با برگزاری مراسمی با حضور مشاور عالی مقام معظم رهبری

جام جم امروز چهارده ساله شد

چهاردهمین سالگرد انتشار روزنامه جام جم عصر امروز چهارشنبه در مراسمی با حضور علی اکبر ولایتی مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین الملل جشن گرفته شد. این مراسم، با رونمایی از سایت «جام‌جم ایام» و کتاب «شناسنامه » همراه بود.
کد خبر: ۶۶۸۸۹۵
جام جم امروز چهارده ساله شد

در این مراسم که امروز با حضور «مجید زین‌العابدین» مدیر شبکه سه سیما ،‌ «بی‍ژن مقدم» مدیرمسئول روزنامه جام‌جم و مدیران و کارکنان این موسسه برگزار شد، ولایتی با اشاره به آغاز ماه رجب و میلاد فرخنده امام باقر (ع) و تقارن آن با چهاردهمین سال انتشار روزنامه جام جم گفت: در هیچ دینی مانند اسلام به بحث اطلاع رسانی و اهمیت کتاب و اطلاعات توجه نشده است.

وی با اشاره به توانمندی تمدن اسلامی در مقایسه با سایر ادیان و مذاهب در نشر علم و آگاهی گفت: اسلام نه تنها موجب شد بزرگترین کتابخانه ها در ایران و منطقه خاورمیانه ایجاد شود، بلکه بزرگترین کتابخانه های اروپا نیز در دوران قرون وسطی در مناطقی نظیر اسپانیا بوجود آمد که تحت قلمروی حکومت اسلامی و مسلمانان بودند.

وی در ادامه به تاریخ انتشار روزنامه در ایران از زمان مشروطیت تا امروز اشاره کرد و گفت: نقش رسانه ها در انتقال پیام تا سال 1318 که آغاز فعالیت رادیو در ایران بود، در مسائل سیاسی و آزادیخواهانه بسیار چشمگیر بوده است.

ولایتی با اشاره به حضور رسانه های مجازی در دنیای کنونی ارتباطات گفت: هرچند رسانه های الکترونیک و سایت ها نقش موثری در کاهش هزینه، سرعت عمل و گستره اطلاع رسانی دارند اما همچنان رسانه های مکتوب جایگاه خود را در میان مردم حفظ کرده اند و با تنوع و کثرت مطالب به انتشار اخبار و اطلاع رسانی می پردازند.

وی در ادامه این مراسم از اقدامات موسسه جام جم در انتشار مطالب منتقدانه و تحلیلی قدردانی کرد.و با تحسین تحولات محتوایی و تنوع بخشی به تولیدات ،جام جم را روزنامه ای موفق و تاثیر گذار دانست.

«زین العابدین» مدیر شبکه سه سیما نیز در این مراسم با تشریح اهمیت اطلاع رسانی در جامعه و نقش روزنامه جام جم در آن، از این روزنامه به عنوان یک «روزنامه موفق» نام برد.

مقدم مدیرمسئول روزنامه نیز با تشریح دستاوردهای موسسه مطبوعاتی جام جم در زمینه های مختلف اطلاع رسانی اعم از انتشار روزنامه، سایتهای خبری و کتاب از فعالیت کارکنان این موسسه در بخشهای مختلف قدردانی کرد.

وی گفت: موسسه جام جم برنامه های متنوعی برای گسترش فعالیت خود در عرصه اطلاع رسانی دارد و با قوت به راه خود در این عرصه ادامه خواهد داد.

در این مراسم، مشاور عالی مقام معظم رهبری و امور بین الملل از سایت جام‌جم ایام که به مباحث تاریخی می پردازد و همچنین کتاب شناسنامه که به مجموعه گفت وگوهای تلویزیونی شبکه سه با شخصیت های انقلابی پرداخته است، رونمایی کرد.

کتاب شناسنامه حاوی متن کامل مصاحبه های 26 شخصیت سیاسی و انقلابی نظیر دکتر حسن روحانی رییس جمهور، علی اکبر صالحی رییس سازمان انر‍ژی اتمی، مرحوم حبیب الله عسکر اولادی، علی مطهری، محمد محمدی ری شهری، محسن رفیق دوست، علی شمخانی، علی لاریجانی، سید یحیی صفوی، محمدعلی جعفری، محسن رضایی، علی فلاحیان، مجید انصاری و کامران باقری لنکرانی است که در 540 صفحه و با قیمت 15000 تومان از سوی انتشارات موسسه جام‌جم منتشر شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها