گزارش سایت لهستانی درباره سرمربی پرسپولیس

دایی موثرترین بازیکن تاریخ ایران است

سایت ورزش لهستان یکی دو روزی می شود که به سوژه های ایرانی علاقه مند شده و این بار به سراغ علی دایی رفته است.
کد خبر: ۶۶۸۷۷۲
دایی موثرترین بازیکن تاریخ ایران است

سایت جام جم ورزشی - سایت ورزش لهستان یکی دو روزی می شود که به سوژه های ایرانی علاقه مند شده. این سایت بعد از گزارش دیروزش در مورد دنیل داوری، امروز سراغ علی دایی رفته تا درباره یک انسان خیر، تاجر، مربی و عضو یکی از کمیته های فیفا مطلب بنویسد. آدریان رژکوسکی نویسنده این مطلب در مورد دایی نوشته: او اولین بازیکن آسیایی بوده که در لیگ قهرمانان اروپا بازی کرده است. دایی در حال حاضر کمپانی تولید البسه ای دارد که لباسهای تیمهای ورزشی ایران را تامین کند. او در کنار سرمربیگری پرسپولیس، چند مرکز خیریه را هم اداره می کند.

او در 149 بازی که برای تیم ملی کشورش انجام داده، 109 گل زده است تا توسط فدراسیون بین المللی آمار فوتبال به عنوان بهترین گلزن بازیهای ملی دنیا انتخاب شود. می توان دایی را موثرترین فوتبالیست تاریخ دانست. از طرف دیگر دایی در سال 1999 عنوان بهترین بازیکن سال فوتبال آسیا را بدست آورد. منتقدان دایی عقیده دارند که دایی اکثر گلهایش را در بازی مقابل تیمهای ضعیف به ثمر رسانده و اگر تیم ملی ایران با حریفان قویتری بازی می کرد، دایی نمی توانست به چنین رکوردی برسد.

در ادامه این گزارش به تیمهایی اشاره شده که دایی در آنها بازی کرده. نکته مهم این بخش، مبلغی است که دایی در ازای آن به بایرن مونیخ پیوسته و بایرن در آن مقطع 4 میلیون مارک برای جذب دایی به آرمینیا بیله فیلد پرداخت کرد که از دید نویسنده لهستانی مطلب، یک رکورد برای بازیکن آسیایی محسوب می شود. گویا تاکید فرانس بکن باوئر روی جذب دایی باعث شد که مدیران این باشگاه سراغ مهاجم تیم ملی ایران بروند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها