به دلیل پرداخت نشدن بدهی ها

مهاجم استقلال از پرسپولیس شکایت کرد

کاپیتان تیم ملی آلمان:

نمی توانم منتظر جام جهانی بمانم

فوتبالیست‌های زیادی شایستگی قرار گرفتن در این تیم را داشتند و باید بگویم حضور در این تیم خیلی حس خاصی دارد.
کد خبر: ۶۶۲۷۸۰
نمی توانم منتظر جام جهانی بمانم


یوآخیم لو و پپ گواردیولا، سرمربیان تیم ملی آلمان و بایرن‌مونیخ به یک اندازه روی فیلیپ لام سی ساله حساب باز کرده‌اند. لام که در نقش مدافع برای بایرن و تیم ملی آلمان ظاهر می‌شود، این توانایی را دارد که خط دفاع هر دو تیم را کنترل و ساماندهی کند.

این مدافع سی ساله ـ که در تیم منتخب جهان سال گذشته میلادی قرار گرفت ـ با بایرن‌مونیخ باید برای سه قهرمانی در بوندسلیگا، جام حذفی و البته لیگ قهرمانان اروپا بجنگد و علاوه بر آن خود را برای حضور در جام‌جهانی برزیل آماده کند. او در گفت‌وگو با سایت فیفا از رویاهای خود برای فتح جام‌جهانی می‌گوید.

احساس‌تان از قرار گرفتن در تیم منتخب سال چیست؟

فوق‌العاده است. فوتبالیست‌های زیادی شایستگی قرار گرفتن در این تیم را داشتند و باید بگویم حضور در این تیم خیلی حس خاصی دارد.

چه چیزی باعث شده بایرن مونیخ اکنون تا این اندازه قوی باشد؟

کل تیم شامل مربیان و بازیکنان این قدرت را به بایرن مونیخ بخشیده است. ما اتحاد فوق‌العاده‌ای داریم و یک تیم واقعی هستیم. برای تشکیل یک تیم قدرتمند، شما به بازیکنانی سطح بالا، مربیانی خوب و شرایط مناسب نیازمندید، اما مهم‌ترین مساله اتحاد بین همه این افراد است. ما فصل گذشته و البته این فصل، این اتحاد را داشتیم و داریم.

شما کاپیتان هر دو تیم بایرن مونیخ و تیم ملی آلمان هستید. نگرش‌های مبنی بر قهرمانی چقدر در هر دو تیم مشابه است؟ فکر می‌کنید آلمان در برزیل بتواند قهرمان شود؟

قطعا، بایرن مونیخ بازیکنان زیادی در تیم ملی آلمان دارد. اگر چه این شرایط قهرمانی آلمان در برزیل را تضمین نمی‌کند. تعدادی دیگر از تیم‌ها نیز فقط با هدف قهرمانی به جام‌جهانی می‌آیند. بایرن مونیخ در سال‌های اخیر سه بار به فینال اروپا رسید، اما فقط یک بار آن را برد. برای قهرمانی در جام‌جهانی راهی طولانی در پیش داریم و البته برای رسیدن به این هدف شانس هم می‌خواهیم.

در برزیل و در مرحله گروهی مقابل غنا قرار می‌گیرید که کوین پرینس بوآتنگ را در اختیار دارد، مقابل پرتغال قرار می‌گیرید که کریستیانو رونالدو را دارد و در برابر آمریکا قرار می‌گیرید که یورگن کلینزمن سرمربی اش است. کدام یک از این سه بازی، توجه شما را بیشتر جلب کرده است؟

به هر سه دیدار فکر می‌کنم، البته به نام‌هایی هم که بردید همین طور. ما در گروه بسیار سختی قرار داریم، بخصوص این‌که قرار است مقابل پرتغال بازی کنیم. آنها تیم سطح بالا با بازیکنان بسیار خلاق و بزرگ هستند. ما باید خیلی هوشیار باشیم. در غیر این‌صورت آنها بشدت ما را تحت فشار قرار می‌دهند. اگر نتوانیم در بازی اول پرتغال را ببریم در بازی‌های بعدی مقابل غنا و آمریکا با مشکل مواجه می‌شویم. این دو تیم نیز به هیچ عنوان حریفان ساده‌ای برای ما نیستند. هم غنا و هم آمریکا بازیکنانی در بوندسلیگا دارند. مرحله گروهی برای آلمان چالش بسیار بزرگی است.

آلمان در جام‌جهانی 2002 نایب قهرمان شد و در دو جام‌جهانی 2006 و 2010 به مقام سوم رسید. در برزیل 2014 نوبت قهرمانی نیست؟

من به قهرمانی فکر می‌کنم، اما برخی کشورهای دیگر هم برای قهرمانی می‌آیند، بنابراین راهی طولانی در پیش داریم. ما ابتدا باید از مرحله گروهی که به هیچ عنوان ساده نیست، گذر کنیم. پس از آن به مرحله حذفی که سخت‌تر است، می‌رسیم. هدف ما قهرمانی است، اما وظیفه آسانی نیست. ما تیمی جوان، مستعد و با کیفیت در اختیار داریم و در برزیل هم باید یک تیم باشیم همان‌طور که در جام‌های جهانی گذشته این چنین بود. نمی‌دانم شانس ما چقدر است، اما در هر حال امیدوارم قهرمان شویم.

بسیاری از کارشناسان آلمان را مدعی اصلی قهرمانی در جام‌جهانی می‌دانند. به نظر شما در برزیل کدام تیم رقیب اصلی شما برای قهرمانی خواهد بود؟

مسلم است که ما باید بین مدعیان قهرمانی باشیم. یکی از رقیبان ما هم اسپانیا خواهد بود که قهرمان دنیا و اروپاست. البته برزیل میزبان را هم نباید فراموش کنیم و البته آرژانتین. ایتالیا، پرتغال و هلند هم می‌توانند مدعی قهرمانی باشند.

سایت فیفا / مترجم: هیلدا حسینی‌خواه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها