سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: اگر ما به تیم‌های بزرگ دنیا ببازیم اتفاقی نمی‌افتد اما اگر از تیمی عربستانی 5 گل بخوریم غرور ما شکسته می‌شود.
کد خبر: ۶۶۲۸۶۷
قلعه‌نویی: به تیم‌های عربی ببازیم غرورمان شکسته می‌شود

سایت جام جم ورزشی - امیر قلعه‌نویی در حاشیه تمرین امروز استقلال در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه خبر پیش از سفر به عربستان در خصوص شرایط تیمش و صحبت‌هایی که درباره حضور ملی‌پوشان این تیم در عربستان شنیده می‌شود، گفت: به هر حال لیگ برتر تمام شده و بازی با الشباب برای ما دیدار مرگ و زندگی است، چرا که اگر سه امتیاز این بازی را بگیریم به جدول لیگ قهرمانان آسیا بر می‌گردیم اما از نظر بازیکن مشکل داریم و این مشکل فقط مربوط به الآن نیست چرا که در طول این فصل ما فقط در بازی با الجزیره و فولاد همه بازیکنانمان را در اختیار داشتیم و در بقیه بازی‌ها یازده نفر ایده‌آل‌مان را در اختیار نداشتیم البته در لیگ قهرمانان سال قبل هم در دو دیدار با بوریرام تایلند تیم کاملی داشتیم.

وی ادامه داد: امسال اما فراز و نشیب زیاد داشتیم و اگر بازیکنان ملی‌پوشمان نباشند در بازی با الشباب یازده نفر نمی‌شویم. البته اگر آقایان مسئولیت کار را تقبل می‌کنند برای AFC نامه بزنند و بگویند که ما نمی‌آییم! به هر حال بازی با تیم‌های عربی بازی خاصی است و شاید اگر ما به تیم‌های بزرگ دنیا ببازیم اتفاقی نمی‌افتد اما اگر از تیمی عربستانی 5 گل بخوریم غرور ما شکسته می‌شود اما من تعجب می‌کنم که حسینی مسئول روابط عمومی فدراسیون فوتبال ما را تهدید کرده است چطور آقایان زمان رأی‌گیری می‌گویند فدراسیون فوتبال دولتی نیست اما الآن از تریبون دولت ما را تهدید می‌کند. آقای حسینی! این حرف‌ها از شما بعید است. ما حرف بدی نزدیم فقط اعلام کردیم که شرایط ما را تقبل کنند.

سرمربی استقلال افزود: اگر در بازی‌های لیگ فقط دو ذخیره داشتیم مشکل خاصی نبود چون بازی داخلی است اما اگر در عربستان وضعیت ما اینگونه باشد غرور ملی ما شکسته می‌شود. من اعتقاد دارم اگر اردوی تیم ملی 10 روز دیگر آغاز می‌شد اتفاق خاصی نمی‌افتاد چرا که 4 تیم می‌رفتند و بازی‌های گروهی‌شان را انجام می‌دادند و تا جام جهانی 50 روز زمان باقی مانده است. البته این نظر من است اما فکر می‌کنم ما اولین تیمی هستیم که اردویمان را برای جام جهانی شروع کردیم چرا که فینال لیگ قهرمانان اروپا هم 23 اردیبهشت برگزار می‌شود و حتی مربی ام‌الصلال گفته اگر پژمان منتظری از تیمش برود استعفاء می‌کند. اگر ما الشباب را ببریم چهار روز بعدش با الریان بازی می‌کنیم و بعد از آن 50 روز وقت تا جام جهانی باقیمانده و او هرکاری که می‌خواهد در این مدت می‌تواند انجام دهد. خود ما برای حضور در لیگ 15 روز قبل تمریناتمان را آغاز کردیم.

قلعه‌نویی در مورد غایبان تیمش در بازی با الشباب افزود: مجید غلام‌نژاد، مهدی نظری، سیاوش اکبرپور و احمد جمشیدیان چهار مصدوم ما هستند که ساموئل هم دو کارته است و اگر چهار ملی‌پوش هم نداشته باشیم جمعاً‌ 8 بازیکن داریم و یازده به هشت هم نمی‌شود بازی کرد.

وی در مورد صحبت‌های سجادی معاون وزیر ورزش که گفته بود ملی‌پوشان تیم‌های ایرانی آذر آسیا باید در اردوی تیم ملی حاضر شوند،‌ اظهار داشت: در رابطه با صحبت‌های آقای سجادی مدیریت باید پاسخگو باشد و من حرف‌هایم را فنی می‌زنم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این صحبت که لیست مالی بعضی از تیم‌ها منتشر شده است،‌ گفت: روزی که من گفتم بالای سقف قرارداد پول گرفتم تنها بودم و از این جهت به خودم افتخار می‌کنم که دروغ نگفتم اما انتشار این لیست منطقی نیست چرا که در قانون فیفا هم بندی وجود دارد که قرارداد باید سکرت اما قانونی باشد و فکر می‌کنم انتشار لیست مالی تیم‌ها دوای درد فوتبال نیست. ما در جامعه، ورزش و فوتبال مشکلات زیادی داریم چرا به آنها پرداخته نمی‌شود؟ چرا خدمات‌رسانی‌ها درست نمی‌کنند؟ چرا منابع مالی باشگاه را درست نمی‌کنند؟ اینها درست شود بقیه چیزها هم خود به خود درست می‌شود. ما در دین اسلام هم حدیثی داریم که می‌گوید از هر دری که فقر وارد شود دین بیرون می‌رود. من فکر نمی‌کنم با انتشار این لیست‌ها دردی از فوتبال دوا شود.

قلعه‌نویی ادامه داد: اتلتیکومادرید الآن صدرنشین لالیگا است و شانس زیادی هم برای قهرمانی در اروپا دارد اما آیا قرارداد بازیکنانش با بازیکنان بارسلونا یکی است؟ این نگاه غیرفنی است که بعضی‌ها به این موضوع دارند. بارسلونا یک خرج دارد و اوساسونا هم خرج دیگری، اما اوساسونا شاید چند سال یک بار جام بگیرد ولی بارسلونا باید هر سال در کورس قهرمانی باشد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد ممنوع‌الخروج شدن بازیکنان پرسپولیس به دلیل مشکل مالیاتی هم افزود: وقتی باشگاهی قرارداد می‌بندد هر کاری می‌کند تا قراردادش بسته شود اما همین که قرارداد بسته شد خیلی از کارهایشان یادشان می‌رود و مالیات هم نمی‌دهند و به نظرم اتفاقاً اداره مالیات باید اصلاحیه‌ای دراینباره تهیه کند و به باشگاه بدهد تا این مشکل به وجود نیاید. خود من صد و خورده‌ای میلیون از تراکتور و همچنین سپاهان طلب دارم که تعهد کردند پرداخت کنند. البته سپاهان باشگاه است و استقلال یک تیم. در قانون و شرع هم باید این پول پرداخت شود اما وقتی می‌بینیم باشگاهی موضوعی را متعهد می‌شود اما انجام نمی‌دهد بازیکن ممنوع‌الخروج می‌شود. به نظرم با هرکسی که مشکل مالیاتی دارد باید برخورد شود.

وی در پایان در خصوص انتخاب مجید صالح به عنوان مربی تیم ملی گفت: به او تبریک می‌گویم و امیدوارم حالا که به تیم ملی رفته موفق باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها