گفت‌وگو با بازیگر «تفنگدار تنها»

جانی دپ: طرفـدار صلح هستم

یادداشت

شخصیت خنثی در نقش اصلی

«تفــــنگدار تنها» آخرین ساخته سینمایی گور وربینسکی، فیلمی متفاوت از کارهای قبلی اوست. او که با کارگردانی نسخه انگلیسی زبان فیلم ترسناک ژاپنی «حلقه ‌/‌ زنگ تلفن» به صورت یکی از فیلمسازان صاحب سبک و سرشناس سینما درآمد، چند سالی است با جانی دپ به صورت یک تیم دو نفره درآمده است و فیلم‌های خود را با همکاری این بازیگر مولف می‌سازد.
کد خبر: ۶۶۹۷۴۶

تفنگدار تنها پنجمین همکاری مشترک این دو پس از مجموعه فیلم سه قسمتی «دزدان دریایی کارائیب» و انیمیشن کامپیوتری «رانگو» به حساب می‌آید. تفاوت اصلی اکشن شرح حال‌گونه تفنگدار تنها با ساخته‌های قبلی وربینسکی در این است که نه منتقدان سینمایی آن را پسندیدند و نه تماشاگران سینما آن را تحویل گرفتند.

منتقدان سینمایی از یک سو زمان فیلم را بیش از حد طولانی ارزیابی کردند و از سوی دیگر گفتند شخصیت اصلی قصه و ماجرا (یعنی تفنگدار تنها)‌ آدمی خنثی است و در طول قصه فیلم، کاری انجام نمی‌دهد.

واقعیت امر این است که بازی جانی‌دپ در نقش شخصیت توئتوی سرخپوست، صحنه را از دست آرنی هامر جوان و تازه‌وارد می‌رباید و اوست که حرف اول و اصلی را در دل ماجراها می‌زند. این در حالی است که نام فیلم برگرفته از شخصیتی است که آرنی هامر نقش آن را بازی می‌کند و ظاهرا قرار است او تعیین‌کننده اصلی اتفاقات و ماجراهای قصه باشد.

ساخت و نمایش عمومی تفنگدار تنها با حرف و حدیث‌های زیادی همراه بود. در ابتدای امر قرار نبود زمان فیلم طولانی باشد و وربینسکی در اتاق تدوین متوجه طولانی بودن زمان آن می‌شود. برای تولید فیلم هزینه‌ای صد میلیــــــون دلاری در نظر گرفته شده بود، ولی در زمان تدوین آن گفته شد 215 میلیون دلار صرف ساخت آن شده است. مسئولان کمپانی والت دیزنی (که تهیه‌کننده اصلی فیلم بودند)‌ نسبت به این موضوع ابراز نارضایتی کردند. نگرانی آنها این بود که سرنوشت «کارتر مریخی» با بازی تیلور کیج برای تفنگدار تنها هم اتفاق بیفتد. این فیلم با هــــــزینه تولید بالای 250 میلیون دلاری خود در سال 2012 فقط 73 میلیون دلار در آمریکای شمالی فروش کرد و لقب یک کار ناموفق را گرفت. اتفاقا همین اتفاق برای تفنگدار تنها هم رخ داد. فروش فیلم در جدول گیشه نمایش سینماهای آمریکای شمالی حدود 90 میلیون دلار شد و شکست سخت تجاری دیگری را برای کمپانی والت دیزنی رقم زد. نکته جالب این که منتقدان و تحلیلگران اقتصادی سینما در تحلیل‌های اقتصادی خود در ابتدای سال 2013 از تفنگدار تنها به‌عنوان یکی از محصولاتی اسم بردند که مورد پسند و استقبال تماشاگران سینما قرار نخواهد گرفت و در زمان نمایش عمومی خود با شکست تجاری همراه خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها