کد خبر: ۶۶۱۴۱۵
جنجال میلیاردی پرسپولیس و فرار یک استقلالی از محرومیت/ لیگ جوش آورد!
اگر دو تیم پدیده و نفت مسجد سلیمان با صعود از لیگ دسته اول فوتبال، لیگ برتری نمی‌شدند و به خصوص نتایج رقم خورده در هفته بیست و نهم لیگ برتر منجر به مدعی شدن پنج تیم در این مسابقات و کشیده شدن کار برای تعیین قهرمان به هفته پایانی نمی‌شد، می‌توانستیم دعوای پرسپولیس با وزارت ورزش و جوانان را مهمترین اتفاق این هفته عنوان کنیم. دعوایی بر سر دو میلیارد تومان پول واریزی به حساب فدراسیون فوتبال!

به گزارش مهر،اولین "اتفاقات هفت روز هفته" ای که در سال 93 منتشر می‌شود مربوط به هفته سوم فرودین‌ماه است. هفته‌ای در آن اتفاقات زیادی در رشته‌ها و حوزه‌های مختلف ورزشی رقم خورد اما به مانند اکثر هفته‌ها بیشتر فوتبال در تیررس رسانه‌ها و آحاد مردم بود و اتفاقات مربوط به آن؛ جائیکه در آن دعوای پرسپولیس با وزارت ورزش و جوانان بر سر دو میلیارد پول واریزی این وزارتخانه به حساب فدراسیون فوتبال به اندازه مدعی شدن پنج تیم برای قهرمانی در لیگ برتر خبرساز شد.

در این هفته رو به پایان همچنین حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در مورد مهدی رحمتی اعلام شد بدون اینکه با اعلام محرومیتی همراه باشد ضمن اینکه دو تیم دسته اولی پدیده و نفت مسجد سلیمان هم سهمیه لیگ برتر را به دست آوردند.

برگزاری نشست هماهنگی برای میزبانی ایران در جام ملت‌های 2019 فوتبال آسیا، المپیکی شدن نوجوانان ساحلی‌باز والیبال، اعلام رده‌بندی جدید تنیس روی میز، جودو و فوتبال ساحلی و کناره‌گیری کاپیتان تیم ملی ووشو از بازی‌های آسیایی همراه با مدال‌آوری کاراته کاران در جام بسفر ترکیه و همچنین مدال‌آوری وزنه برداران معلول در سطح جهان از دیگر رویدادهای مهم این هفته بود.

مهمترین اتفاقات این هفت روز ورزش عبارت است از:

نوجوانان ساحلی‌باز والیبال المپیکی و سوم آسیا شدند
در جریان مسابقات والیبال ساحلی انتخابی المپیک نوجوانان که در تایلند جریان داشت، شنبه گذشته و در مرحله یک هشتم نهایی تیم ایران با شکست دادن ژاپن به مرحله نیمه نهایی صعود کرد و صاحب سهمیه المپیک شد. این تیم همچنین پس از ناکامی از صعود به فینال، در مرحله رده‌بندی این مسابقات سریلانکا را شکست داد و به عنوان سوم دست یافت. دیدار رده‌بندی یکشنبه گذشته برگزار شد.

حذف اخلاق‌پسند و صعود دیگر پینگ‌پنگ‌بازان در رده‌بندی جهانی
فدراسیون بین‌المللی تنیس روی میز جدیدترین رده‌بندی این فدراسیون که مربوط به چهارمین ماه میلادی می‌شود را شنبه گذشته منتشر کرد. بر اساس این رده‌بندی و به جز حذف اخلاق‌پسند و ستاره‌دار شدن طاهرخانی، لطف الله نسبی، ثابت همراه با رضوان کشاورزی و مریم معظمی در بخش بانوان، دیگر پینگ‌پنگ‌بازان کشورمان وضعیت به نسبت خوب داشته و همگی با صعود مواجه شده‌اند. البته در بخش تیمی هم تیم مردان و زنان ایران به ترتیب سقوط و صعود کرده‌اند و در جایگاه‌های 34 و 49 قرار گرفته‌اند.

انتصاب سرمربی تیم‌های والیبال نوجوانان و جوانان
محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال شنبه گذشته با صدور احکامی جداگانه سرمربی تیم‌های نوجوانان و جوانان را منصوب کرد. بر این اساس محمد وکیلی و فرهاد نفرزاده به ترتیب به عنوان سرمربی این دو تیم معرفی شدند. وکیلی و نفرزاده باید تیم‌های والیبال نوجوانان و جوانان را برای مسابقات قهرمانی آسیا که به ترتیب در سریلانکا و بحرین برگزار می‌شود، آماده کنند.

پنج تیم مدعی قهرمانی لیگ سیزدهم شدند
هفته بیست و نهم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر روز یکشنبه در شهرهای مختلف پیگیری شد که در پایان رقابت‌های این هفته تیم نفت تهران با پیروزی پرگل برابر گسترش فولاد تبریز صدرنشین شد. استقلال هم یک بر صفر فولاد را شکست داد و به جمع مدعیان قهرمانی اضافه شد. پرسپولیس با تساوی 2 بر 2 برابر راه آهن شانس خود برای قهرمانی را اندک کرد. تیم فوتبال مس کرمان هم سقوط خود به لیگ دسته اول را قطعی کرد. در پایان رقابت‌های این هفته تیم‌های نفت تهران، فولاد خوزستان، استقلال و پرسپولیس تهران و سپاهان اصفهان پنج تیمی شدند که می‌توانند در هفته پایانی عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهند.

انتصاب مدیرکل امور حقوقی وزارت ورزش و جوانان
محمود گودرزی، وزیر وزارت ورزش و جوانان یکشنبه گذشته طی حکمی فاطمه محرابی را به عنوان مدیرکل جدید امور حقوقی این وزارتخانه را منصوب کرد. وی پیش از این معاونت اداره کل حقوقی سازمان تربیت بدنی، مدیر یت دفتر حقوقی و املاک شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور و مدیریت مجموعه‌های سوارکاری این شرکت و ریاست انجمن سوارکاری بانوان را بر عهده داشته است.

جودوکاران ایران در رنکینگ جهانی صعود کردند
فدراسیون جهانی جودو یکشنبه گذشته جدیدترین رده‌بندی ورزشکاران این رشته که متاثر از برگزاری مسابقات جایزه بزرگ تفلیس و سامسون در دو کشور گرجستان و ترکیه بود را منتشر کرد. بر اساس این رده‌بندی و در وزن 81- کیلوگرم، امیر قاسمی‌نژاد که در مسابقات تفلیس به عنوان پنجم دست یافت، از رده بیست و دوم تا رده هفدهم بالا آمد. جواد محجوب هم که در این دو رویداد دو مدال برنز به نام خود ثبت کرد، با دو پله صعود به مکان ششم آمد. همچنین در این رده بندی و در وزن 60- کیلوگرم بهزاد وحدانی در مکان 75 ، در وزن 73- کیلوگرم سعید ملایی در مکان 73، در وزن 90- کیلوگرم محمد جمالی در مکان 82 و در وزن 100+ کیلوگرم محمد رضا رودکی در مکان 84 قرار دارند.

دیدار مالی میان مسئولان کمیته المپیک و معاون رئیس جمهور
کیومرث هاشمی، رئیس کمیته ملی المپیک همراه با دبیر، خزانه‌دار و مدیر اداری مالی این کمیته یکشنبه گذشته با محمد باقر نوبخت، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری دیدار داشتند. این دیدار در راستای انجام رایزنی‌های لازم برای تخصیص صد در صد بودجه سال 93 و دریافت 40 تا 50 درصد آن در سه ماهه اول انجام شد.

دیدار وزیر ورزش و جوانان با سفیر برزیل
محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان به منظور هماهنگی برنامه‌های حضور تیم ملی فوتبال و هیأت همراه در برزیل دوشنبه گذشته با سفیر برزیل در ایران دیدار کرد. در این دیدار گودرزی آمادگی ایران را در راستای ارائه همکاری در زمینه کشتی، ‌وزنه برداری و تکواندو اعلام کرد.

برگزاری نشست هماهنگی برای میزبانی جام ملت‌ها
نشست هماهنگی میان مسئولان وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال به منظور هماهنگی برای میزبانی جام ملت‌های 2019 آسیا دوشنبه گذشته در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد. در این نشست که در حضور نماینده وزارت کشور برگزار شد، مسئولان مربوطه نسبت به کسب امتیاز میزبانی این رقابت‌ها بسیار زیاد خوش‌بین بودند این در حالی است که تایلند، عربستان و امارات هم از دیگر کاندیداهای میزبانی این رقابت‌ها هستند و به خاطر ملاک‌های ارتقا‌ یافته AFC برای دریافت میزبانی رقابت حساسی را دنبال می‌کنند.

مدال‌آوری و نایب قهرمانی کاراته‌کاران در جام بین‌المللی بسفر
بیست و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی جام بسفر ترکیه با 6 مدال برای نمایندگان ایران در بخش انفرادی همراه بود. در این بخش از مسابقات سجاد گنج‌زاده، (مدال طلا)، سامان حیدری و پگاه زنگنه ( مدال نقره)، سحر کرجی، فاطمه چالاکی و بهمن عسگری (مدال برنز) به مدال انفرادی دست یافتند. در بخش تیمی هم هر دو تیم مردان و زنان ایران بر سکوی دوم قرار گرفته و عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کردند. مسابقات بین‌المللی جام بسفر ترکیه دوشنبه گذشته به کار خود پایان داد.

دعوای 2 میلیاردی وزارت ورزش و پرسپولیس
یکی از جنجالی‌ترین سوژه‌های خبری اختلاف نظری بود که بین وزارت ورزش و جوانان با باشگاه پرسپولیس بوجود آمد. ماجرا از آنجا آغاز شد که قرار بود از سوی وزارت ورزش مبلغ دو میلیارد تومان به باشگاه پرسپولیس پرداخت شود تا از سوی مسئولان بین بازیکنان توزیع شود اما این پول به حساب فدراسیون فوتبال واریز شد و به دست سرخپوشان نرسید. علی دایی، سرمربی پرسپولیس نیز در مصاحبه‌ای تند و انتقادی عنوان کرد که وزارت ورزش برای دادن این دو میلیارد تومان سه شرط برای باشگاه گذاشته است که البته از سوی وزارت ورزش این شرط گذاشتن تکذیب شد. در نهایت هم مشخص نشد برای این دو میلیارد تومان شرطی گذاشته شده بود یا نه؟

صعود دانشگاه آزاد به نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال
تیم دانشگاه آزاد دوشنبه گذشته به دلیل حاضر نشدن همیاری زنجان در بازی نخست مرحله دوم پلی‌آف لیگ برتر بسکتبال برنده اعلام شد و در نهایت به خاطر کنار گذاشته شدن این تیم زنجانی از جدول مسابقات به عنوان اولین تیم و بدون انجام هیچ دیداری به مرحله نیمه نهایی رقابت‌ها صعود کرد. تکلیف سه تیم دیگر حاضر در این مرحله امروز پنجشنبه و پس از برگزاری دیدارهای دوم مرحله دوم پلی‌آف مشخص خواهد شد.

پایان دور نخست نشست مسئولان کمیته المپیک با فدراسیون‌های ورزشی
مسئولان پنج فدراسیون ورزش‌های سه گانه، بدمینتون، انجمن‌های ورزشی، شنا، شیرجه و واترپلو همراه با بولینگ و بیلیارد سه شنبه گذشته با حضور در کمیته ملی المپیک به صورت جداگانه در نشست‌های تخصصی و هماهنگی این کمیته با فدراسیون‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی کره‌جنوبی شرکت کرده و برنامه‌های مورد نظر خود را برای چگونگی آماده‌سازی و حضور در این بازی‌ها تشریح کردند. با برگزاری این جلسات، دور نخست نشست مسئولان کمیته المپیک با فدراسیون‌های ورزشی به پایان رسید.

انصراف کاپیتان تیم ملی ووشو از بازی های آسیایی
حمیدرضا قلی‌پور، کاپیتان تیم ملی ووشو سه شنبه گذشته پس از بررسی تمام شرایط و رایزنی با کارشناسان تصمیم به کناره‌گیری از حضور در بازی‌های آسیایی گرفت تا فرصت در اختیار جوانترهای تیم ملی قرار بگیرد. این در حالی است که چهار سال پیش نیز در آستانه بازی‌های آسیایی گوانگجو، حسین اوجاقی، کاپیتان وقت تیم ملی از حضور در بازی‌های آسیایی انصراف داد. حمیدرضا قلی‌پور هم از همین فرصت برای کسب یکی از مدال‌‎های طلای ووشو در گوانگجو بهره برد.

کسب مدال و شکست رکورد جهانی توسط وزنه‌برداران معلول
در جریان مسابقات وزنه برداری معلولان جهان که از شنبه گذشته در امارات آغاز شد، محسن بختیار در رقابت‌های دسته 49 کیلوگرم و در گروه سنی جوانان صاحب مدال طلا شد. این اولین مدال طلای کاروان ایران در این مسابقات بود. همچنین در جریان این مسابقات که تا جمعه ادامه خواهد داشت احمد دوستدار، در گروه سنی جوانان به نشان طلا رسید و حمزه محمدی در گروه سنی بزرگسالان نایب قهرمان شد. ضمن اینکه در رده سنی بزرگسالان هم روح‌الله رستمی به نشان نقره دست یافت. همچنین سعید حیدرپور نیز در گروه سنی جوانان نشان برنز را از آن خود کرد. در روز سوم مسابقات هم امیرسجاد یوسفی زاده در دسته 65 کیلوگرم بخش جوانان به مصاف حریفان رفت و موفق به شکست رکورد جهان شد. صمد عباسی هم به عنوان نهم دست یافت.

پدیده و نفت مسجد سلیمان لیگ برتری شدند
هفته پایانی رقابت‌های فوتبال لیگ دسته اول در حالی روز سه شنبه برگزار شد که در پایان این رقابت‌ها تیم‌های پدیده مشهد و نفت مسجد سلیمان با صدرنشینی در گروه‌های اول و دوم به طور مستقیم به لیگ برتر صعود کردند. تیم‌های سیاه جامگان مشهد و پیکان تهران نیز به دیدار پلی‌آف راه پیدا کردند. برنده دیدار پلی‌آف در دو دیدار رفت و برگشت به مصاف سومین تیم سقوط کننده از لیگ برتر خواهد رفت تا تیم برنده در لیگ چهارم برتر حضور داشته باشد.

فوتبال ساحلی ایران در جایگاه ششم جهان
جدیدترین رده‌بندی تیم‌های ملی فوتبال جهان بر اساس نتایج چهار سال اخیر کسب شده توسط تیم‌های ملی از سوی سازمان جهانی فوتبال ساحلی منتشر شد. بر اساس این رده‌بندی که سه شنبه منتشر شد، تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در رده ششم جهان قرار دارد این در حالی است که طی چهار سال گذشته فوتبال ساحلی ایران جایگاه دهم را در اختیار داشت.

دروازه بان استقلال تبرئه شد
کمیته انضباطی سه شنبه گذشته رای خود را درباره سید مهدی رحمتی، دروازه بان تیم استقلال اعلام کرد و بر این اساس وی را تبرئه کرد. این در حالی است که در دیدار 30 بهمن‌ماه سال گذشته دو تیم استقلال و ملوان از سوی رحمتی تخلفاتی صورت گرفته بود اما پس از نشست کمیته انضباطی با دروازه‌بان استقلال، وی اعلام کرد که به هیچ وجه قصد و نیت اهانت را به تماشاگران تیم ملوان بندر انزلی نداشته و همواره برای تمامی تماشاگران احترام قائل است.

اعتراض تراکتورسازی به فدراسیون فوتبال
به دنبال اعلام رسمی حضور بازیکنان تیم ملی فوتبال در اردوی این تیم جهت آماده‌سازی برای حضور در اردوی آفریقای جنوبی، مسئولان باشگاه تراکتورسازی سه شنبه طی نامه‌ای به فدراسیون فوتبال نسبت به این تصمیم فدراسیون اعتراض کردند. اعتراض تبریزی‌ها از آنجایی مطرح شده که آنها برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا به بازیکنان ملی پوش خود نیاز دارند.

حضور تیم ملی فوتسال در جام ملت‌های اروپا
کمیته فوتسال در نامه‌ای به رئیس فدراسیون فوتبال پیشنهاد حضور تیم ملی فوتسال ایران در جام ملت‌های اروپا را ارائه کرده است. این خبر چهارشنبه اعلام شد هرچند فدراسیون فوتبال هنوز واکنشی به این درخواست و انعکاس آن به یوفا نداشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها