شده است.

گرچه روزنامه های رسمی کشور بی دلیل برخی از چهره های فوتبالی را بزرگ نشان داده اند و همچنان هر روزه تصاویر چهره ی آن ها بدون هیچ توضیح و نظرسنجی از مردم بر روی صفحه ی اول روزنامه های ورزشی کشور نقش می بندد. گاه باید متاسف بود که چرا موضوع خودرو میلیونی یک مربی فوتبال از نظر اعتبار ارجح تر از خبرهای مهم دیگر ورزش های کشور است. حال باید گفت روزنامه ملی ورزشی یا روزنامه میلی فوتبالی؟ حامد حدادی، محمد موسوی، بهداد سلیمی، سعید معروف و ده ها نفر از این ورزشکاران بزرگتر از دعوای دو فوتبالیست معمولی هستند اما این موضوع را جهان می داند اما چرا روزنامه ملی به آن تن نمی دهد و بر خود واجب می داند با بازیکن دسته چندمی از کشورهای دیگر مصاحبه ای داشته باشد و تصویر بزرگ آن ها را با درج در روزنامه خود به کیوسک مطبوعات بفرستد . در این میان امثال حمزه زرینی که برای این کشور مصدوم و از بازی محروم شده اند هیچ جایی در روزنامه ورزشی کشور ندارند. اگر هم قرار است مصاحبه ای صورت گیرد چرا با بازیکنان مطرحی که به ایران آماده اند صورت نمی گیرد اما بارها دیده شده است که بازیکنان درجه چندم فوتبال مانند کبه به دلیل فوتبالیست بودنشان به بازیکنانی مانند نیکو رریکی ولادو پتکوویچ و رودریگو سانتا که قهرمانی المپیک را در کارنامه خود دارد ترجیح داده می شوند.

شاید دلیل این ماجراها و این اتفاقات تلخ یک چیز باشد آن هم بزرگ نمایی فوتبال و بی عدالتی در قبال دیگر ورزش های معتبر، چرا چون اگر پرسشی از مسئولین این روزنامه ها داشته باشیم بدون هیچ دلیلی می گویند فوتبال فوتبال فوتبال حتی آب خوردن یک فوتبالیست مهمتر از فینال لیگ برتر بسکتبال و والیبال است. باید فکر کرد و دید که کشورهای بزرگ فوتبالی دنیا در رسانه های خود عدالت برقرار می کنند اما فقط در ایران است که فوتبال نه چندان با کیفیت و معتبر را با غلو به تیتر رسانه های خود تبدیل می کنند. اما باید قبول کرد این خواسته مردم نیست چرا که آن عاشق فوتبال هم بعد از خروج از استادیوم آزادی اولین معترض به کیفیت بازی است. و یادمان نرود همین دیروز انگار نه انگار که تیم ملی والیبال کشورمان در اردو بلغارستان به سر می برد هر سه شبکه یک دو و سه سیما از اردوی تیم ملی فوتبال گزارشی را تهیه و نشان دادند اما تیم ملی والیبال غریبانه به کار خود ادامه می دهد. گاهی هم دیدار تیم فوتبال سویا مهم تر از فینال پنجمین لیگ معتبر دنیا یعنی سری آ والیبال است که حتی خبری از این مسابقات در رسانه ها درج نمی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۶
خانم میم
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
۰
۰
چه قلم ضعیفی! چه استدلال های خامی!
بدتر آبروریزی میكنید حداقل بدید یكی كه قلم خوبی داره بنویسه! لطفا اسم نویسنده های مقالاتتون رو هم درج كنید.
با تشكر
الناز مهدوی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
۰
۰
با درود . كاش با تیتر اصلی مطلب را كار می كردید یا حداقل تیتر اصلی را در ریز فونت كنار عكس استفاده می كردید چون با لطفا گفتن هیچ عملی صورت نمیگیرد و كار از لطفا گویی گذشته است. خانم میم از شما هم پوزش می طلبیم گرچه قلممان ضعیف است اما حرف دل مردم این سرزمین است.
خانم میم
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
۰
۰
با سلام و احترام. ابتدا بابت ادبیات نامناسب كاربرده شده پوزش می طلبم. اما واقعا این انتظار وجود داره كه خواسته های مردم ایران زمین با استدلال های منطقی و قوی تر بیان بشه تا تاثیر گذاری خودش رو هم داشته باشه. چهار تا مثال مستدل می زدید نه اینكه هی كاری رو نكوهش كنید كه درست بازش نكردید و توصیف درستی در نوشته ارائه نكردید.
متون این شكلی تاثیر گذاری مناسبی نداره. سربلند و پیروز باشید.
خانم مهدوی شما نویسنده این مقاله هستید؟
الناز مهدوی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
۰
۰
با سلام بله خانم میم من نویسنده این مقاله هستم و از ابتدای رسالت كاری خود تا به حال دوست نداشتم فلسفی دست به قلم ببرم و سعی كرده ام همیشه حرف دل مردم را به زبان عام بنویسم.
والیبال دوست
United States
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
۰
۰
من خودم مدت زیادی نیست كه والیبال ورزش مورد علاقه م شده . قبل والیبال منم مث ِ خیلیا عاشق فوتبال بودم . ولی بعد از لیگ جهانی پارسال بود كه فهمیدم بهترین ورزش دنیاست والیبال . مقایسه ی نادرستیه تیم فوتبال درجه سه مون ُ با والیبالمون كه رنك 12 دنیا رو داره مقایسه كنیم . ولی خیلی بی دلیل و فقط به خاطر دك و پزی كه تو كار فوتبالیا هست همه توجه بهشون جلب میشه .
امیدمون به این بود كه لیگ جهانی شروع شه ، یه كم اوضاع ورزشمون ، گزارشامون ، اخبارامون والیبالی تر می شه و لااقل به مهم ترین تورنمنت والیبال اهمیت میدن . كه اونم با وجود مصادف بودن جام جهانی فوتبال ... احتمالا بازم والیبال مظلوم واقع میشه .
مهم اینه كه خیلیا مث من و آدمای اطرافم دنبال خبرای والیبال ن و لذت میبرن از بازیهای خوبشون . ما همین جوری خاموش هم می درخشیم . به امید روزی كه والیبالمون به سكو های جهانی برسه :)

+ و مرسی از مقالتون .
خانم میم
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
۰
۰
خانم مهدوی عزیز
خیلی جای تعجب داره پاسخ شما!
كاربرد فلسفه چه ارتباطی به مواردی كه عرض كردم داشت؟
اتفاقا ورزش باید تا حد ممكن به زمان عام نوشته بشه ما هم چنین نظری داریم اما اگر قراره مشكلی نكوهش بشه باید درست براش دلیل و مدرك آورد و بعد عامیانه مطرح و حق خواهی كرد نه اینكه بگیم چرا به فوتبال می رسید اما والیبال نه و هی اینو تكرار كنیم!
اما دلایل استواری براش نیاریم.
به هر حال من به عنوان یك خواننده با تمام احترامی كه برای قلم و رسالت شما قائلم و طرفدار والیبال هم هستم، هیچ جمع بندی مناسب و هدف مشخصی از مطلب شما برداشت نكردم.
پیروز باشید

نیازمندی ها