ستارگان سینما تکثیر شدند

بازیگران سینما و فرزندانشان + عکس

دردسر جواهرات ستارگان سینما برای پلیس

جشنواره فیلم کن که یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های خارجی در سطح جهان محسوب می‌شود، از روز گذشته گشایش یافت، این جشنواره از برخی جهات برای ما شناخته‌شده‌تر از دیگر رویدادهای مشابه سینمایی است.
کد خبر: ۶۷۳۷۹۲
دردسر جواهرات ستارگان سینما برای پلیس

عباس کیارستمی موفق شده نخل طلای این جشنواره را از آن خود کند و لیلا حاتمی هم امسال در تیم داوری‌ آن حضور دارد، رضا عطاران هم آخرین فیلمش را در مقام کارگردان به حاشیه‌های این جشنواره اختصاص داد.

علاوه بر اینها هر سال تعداد زیادی از مدیران و چهره‌های سینمایی ایران عازم فرانسه می‌شوند تا در این رویداد سینمایی حضور داشته باشند.

اما قرار نیست در این یادداشت برایتان درباره فیلم‌های امسال و شانس‌های اصلی دریافت نخل طلا بنویسم، اغلب علاقه‌مندان سینما و حتی صفحه حوادث روزنامه‌ها به یاد دارند سال گذشته در جریان جشنواره کن سارقان موفق شدند جواهراتی را که در چمدان یکی از طلاسازان جواهرسازی شوپارد سوئیس قرار داشت، به سرقت ببرند.

جواهرسازی شوپارد سوئیس علاوه بر ساخت نخل طلای این جشنواره، همه‌ساله مسئولیت ساخت جواهرات برخی ستاره‌های سینما را که در کن شرکت می‌کنند، برعهده دارد البته این سنت جواهر‌دزدی در جشنواره کن، فقط به سال گذشته مربوط نمی‌شود، سال 2003 هم سرقت بزرگی از مرکز جواهرات آنتورپ خسارت صد میلیون دلاری به‌جا گذاشت.

این سرقت‌ها تا به آنجا ادامه یافت که سال گذشته گردنبند یک میلیون و صد هزار پوندی یکی از مهمانان کن در خلال جشنواره در حالی به سرقت رفت که سارق از بین 80 نگهبان ویژه حراست هتل عبور کرده بود.

حالا با این همه بدنامی، امسال دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده‌اند. در پی سرقت‌های مکرر جواهرات در شهر کن که مبلغ آن تنها در سال گذشته ۸۵ میلیون پوند می‌شود، امسال ۷۰۰ پلیس ویژه حفاظت از جواهرات مهمانان جشنواره کن از طرف مقامات شهر در ایام جشنواره در نظر گرفته شده است.

این هم از نکات جالب جشنواره پرزرق و برق کن است. جشنواره‌ای که این همه ستاره سینمایی را از گوشه و کنار جهان به کشور فرانسه و جزیره کن می‌کشاند، بعد از سال‌ها هنوز نمی‌تواند امنیت مهمانانش را تأمین کند.

سجاد روشنی - گروه فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها