رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش:

دریافت پول به بهانه هوشمندسازی مدارس نیز ممنوع شد

در حالی که سال گذشته مسئولان آموزش و پرورش دریافت وجه نقد از دانش‌آموزان را در مدارسی که طرح هوشمندسازی در آنها اجرا می‌شود، مجاز اعلام کردند، روز گذشته رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش با بیان این‌که آموزش و پرورش هیچ دستورالعملی مبنی بر دریافت وجه در قالب هوشمندسازی مدارس از اولیا ارائه نکرده است، گفت: کمک به هوشمندسازی مدارس کاملا اختیاری و داوطلبانه است.
کد خبر: ۶۶۹۰۴۲

خسرو نظری در گفت‌وگو با ایسنا افزود: هوشمندسازی مدارس متوقف نشده، اما به علت محدودیت‌های اعتباری، روند آن کند شده است و امسال در تلاش هستیم با اعتباراتی که از آموزش و پرورش و سازمان فناوری ارتباطات تامین می‌شود، این طرح در سطح کمی و کیفی به‌صورت گسترده اجرا شود.

وی ادامه داد: طرح هوشمندسازی باید به عنوان یک بسته آموزشی مورد توجه قرار بگیرد، چون برای اجرای آن، مواردی از جمله تهیه بسترهای فناوری، آموزش معلمان، محتوا، تجهیز مدارس و اتصال مدارس به شبکه اینترانت باید در کنار یکدیگر قرار گیرد. بنابراین اگر قرار است اعتباری در طرح هوشمندسازی مدارس هزینه شود، سعی می‌کنیم این موارد در اولویت اول باشد.

مدارس تا پایان تیر ساماندهی می‌شود

وزیر آموزش و پرورش از آماده شدن بخشنامه ساماندهی نیروی انسانی برای ابلاغ خبر داد و گفت: ساماندهی مدارس تا پایان تیر انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، علی‌اصغر فانی با اشاره به شناسایی 740 مشکل در وزارتخانه افزود: یکی از آسیب‌های آموزش و پرورش در این سال‌ها، انجام امور بدون اولویت‌بندی بوده است که ‌اکنون برنامه این است که در وزارتخانه‌ای که 98‌درصد بودجه‌اش صرف حقوق معلم و کارکنان می‌شود، باید اولویت اصلی آن نیروی انسانی باشد.

وی بزرگ‌ترین صرفه‌جویی در سازمان را صرفه‌جویی در منابع انسانی دانست و خاطرنشان کرد: اگر به دنبال تحقق فرهنگ در سال اقتصاد و فرهنگ هستیم، باید معلمان، انگیزه و مهارت‌های حرفه‌ای خود را تقویت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها