معاون حقوقی وزارت علوم از تازه‌ترین تصمیمات این معاونت درباره برخورد با آن دسته از استادان و دانشجویان متخلف علمی خبر داد و گفت: در حال تدوین لایحه‌ای برای پایان‌نامه‌ها هستیم که در صورتی که دانشجویان تخلف علمی در مقالات و پایان‌نامه‌ها داشته باشند با آنان برخورد می‌شود.
کد خبر: ۶۷۳۲۸۹
آیین‌نامه انضباطی استادان دانشگاه تغییر می‌کند

سعدالله نصیری قیداری در گفت‌و‌گو با مهر افزود: معاونت حقوقی وزارت علوم در حال تدوین لایحه‌ای برای پایان‌نامه‌هاست، بر این اساس در صورتی که دانشجویان تخلف علمی در مقالات و پایان‌نامه‌ها داشته باشند با آنان برخورد می‌شود.

وی عنوان کرد: برخورد با این تخلفات در حوزه استادان نیز در دست اقدام است و هیأت‌های انتظامی استادان و کمیته‌های انضباطی دانشجویان در دانشگاه‌ها می‌توانند به تخلفات مذکور رسیدگی کنند، هر چند این طرح‌ها و لوایح هنوز در دست بررسی و مطالعه در حال طرح در شورای حقوقی است.

معاون حقوقی وزارت علوم از افزودن چند مورد تخلف به آیین‌نامه انضباطی استادان خبر داد و اظهار کرد: این مصادیق ابتدا لازم است در مجلس تصویب شود. علاوه بر این، در صورتی که اقدامات متخلفان بیش از یک تخلف باشد و در واقع عنوان تخلف مجرمانه به شمار آید به قوه قضاییه معرفی می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها