وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در آستانه آغاز دور تازه‌ای از مذاکرات هسته‌ای، گفت ایران تصمیمات بسیار دشواری در پیش دارد و باید صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود را ثابت کند.
کد خبر: ۶۷۱۲۷۳
ایران باید تصمیمات بسیار دشواری بگیرد

«جان کری» بار دیگر مسئولیت دستیابی به توافق جامع هسته‌ای را بر شانه ایران گذاشت و مدعی شد که تهران باید تصمیمات بسیار دشواری اتخاذ کند.

ایران و گروه موسوم به 1+5 (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان) از روز 23 اردیبهشت دور تازه مذاکرات هسته‌ای را در شهر وین اتریش آغاز می‌کنند. قرار است از این دور بحث بر سر پیش‌نویس راهکار جامع را، که طبق توافق موقت باید تا 29 تیر به دست آید، آغاز کنند.

وزیر خارجه آمریکا که در نشست خبری مشترک با «کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، صحبت می‌کرد، در مورد این دور از مذاکرات گفت: «ایران تصمیمات بسیار دشواری پیش رو دارد. ایران نباید به سلاح اتمی دست یابد و باید ثابت کند که برنامه هسته‌ای‌اش صلح‌آمیز است.»

وی دیدار هفته آینده مذاکره‌کننده‌های طرفین را «موقعیتی دیپلماتیک» خواند که مدیران سیاسی 1+5 تلاش می‌کنند از آن برای بالا بردن امنیت خود استفاده کنند.

کری همچنین با بیان اینکه اهداف آمریکا در مذاکرات تغییری نکرده است، گفت: «عدم دستیابی به یک توافق، بهتر از رسیدن به یک توافق بد است.»(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
۰
۰
باز این اقا حرف زد

نیازمندی ها