در حالی که نیروهای نظامی روسیه از روز جمعه مانور نظامی خود را در مرزهای نزدیک به اوکراین آغاز کرده‌اند، برخی منابع خبری از پرواز هواپیماهای روسی بر فراز اوکراین خبر می‌دهند.
کد خبر: ۶۶۷۲۵۲

به گزارش فارس، این خبر را وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) تائید کرده است. در این باره، یک سخنگوی ارتش آمریکا عنوان کرد طی چند روز گذشته هواپیماهای روسی بارها وارد آسمان اوکراین شده‌اند. به دنبال این موضوع، پنتاگون از روسیه خواست برای بدتر نشدن اوضاع، ‌فورا چنین تحریکاتی را متوقف کند. این در حالی است که مقامات مسکو هنوز نسبت به این ادعای آمریکایی‌ها واکنشی نشان نداده‌اند. روسیه با شروع نبردها در شرق اوکراین از آمریکا خواست به دولت اوکراین برای توقف درگیری‌ها فشار آورد. روسیه تهدید کرد در صورت ادامه جنگ در شرق اوکراین نیروهای خود را دخالت خواهد داد.

این حوادث در حالی رخ می‌دهد که سازمان‌ها و کشورهای غربی به دنبال اعمال فشار بیشتر بر روسیه هستند. در این‌باره روز گذشته بیانیه‌ای صادر شد مبنی بر این‌که هفت کشور صنعتی جهان بر سر اعمال تحریم‌های تازه علیه روسیه بر سر اوکراین به توافق رسیده‌اند. یک مقام بلندپایه آمریکایی با تائید این خبر اعلام کرد: «تصمیم‌گیری بر سر اجرای این تحریم فردا (دوشنبه) صورت می‌گیرد». در این بیانیه آمده است: «ما اکنون به این نتیجه رسیده‌ایم که بسرعت تحریم‌های دیگری علیه روسیه اعمال کنیم.» کشورهای عضو گروه 7 در بیانیه خود از این که دولت اوکراین در مواجهه با جدایی‌طلبان از خود «خویشتنداری» نشان داده است، از آنها قدردانی کرده است». این در حالی است که در نخستین ساعات آغاز عملیات «ضد تروریستی» نظامیان اوکراینی علیه استقلال‌طلبان این کشور،‌ دست‌کم پنج نفر کشته و شماری مجروح شدند. گروه 7 همان هشت کشور صنعتی جهان است که به دنبال بحران اوکراین و اخراج روسیه از آن به گروه 7 تغییر نام داد.

اخبار رسیده از مناطق شرقی این کشور حاکی از ادامه ناآرامی و تنش در این مناطق است. در همین زمینه شبکه خبری یورونیوز گزارش داد یک فروند بالگرد ترابری در فرودگاه کراماتورسک در شرق اوکراین مورد اصابت قرار گرفت؛ البته در ابتدا اعلام شده بود اصابت گلوله یک تک تیرانداز به باک بنزین بالگرد دلیل سقوط آن بوده است. تا این لحظه هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است. همچنین انفجاری در نزدیکی یک پست بازرسی اوکراینی در اودسا، رخ داد که هفت نفر را زخمی کرد.

از سوی دیگر گزارش شد همزمان با آغاز مرحله دوم عملیات ارتش اوکراین علیه جدایی‌طلبان هوادار روسیه و محاصره شهر اسلاویانسک توسط این ارتش، هفت نفر از ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا توسط جدایی‌طلبان این شهر ربوده شده‌اند. این ناظران در ساختمانی دولتی که در اشغال هواداران روسیه است، نگهداری می‌شوند. جدایی طلبان شرق اوکراین روز گذشته با تائید ربودن این ناظران، آنها را به جاسوسی ناتو متهم و اعلام کردند اسارت آنها ادامه خواهد یافت. دنیس پاشیلین، رئیس‌جمهور خودخوانده دونتسک به خبرنگاران گفت: «روز گذشته شماری از جاسوسان ناتو دستگیر شدند. این افراد با زندانیان ما مبادله خواهند شد و هیچ راه دیگری برای آزادی آنها وجود ندارد.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها