همزمان با روز ملی فناوری هسته‌ای، اتاق کنترل جدید رآکتور تهران و واحد تولید ایزوتوپ اکسیژن ۱۸ در مجتمع آب سنگین اراک مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
کد خبر: ۶۶۱۳۱۰

به گزارش واحد مرکزی خبر، در مراسمی که با حضور دکتر علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی در باغ‌موزه دفاع مقدس برگزار شد، وی دستور آغاز بـــه کار اتاق کنترل جدید رآکتور تهران را صادر کرد.

معصومه ابتکار مصدوم شد

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حــــفاظت محیط زیست، صبح دیروز در سانحه رانندگی مصدوم شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی محیط زیست، معصومه ابتکار در مسیر حرکت به سمت هیات دولت در اثر سانحه رانندگی از ناحیه کتف دچار آسیب‌دیدگی و بلافاصله به بیمارستان منتقل شد.

پس از این حادثه حسن روحانی رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی تلفنی با معصومه ابتکار از وی احوالپرسی کرد. وزیر بهداشت نیز به عیادت رئیس سازمان حفاظت محیط زیست رفت و در جریان مراحل درمان وی قرار گرفت.

شکایت دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی از کریمی قدوسی

محمدعلی پورمختار، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفته است که دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی از جواد کریمی‌قدوسی شکایت کرده است. او به تسنیم گفته سخنان و مصاحبه‌های نماینده مشهد در مجلس در ارتباط با توافق هسته‌ای ژنو عامل این شکایت بوده و به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ارجاع شده است. گفته شده که کریمی هم متقابلا از شورای عالی امنیت ملی به کمیسیون اصل90 شکایت کرده است.

روایت اصغرزاده از نقش ابوطالبی در تسخیر سفارت آمریکا

ابراهیم اصغرزاده در واکنش به رفتار آمریکا نسبت به انتخاب سعید ابوطالبی به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل به بهانه مشارکت او در تسخیر لانه جاسوسی گفت: آقای ابوطالبی در جریان تسخیر سفارت آمریکا جزو مترجمان موقت بودند و در تصمیم‌گیری‌ها حضور نداشتند. به گزارش ایسنا، این فعال سیاسی افزود: ابوطالبی جزو اقدام‌کنندگان نبود و بعدا پیوستند و در کارها به صورت پروژه‌ای شرکت می‌کردند.

درخواست دوباره منتقدان برای حضور در صدا و سیما

بهرام بیرانوند، نماینده بروجرد در مجلس گفته است که بیش از صد نماینده در نامه‌ای به رئیس سازمان صداوسیما خواهان حضور منتقدان توافق ژنو در برنامه‌های رسانه ملی برای نقد این توافق شدند. او به ایرنا گفته است که مهرداد بذرپاش نماینده تهران در حال جمع آوری امضاهای این نامه است.

گفتنی است، پیش از این نیز 19 نماینده منتقد از رئیس سازمان صدا و سیما خواسته بودند تا با حضور در تلویزیون، توافق ژنو را نقد کنند. عزت‌الله ضرغامی در پاسخ به درخواست قبلی تاکید کرده بود: «در این مقطع زمانی، سیاست رسانه ملی در موضوع مذاکرات هسته‌ای کاملا تبیینی و حمایتی است و تضعیف دولت و دستگاه دیپلماسی کشور با به چـــــالش‌ کشیدن سیاست‌ها و اقــــدامات در حال انجام به صلاح کشور نمی‌باشد.»

طرح دوباره احتمال سفر هاشمی به عربستان

مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که از آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی برای سفر به عربستان دعوت شده، گفت: احتمال می‌رود که وی امسال به عربستان سفر کند.

غلامعلی رجایی در حالی در گفت‌وگو با تسنیم از احتمال انجام این سفر خبر داده که سال گذشته نیز زمزمه‌هایی درباره انجام آن به گوش می‌رسید اما این امر تحقق نیافت. مشاور هاشمی که در حاشیه مجلس ختم پدر همسر سیدمحمد خاتمی سخن می‌گفت، بدون اشاره به جزئیات این سفر تاکید کرد: «همه چیز محتمل است. باید هماهنگی‌ها انجام شود.»

زاکانی: متهمان کرسنت نیامدند

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این‌که متهمان کرسنت به مجلس نیامدند، گفت که هفته آینده گزارش نهایی مربوط به قراردادهای نفتی به خانه ملت ارائه می‌شود. علیرضا زاکانی در گفت‌وگو با فارس تصریح کرد: این گزارش مربوط به قراردادهای نفتی از جمله کرسنت، توتال، استات اویل و قراردادهای مختلف دیگر است. این گزارش به کمیسیون انرژی داده خواهد شد و این کمیسیون طریقه انتقال گزارش به صحن را معین خواهد کرد.

تشکیل فراکسیون اعتدال تا پایان فروردین

ابراهیم نکو، نماینده مردم رباط کریم و بهارستان از تلاش دوباره برای تشکیل فراکسیون اعتدال خبر داد و گفت: تا پایان فروردین ماه فراکسیون اعتدال با بیش از ۱۴۰عضو اعلام موجودیت می‌کند. او در گفت‌وگو با ایلنا با بیان این‌که کیک تولد فراکسیون اعتدال را سفارش داده‌ایم، بیان کرد: عده‌ای تلاش می‌کردند فراکسیون اعتدال را در نطفه خفه کنند اما نتوانستند.

نگرانی واشنگتن از قرارداد تهران ـ مسکو

موضوع قرارداد نفتی تهران ـ مسکو در حالی به کابوس آمریکا تبدیل شده که هنوز جزئیات این قرارداد روشن نیست. جان کری وزیر خارجه آمریکا دیروز گفته اگر ایران و روسیه به سمت عقد قرارداد نفت در برابر کالا بروند، آمریکا اعمال تحریم می‌کند.

به گزارش انتخاب، وی به کمیته روابط خارجی سنا گفت که دولت اوباما به ایران و روسیه در مورد قرارداد نفتی هشدار داده است و این قرارداد توافق موقت را زیر پا می‌گذارد و می‌تواند باعث تحریم‌های آمریکا شود.در همین حال تسنیم به نقل از بیژن نامدارزنگنه، وزیر نفت نوشت که وی انعقاد قرارداد بین ایران و روسیه را نه تائید می‌کند نه تکذیب.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها