وزیر نفت گفت: ایران همیشه مایل است به عنوان کشوری که قابلیت تامین گاز در حجم بسیار بزرگ را دارد، در بازار اروپا چه به شکل خط لوله و چه به شکل LNG (گازطبیعی مایع شده) حضور داشته باشد.این در حالی است که با شدت گرفتن بحران اوکراین، روسیه اروپا را به قطع گاز تهدید کرده است.
کد خبر: ۶۶۹۸۷۸

به گزارش روابط عمومی وزارت نفت، بیژن نامدارزنگنه اظهار کرد: جدا از مساله اوکراین، اروپایی‌ها مایل هستند منابع تامین گاز و انرژی خود را متنوع کنند.

وی افزود: اروپایی‌ها از حدود ٩ سال پیش در این زمینه مذاکراتی را با ایران آغاز کردند، ولی بعد از آن خبر ندارم که چه شده و تا آنجا که ظواهر نشان می‌دهد، مذاکرات صادرات گاز به اروپا متوقف شده و عملا فرصتی برای ادامه این مذاکرات در سال‌های گذشته فراهم نشد.

وزیر نفت خاطرنشان کرد: ایران همیشه مایل است به عنوان کشوری که قابلیت تامین گاز در احجام بسیار بزرگ را دارد، در بازار اروپا چه به شکل خط لوله و چه به شکل LNG حضور داشته باشد.وی ادامه داد: با بهره‌برداری از فازهای جدید پارس جنوبی، از سال آینده گاز اضافه برای صادرات خواهیم داشت.

در همین حال معاون اول رئیس‌جمهور گفت: دولت هر آنچه در توان دارد، برای حل مشکلات صنعت نفت و گاز کشور، بویژه پارس جنوبی به کار می‌گیرد.اسحاق جهانگیری در گفت‌وگو با شانا درباره تامین مالی پروژه‌های صنعت نفت بویژه پارس جنوبی تصریح کرد: طرح‌های نفت جزو مهم‌ترین طرح‌های کشور است و باید برای همه مشکلات این صنعت، راه‌حل مناسب پیدا کرد.

وی افزود: وزارت نفت قدرت این‌که منابع پروژه‌های این صنعت را تامین کند، دارد، ولی هم‌اکنون با مشکل مواجه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها