معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: این سازمان با احداث جاده در جنگل ابر شاهرود و نیز انتقال بین حوضه‌ای آب برای نجات دریاچه ارومیه و انتقال آب دریای خزر به استان سمنان مخالف است.
کد خبر: ۶۷۲۷۶۲

احمدعلی کیخواه در حاشیه آیین معرفی مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان در گفت‌وگو با ایرنا افزود: جنگل ابر در استان سمنان از زیستگاه‌های منحصر‌به‌فرد کشور و جهان است و این سازمان با احداث جاده در این جنگل موافق نیست.وی با اشاره به مباحث انتقال آب از دریای خزر برای نجات دریاچه ارومیه و تامین آب برای استان سمنان و مناطق مرکزی کشور گفت: سازمان حفاظت محیط‌زیست معتقد است مسائل هر حوزه را باید با مدیریت درون همان حوزه با مدیریت منابع آبی برطرف کرد.

کیخواه اظهار کرد: در کارگروه نجات دریاچه ارومیه هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم و به طور کلی این سازمان با انتقال بین حوضه‌ای آب مخالف است.

وی با اشاره به تلف‌شدن تعداد گونه ای پلنگ در حوادث جاده‌ای اظهار کرد: بیشترین تلفات در این بخش مربوط به جاده‌ای است که از داخل جنگل گلستان می‌گذرد.

وی تصادفات را یکی از عوامل خطر برای گونه‌ها در این‌گونه مناطق دانست و گفت: محور ترانزیت مشهد ـ گرگان از این جنگل می‌گذرد و سازمان حفاظت محیط‌زیست در ابتدا نیز مخالف احداث جاده در این منطقه بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها