راهنمای خرید شیکترین شیر آب برای آشپزخانه

کارکرد اصلی شیر آب آشپزخانه توزیع آب داغ و سرد برای شستن ظروف و طبخ غذا است اما فرا‌تر از آن، شیر آب نقش مهمی در تعریف و تعیین سبک طراحی آشپزخانه شما بازی می‌کند. با توجه به انواع طراحی‌ها، جنس‌ها و شیوه‌های اتصال، ممکن است هنگام خرید شیر آب دچار تردید و اشتباه شوید. اگر اطلاعات اساسی در زمینه شیرهای آب آشپزخانه داشته باشید، خرید و انتخاب شیر آشپزخانه برای شما خیلی راحت‌تر خواهد شد.
کد خبر: ۶۷۲۹۱۵
راهنمای خرید شیکترین شیر آب برای آشپزخانه

جام جم سرا:

در ادامه این مطلب به نکاتی درباره نحوه اتصال شیر آب آشپزخانه اشاره می کنیم:.

الف) شیوه های اتصال

متصل به سینک: طراحی های متنوعی برای سینک و شیر آب آشپزخانه وجود دارد، اما همیشه سازگار و منطبق با شرایط ما نیستند.

اگر شما در آشپزخانه یک سینک دارید، تعداد حفره های موجود در ناحیه اتصال سینک به شیر را بررسی کنید. شیرهای آب جدید در انوع یک، دو، سه و چهار حفره ای طراحی می شود. وقتی مشغول تعویض شیر آب موجود در آشپزخانه تان هستید و به حفره های کمتری از آن چه هست، نیاز دارید به دنبال شیرهایی باشید که دارای یک صفحه پوششی است که حفره های بدون استفاده در سینک آشپزخانه را می پوشاند. این کار در بیشتر سینک ها جواب می دهد.

مزایا: این شیوه برای این که بتوانید آشپزخانه خود را به سرعت نوسازی و از سینک فعلی هم استفاده کنید، بسیار مناسب است.

معایب: سینک شما، انتخاب های شما برای شیر آب را محدود می کند.

متصل به پیشخوان: این نوع شیرهای آب مستقیما به پیشخوان متصل می شوند و به سینک کاری ندارند.

هنگام نصب یک شیر آب متصل به پیشخوان به اندازه یک انگشت در پشت شیر آب جا بگذارید تا بتوانید آن ناحیه را به راحتی تمیز کنید.

مزایا: شیرهای آب متصل به پیشخوان دارای جلوه ای زیبا و یک پارچه هستند که بسیار مناسب آشپزخانه های امروزی است.

معایب: این نوع شیرها فضای روی پیشخوان را می گیرند. هم چنین، میان این شیرها و دیوار پشت آن ها آب، کثیفی و جرم جمع می شود.

متصل به دیوار: هنگام نصب چنین شیری از تناسب و هماهنگی آن با سینک مطمئن شوید. فاصله ای که از آن، آب به سینک می ریزد امکان تناسب این دو عنصر را تعیین می کند.

این موضوع در سینک های دوتایی مهم تر و سخت تر است.

مزایا: تمیز کردن پیشخوان راحت است.

معایب: در آب وهوای سرد این نوع شیرها به مراقبت بیشتری نیاز دارند تا از یخ زدن آن ها جلوگیری شود. هم چنین، لوله کش باید مکان و جهت این نوع شیرها را به دقت تعیین کند.

اگر در درون دیوار میله ای وجود داشته باشد باید جای شیر آب عوض و در جای دیگری نصب شود.

ب) انواع دستگیره های شیر آب

شیرهای آب تک دستگیره ای: شیرهای آب تک دستگیره ای به طور مستقیم می چرخند و معمولا این امکان را فراهم می کنند که با بالا و پایین کردن آن ها و با حرکت به اطراف جریان آب و میزان سردی و گرمی آب تنظیم شود.

مزایا: علاوه بر داشتن این که برای نصب آن ها به یک حفره در پیشخوان نیاز دارید، این نوع شیرها دارای یک طراحی قوسی شکل مدرن هستند که راحت تر می توانید قابلمه ها و ظرف های بزرگ را در سینک جای دهید و آن ها را بشویید.

معایب: تنظیم میزان دمای آب در این نوع شیرها نسبت به شیرهای آب ۲ دستگیره ای سخت تر است و دقت کمتری دارد.

شیرهای آب دو دستگیره ای: برای نصب این نوع شیرها حداقل ۳ حفره نیاز است. تنوع گسترده در نوع دستگیره ها طراحی این شیرها را متنوع تر و کاربردی تر می کند.

مزایا: هر یک از دستگیره های این نوع شیرها به آب گرم و سرد اختصاص دارند و تنظیم دما و جریان آب در آن ها راحت تر است. بیشتر این نوع شیرهای آب این ویژگی را دارند که می توانید آن ها را به طور مستقل از لوله کشی تغییر دهید که این مسئله تغییر آن ها را راحت می کند.

معایب: معمولا باز و بسته کردن این نوع شیرها، دشوارتر از انواع دیگر است. همچنین، این نوع شیرها به طور معمول به عنوان شیرهای سنتی شناخته می شوند و این مسئله ممکن است دست شما را در انتخاب سبک عناصر دیگر آشپزخانه ببندد.

شیرهای آب بدون دستگیره: این نوع شیرهای آب با یک حسگر فعال می شوند و دستگیره کنار شیر تنظیم کننده دما و جریان آب است.

مزایا: این نوع شیرها با یک حسگر کار می کنند که با یک تماس کوچک باز می شوند (برخی از آن ها با یک حرکت باز می شوند). این نوع شیرها بسیار مناسب کودکان و افراد مبتلا به بیماری های مفصلی است. آب به طور خودکار قطع می شود و این امر از هدر رفتن آب جلوگیری می کند. علاوه بر این، شما دیگر نگران سرریزشدن آب از سینک نخواهید بود.

معایب: در این نوع شیرها تنظیم دما و جریان آب به وسیله دستگیره مخصوص باید انجام شود. همچنین، باتری حسگرهای این نوع شیرها را باید به طور متناوب عوض کرد که ممکن است کمی هزینه بر باشد.(خراسان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها