هشدار به محتکران کالا به بهانه اجرای فاز دوم هدفمندی

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: هیچ واحد صنفی اجازه احتکار کالا به بهانه اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها را ندارد و به طور قطع با متخلفان در قالب بسته نظارتی ویژه هدفمندی یارانه‌ها برخورد خواهد شد.
کد خبر: ۶۶۲۱۶۵

قاسم نوده فراهانی در گفت‌وگو با مهر افزود: تمامی تمهیدات نظارتی به گونه‌ای اندیشیده شده است که بتوان بازار را کنترل کرد، البته هدف دولت نیز همین است که از تلاطم بازار و وارد آوردن شوک به آن جلوگیری کند.

وی تصریح کرد: طبق آنچه دولت در جلسات مطرح می‌کند، قرار نیست شیب افزایش قیمت حامل‌های انرژی تند باشد و بر همین اساس، بازار نیز دچار شوک نخواهد شد.

به گفته فراهانی، برای تعیین بهای کالاهایی که از افزایش قیمت حامل‌های انرژی متاثر می‌شوند، کار کارشناسی صورت خواهد گرفت، اما تا قبل از آن، تمامی قیمت‌ها باید بدون تغییر باقی بمانند.

وی اظهار کرد: در کنار مباحث مرتبط با قیمت، نظارت بر بازار نیز همچون گذشته با دقت صورت خواهد گرفت، این در حالی است قرار است که بازرسی‌ها به گونه‌ای باشد که متخلفان فضا را برای تخلف تنگ ببینند.

ممنوعیت گرانی کالاهای اساسی و سیمان

از سوی دیگر یک مقام مسئول در وزارت صنعت،معدن وتجارت از غیرقانونی بودن هرگونه افزایش قیمت کالاهای اساسی تا اطلاع ثانوی بدون مجوز کارگروه کنترل بازار و ستاد هدفمندی یارانه‌ها خبر داد و گفت: وزارت صنعت خواستار بازگشت قیمت‌ سیمان به قبل شد و با تخلفات برخورد می‌کند.

وی در گفت‌و‌گو با تسنیم، با اشاره به جزئیات تصمیمات ستاد تنظیم بازار در هفته گذشته و اعلام این‌که نخستین مسائلی که مطرح شد، پایش و کنترل بازار بود، خاطرنشان کرد: موضوع اصلی و مهمی که در نخستین جلسه تنظیم بازار در سال 93 مطرح شد، افزایش قیمت سیمان بود که توسط کارخانه‌ها انجام شده است، بر همین اساس وزارت صنعت به کارخانه‌ها تأکید کرد باید قیمت‌های خود را به روال سابق برگردانند.

وی با بیان این‌که کارخانه‌ها بازگشت قیمت سیمان را نمی‌پذیرفتند، گفت: به‌رغم نظر مخالف کارخانه‌ها، همچنان تاکید وزارتخانه بازگشت قیمت‌هاست و در غیر این صورت اقدامات قانونی انجام می‌شود.

این مقام مسئول با بیان این‌که اکنون همه منتظر نتیجه بررسی‌های ستاد هدفمندی یارانه‌ها برای کالاهای اساسی و ضروری هستند، تصریح کرد:‌ بر اساس ابلاغیه معاونت اجرایی رئیس‌جمهور هر گونه افزایش نرخ کالاهای اساسی و ضروری بدون اجازه کارگروه کنترل بازار و تصویب آن از سوی ستاد هدفمندی یارانه‌ها ممنوع است.

به گفته وی، بر اساس همین ابلاغیه وزارت صنعت با شرکت‌های سیمانی درباره افزایش خودسرانه قیمت‌ها برخورد کرده و درخواست بازگشت قیمت‌ها را دارد، بنابراین سایر بخش‌هایی که قصد دارند قیمت کالای خود را افزایش دهند، باید از مسیر تعیین شده یعنی کارگروه کنترل بازار و ستاد هدفمندی یارانه‌ها عبور کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها