گذر از جوانی و درافتادن با بحران میانسالی

خسته‌ام، بیحالم، منزوی شده‌ام... یکی به دادم برسد

جوانی ۱۹ ساله‌ام. هیچ امیدی به آینده ندارم، هیچ انگیزه‌ای برای کار کردن و ادامه تحصیل در من ایجاد نمی‌شود. چه کار کنم؟ لطفا مرا راهنمایی کنید.
کد خبر: ۶۶۹۱۸۷

جام جم سرا:
هر فردی باید در قبال اتفاقات زندگی‌اش، خودش مسئولیت ۱۰۰ درصدی را برعهده بگیرد. اینکه ما همیشه تلاش کنیم شرایط را تغییر دهیم، کاری نشدنی است اما می‌توانیم خودمان را تغییر دهیم. هر انسانی شایسته آن است که زندگی خوبی داشته باشد. حقیقت این است که تنها یک نفر مسئول کیفیت زندگی ماست و آن شخص، خود ما هستیم.

دیگران را سرزنش نکنید:
بعضی افراد، دیگران را به دلیل رخ دادن اتفاق‌های ناخوشایند در زندگیشان، سرزنش می‌کنند. این افراد والدین، رئیس، دوستان، رسانه‌ها و بدشانسی را مقصر مشکلات زندگیشان می‌دانند چون نمی‌خواهند قبول کنند که خودشان مسئول زندگیشان هستند. این افراد نمی‌خواهند و دوست ندارند که مشکلاتشان را ریشه‌ای حل کنند. زمان آن رسیده است که بیرون از خود دنبال مقصر نگردید زیرا این شما هستید که کیفیت زندگیتان را تعیین می‌کنید؛ بنابراین برای رسیدن به موفقیت در زندگی، اولین و مهم‌ترین قدم این است که مسئولیت پذیر شوید.

توجیه و تنبلی را کنار بگذارید:
تنبلی را کنار بگذارید. مطمئن باشید که شخصی پیدا نمی‌شود که تلاش کند تا شما را به خواسته‌‌هایتان برساند. بهانه‌های الکی را کنار بگذارید و همه اشتباهاتتان را توجیه نکنید. مدام به این فکر نکنید که چرا تا این لحظه در زندگیتان موفق نشده‌اید. گذشته، گذشته است و مهم این است که از این به بعد چه تصمیم‌هایی می‌گیرید. باید باور کنید که شما از این قدرت برخوردار هستید که شرایط را تغییر دهید و موفق شوید.

پاسخ به اتفاقات مساوی با پیامد است:
تصور کنید که اتفاقی می‌افتد و شما ۵ میلیون تومان برنده می‌شوید. اگر شما آن را در یک شب خرج کنید و بابت هزینه‌های تفریح یا خرید وسایل غیر ضروری بپردازید، انگار چنین پولی را برنده نشده‌اید اما اگر در‌‌ همان اتفاق، آن را در کاری سرمایه گذاری کنید، پیامدش این خواهد بود که ارزش دارایی‌های شما افزایش یابد. شرایط زندگی ما که در حال حاضر در آن هستیم، از این فرمول به دست می‌آید: پاسخ به اتفاقات مساوی با پیامد. بنابراین پاسخ‌های متفاوت به هر اتفاق، پیامدهای متفاوت خواهد داشت.

چند نکته مهم:
*برای شروع هر کاری، نگرانی‌‌هایتان را کنار بگذارید و با قدرت کارتان را شروع کنید. نگرانی و اضطراب‌های بیش از حد، فقط سرعت شما را برای رسیدن به موفقیت می‌گیرد.
*باید میل به تجربه و خطر کردن را در خودتان بیشتر کنید تا خودتان را برای تغییر در شرایط آماده‌تر کنید.
*از سوال کردن نترسید و از اینکه نظرات دیگران با شما همخوانی نداشته باشد، ناراحت نشوید. به نظرات دیگران فکر کنید و در صورت منطقی بودن، از آن‌ها استفاده کنید.

با این حال و اگر با برنامه ریزی صحیح به نتیجه مورد نظرتان نرسیدید، فقط به این فکر کنید که من چه کارهایی نکردم، چه زحمت‌هایی نکشیدم و چه تصمیمات اشتباهی گرفتم که به نتیجه مورد نظرم نرسیدم. زود ناامید نشوید و بدانید که برای موفقیت بیش از همه چیز به پشتکار نیاز دارید. (محسن رجبی -مشاور خانواده/خراسان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۱
رانده شده
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
۰
۰
من باامید زندگی رو شروع كردم ولی بعد از سالها كارم را در بخاطر تحریم اقتصادی و تعطیلی شركت از دست دادم حالا هر جا میروم كار نیست و یا با شرایط سنی من ندارند. خدا رو شكر تشكیل خانواده ندادم. زندگی در ایران باید موقتی باشه همانطور كه كارها قراردادیند. آینده برایمان وجود ندارد جز انحتاط .

نیازمندی ها