سفر به بوستان‌های تهران

بهار، فصل گشت و گذار است. هوای مطبوع بهاری همه شهروندان را مجاب کرده خستگی کار را به فراغت بوستان‌ها بسپارند. از آنجا که اداره‌ها و مدارس باز شده و امکان سفر برای خانواده‌ها حداقل تا ابتدای تابستان به کمترین حد خود رسیده، بوستان‌گردی برای آنها بهترین گزینه برای آسودگی خیال است.
کد خبر: ۶۶۶۰۵۸
سفر به بوستان‌های تهران
بوستان (پارک) جنگلی کوهسار

پارک جنگلی کوهسار در دامنه رشته‌کوه البرز و در شمال غربی تهران قرار دارد. این پارک در منطقه 5 شهرداری، در شمال غربی شهران و شمال کن واقع شده است. شهرداری منطقه 5 تهران در سال 81 طرح جامع توسعه و احیای منابع محیطی اراضی غرب تهران را به‌دلیل وجود باغ‌های ممتد در حاشیه شمالی این منطقه و روند تخریب و تجاوز به دامنه شمالی البرز را آغاز کرد که طرح پارک کوهسار نیز شامل آن می‌شود.

در اصل این طرح به منظور حفاظت و صیانت از اراضی دامنه جنوبی البرز و توسعه فضاهای سبز و ایجاد مجموعه تفرجگاهی و اکوتوریستی ایجاد شده است. مسیر داخل پارک که ارتفاعی و پیچ در پیچ است، بسیار زیبا بوده و چشم‌اندازهای زیبایی از تهران به نمایش می‌گذارد. به دلیل پاکتر بودن هوا در بخش شمال غربی تهران، از بالاترین نقطه کوهسار می‌توان چشم‌انداز وسیعی از تهران را تا بخش‌های جنوبی دید. پارک کوهسار که بخش اعظم آن شامل ارتفاعات شمالی تهران است.

بوستان آب و آتش

بوستان حضرت ابراهیم تهران که به بوستان آب و آتش مشهور است، سال 88 توسط محمدباقر قالیباف افتتاح شد. این بوستان با مساحت 24 هزار مترمربع یکی از بوستان‌های زیبای شهر تهران است که تجهیزات متفاوتی از دیگر بوستان‌های پایتخت دارد. اگر در پایتخت زندگی می‌کنید، خودتان را از این بهشت محروم نکنید. حتی اگر برای چند روزی به تهران سفر می‌کنید، به پارک آب و آتش سر بزنید؛ به بوستانی که حس برگشتن دوباره به مهمانی را به شما می‌دهد. گشت و گذار در این پارک جان می‌دهد برای آدم‌هایی که عشق پیاده‌روی دارند یا می‌خواهند با دوچرخه لابه‌لای درخت‌ها و آدم‌ها چرخی بزنند. در شمال مجموعه تفریحی اراضی عباس‌آباد قرار گرفته است. در ضلع جنوبی بزرگراه شهید حقانی، در فاصله بین چهارراه جهان کودک و ایستگاه متروی شهید حقانی. نزدیکی مترو حقانی این امکان را به شما می‌دهد که با هزینه و البته زمان کمتری به این بوستان برسید.

بوستان نهج‌البلاغه

در چند سال اخیر شهرداری تهران اقدامات مناسبی برای از بین بردن فضاهای متروک و خطرناک و تبدیل آنها به پارک‌ها و بوستان‌هایی برای تفریح تهرانی‌ها انجام داده است. یکی از این فضاها بوستان نهج‌البلاغه است که در کنار اتوبان همت، حدفاصل بزرگراه یادگار امام و اشرفی اصفهانی ساخته شده است. فضای پرنور بوستان نهج‌البلاغه در طول شب نظر رانندگانی را که از همت گذر می‌کنند به خود جلب می‌کند. این محوطه سال‌های سال به شکل یک مخروبه بود که یک رودخانه کم‌آب از میان آن می‌گذشت، اما اکنون بوستان نهج‌البلاغه به یکی از پارک‌های شلوغ و محبوب تهرانی‌ها تبدیل شده است و شب‌ها خانواده‌های بسیاری برای تفریح به آنجا می‌روند. اصلی‌ترین تفریح‌ها در این بوستان، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در مسیرهایی است که ویژه آنها ساخته شده است.

بوستان پردیسان

بوستان پردیسان چندسالی است میان تهرانی‌ها از محبوبیت زیادی برخوردار شده است. ایده اولیه احداث اکوپارک پردیسان در دهه 50 مطرح شد. بوستان پردیسان با مساحتی 275 هکتاری، از شمال به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری و از جنوب به بزرگراه حکیم محدود می‌شود. قرارگیری پردیسان در میان چند بزرگراه سبب سهولت دسترسی و استقبال مردم از این بوستان شده است. پردیسان تقریبا در تمام ساعات روز بازدیدکننده دارد. بسیاری از افرادی که در نزدیکی این بوستان زندگی می‌کنند، صبح‌هنگام جهت ورزش و دویدن به پردیسان می‌آیند. پردیسان در روزهای تعطیل و مناسبت‌ها، محل برگزاری جشن‌ها و جشنواره‌هایی است که اغلب به کودکان اختصاص دارد؛ یکی از محبوب‌ترین این جشن‌ها جشن بادبادک است، اما تهرانی‌های بسیاری بوستان پردیسان را در ساعات پایانی روز برای پیاده‌روی و شب‌نشینی خانوادگی و دوستانه برمی‌گزینند./ ضمیمه چمدان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها