رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: در راستای اجرایی شدن مرحله دوم هدفمند سازی یارانه ها و ثبت نام از متقاضیان استفاده از یارانه نقدی این احتمال وجود دارد که برخی از افراد سودجو و فرصت طلب از اعتماد بیش از حد مردم عزیز سوءاستفاده کرده و اقدام به سرقت اطلاعات کاربران و کلاه برداری از هموطنان عزیز نمایند.
کد خبر: ۶۶۰۲۹۰
هشدار پلیس درباره سرقت اطلاعات متقاضیان یارانه

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سرهنگ علی نیک نفس رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: با توجه به آغاز ثبت نام اینترنتی از متقاضیان دریافت یارانه نقدی، ممکن است افراد کلاهبردار با راه اندازی سایت های جعلی، اطلاعات حساس و مهم بانکی هموطنان عزیز را به سرقت برده و در فرصتی مناسب اقدام به برداشت های غیر مجاز از حساب های بانکی قربانیان کنند بنابراین پلیس فتا سعی دارد با اطلاع رسانی به موقع و مناسب شاهد به حداقل رسیدن این گونه جرائم باشد و افراد کلاهبردار را در رسیدن به اهدافشان ناکام بگذارد.

وی افزود: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته ثبت نام از سرپرستان متقاضی دریافت یارانه نقدی از تاریخ 20 فروردین ماه امسال و به طور همزمان در سراسر کشور و تنها از طریق سایت اینترنتی www.refahi.ir انجام خواهد شد.

یکی از رایج ترین روش های کلاهبرداری این حوزه، فیشینگ بوده که با راه اندازی سایت های جعلی با آدرسی مشابه آدرس سایت اصلی همراه می باشد لذا پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا از هموطنان عزیز درخواست دارد آدرس سایت را در «آدرس بار» تایپ نمایند و از رفتن به دیگر سایت هایی که با عنوان های مختلف اقدام به ثبت نام می کنند جداً خودداری کرده و موارد مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir گزارش نمایند.

سرهنگ نیک نفس در انتها به کاربران توصیه کرد:

1- از کپی کردن و رفتن به لینک هایی که در سایت های مختلف ارائه شده خودداری نموده و آدرس سایت مورد نظر را حتماً خودتان وارد نمایید.

2- بهترین و مطمئن ترین منبع اطلاع رسانی رسانه های رسمی کشور می باشند.

3- در صورت امکان خودتان مراحل ثبت نام را کامل کنید و در غیر این صورت جهت ثبت نام به مکان های مجاز و دارای مجوز از قبیل پست بانک ها و کافی نت هایی که تحت نظارت پلیس فتا می باشند مراجعه کنید.

در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی Cyberpolice.ir بخش ثبت گزارشات مردمی گزارش نمایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها