مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی

معاون فرهنگی وزیر ارشاد: ادبیات، توصیه‌پذیر نیست

شعر هم به بنیاد ادبیات داستانی اضافه شد

هیات امنای بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان پس از گذشت سه ماه از اعلام کناره‌گیری محمد حسنی، مدیرعامل آن، در نشست خود با این استعفا موافقت کرد. همچنین با تصویب هیات امنا، نام این بنیاد به «بنیاد شعر و ادبیات داستانی» تغییر یافت.
کد خبر: ۶۶۲۰۶۲

به گزارش مهر، محمد حسنی که آذرماه سال 92 از مسئولیت مدیرعاملی بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان کناره‌گیری کرده بود، از برگزاری جلسه هیات امنای این بنیاد خبر داد و فضای کلی این جلسه را بسیار مثبت خواند و گفت: در این جلسه که اعضای جدید هیات امنا هم در آن حضور داشتند، ابتدا بنده گزارشی مختصر از فعالیت‌های بنیاد در دو سال گذشته ارائه کردم و همچنین به چالش‌ها و موانع پیش روی آن پرداختم. وی افزود: در این جلسه که برگزاری آن با هدف ایجاد هماهنگی بین تمام اعضای هیات امنا کاملا ضروری بود، بحث‌های بسیار خوبی از طرف هریک از اعضا مطرح شد. از جمله این موارد اضافه شدن مقوله «شعر» به فعالیت‌های بنیاد بود که برهمین اساس نام بنیاد ادبیات داستانی به «بنیاد شعر و ادبیات داستانی» تغییر یافت و به تصویب هیات امنا رسید.حسنی ادامه داد: در این جلسه همچنین اساسنامه جدید بنیاد که موضوع شعر هم در آن دیده شده بود و به تبع آن ماموریت‌های جدیدی هم برای بنیاد با شاکله‌ای نو تعریف شده بود، پس از بحث و بررسی و بدون تغییر به تصویب هیات امنا رسید.

مدیرعامل مستعفی بنیاد ادبیات داستانی گفت: در نهایت در این جلسه، موضوع استعفای بنده هم مطرح شد و اعضای محترم هیات امنا با نهایت سعه‌صدر، با این درخواست بنده موافقت کردند و این مسئولیت را از دوش من برداشتند.وی درباره این‌که آیا هیات مدیره جدیدی هم برای بنیاد معرفی شده‌اند و این‌که مدیرعامل جدید آن چه زمانی انتخاب خواهد شد، گفت: خیر، در این جلسه بحثی درباره انتخاب افراد نشد و قرار شد در این باره مشورت شود. به هر حال من هم از همان روز جلسه هیات امنا، چشمم به در است که در شرایط جدید و در سرآغاز بهار، مدیران تازه بنیاد شعر و ادبیات داستانی معرفی شوند تا امکان برنامه‌ریزی برای آنها به وجود آید، اما این موضوع در حیطه اختیارات معاون فرهنگی وزیر ارشاد است که ریاست هیات امنای بنیاد را به‌عهده دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها