پرونده‌ای برای گردشگری سلامت و توریسم درمانی

در جست‌وجوی سلامتی...

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه ایران هلث با اعلام درآمدزایی یک میلیارد دلاری در گردشگری سلامت در سال گذشته گفت: در نمایشگاه امسال به طور ویژه به بخش گردشگری سلامت پرداخته می‌شود که ظرفیت‌های زیادی دارد.
کد خبر: ۶۷۳۰۸۴
درآمدزایی یک میلیارد دلاری ایران در گردشگری سلامت

قاسم آب‌خضر در نشست خبری که به مناسبت برگزاری هفدهمین نمایشگاه ایران هلث برگزار شد، گفت: این نمایشگاه هر سال از 25 تا 28 اردیبهشت در زمینه امور تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و دارویی برپا می‌شود که امسال دو بخش گردشگری سلامت و سلامت الکترونیک به آن افزوده شده است.

وی ادامه داد: 550 شرکت داخلی و خارجی از 13 کشور در این نمایشگاه حضور دارند و نسبت به سال گذشته 45 درصد فضای نمایشگاه افزایش یافته است.

هچنین در کنار این نمایشگاه 14 همایش و یک کنگره مهندسی پزشکی با حمایت سازمان نظام پزشکی برگزار می‌شود.

آب خضر همچنین از رونمایی 15 کالای پزشکی در این نمایشگاه خبر داد و گفت: در روز پایانی، وزیر بهداشت بسته حمایتی از تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی را رونمایی خواهد کرد.

وی با اشاره به این‌که در بخش کالاهای مصرفی و عمومی می‌توانیم، بیش از 60 درصد نیاز کشور را برطرف می‌کنیم، اما در حوزه کالاهای تخصصی ضعیف هستیم، تصریح کرد: هر چند در بحث هتلینگ و پذیرایی به خودکفایی رسیده‌ایم، اما در اقلام نیمه‌مصرفی مانند ارتوپدی نیز به دلیل نیاز بالا، هنوز نمی‌توانیم اعلام خودکفایی کنیم.

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه ایران هلث با اشاره به 85 قلم کالای صادراتی، افزود: صادرات تجهیزات پزشکی در سال گذشته بیش از 10 میلیون دلار بوده است.

وی با تأکید بر این‌که اهمیت صنعت سلامت از صنعت نظامی کشور کمتر نیست، گفت: اگر مسوولان به دنبال تحول در نظام سلامت هستند باید از راه تجهیزات پزشکی و حمایت از تولیدکنندگان اقدام کنند، چرا که اقتصاد دارو و تجهیزات پزشکی، دومین بخش اقتصادی درآمدزا در کل دنیاست. آبخضر با اشاره به اولویت حوزه سلامت به بخش گردشگری، گفت: باید از فرصت‌های موجود استفاده کنیم و هم اکنون بیماران زیادی از منطقه و کشورهای آسیایی و آفریقایی تمایل دارند که به ایران بیایند و در حوزه سرطان‌ها، نازایی، ارتوپدی، چشم و قلب اعزام بیمار به داخل را داریم، اما تعداد گردشگران سلامت در بخش قلب بیش از سایر حوزه‌هاست.

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با پیشنهاد شرکت صنعت سلامت به صورت یک شورای سیاست‌گذاری با همکاری اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با همکاری سه انجمن و دو اتحادیه از قبیل انجمن صنفی تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی، انجمن صنفی مهندسی پزشکی و انجمن متخصصین مهندسی پزشکی و اتحادیه بازرگانان تجهیزات پزشکی و نیز اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی برپا می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها