کوثری: 4 مرزبان آزاد شده باید تنبیه شوند

رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، با بیان اینکه باید 4 مرزبان آزاد شده تنبیه شوند، گفت: تنبیه برای این است که در زمان انجام وظیفه، دیگر این تخلفات تکرار نشود.
کد خبر: ۶۶۰۲۶۶
کوثری: 4 مرزبان آزاد شده باید تنبیه شوند

اسماعیل کوثری درباره نحوه رفتار با 4 مرزبان آزاد شده از دست گروهک تروریستی جیش العدل بر اساس قانون ایثارگری، گفت:‌ آنها مشمول قانون خدمات مربوط به آزادگان نمی‌شوند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: معتقدم باید با 4مرزبان آزاده شده از دست گروهک ترویستی جیش العدل به‌علت تخلفات و کوتاهی در انجام وظیفه برخورد شود.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس، با تأیید خواب بودن 5 مرزبان آزاده شده هنگام انجام وظیفه در مرز، افزود: من بودم به جای برخورداری از خدمات آزادگی، آنها را تنبیه می‌کردم تا در زمان انجام وظیفه دیگر این تخلفات را تکرار نکنند.(خانه ملت)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴۳
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
۰
۰
تو بودی خودت می رفتی تو اون بیابون خدمت می كردی. اونجا باید سرباز كادر خدمت كنه نه سرباز وظیفه . !!!!!!!!!!!!!!!
سرباز سالهای نه چندان دور
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
۰
۰
آقای كوثری درست همون موقعی كه مرزبانا آزاد شدند یكی از رفقا به شوخی گفت به نظر من 2 ماهی كه گروگان بودند رو براشون غیبت حساب می كنن. دادگاهیشون می كنن و بعد هم براشون اضافه خدمت می زنن اگه احتمالا زندانیشون نكنن و . . . . . . . . خنده ام گرفت. خیلی ساده بودم كه فكر كردم داره شوخی می كنه. باید گریه می كردم چون نفهمیدم كاملا جدی میگه
بابك
United States
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
۰
۰
با سلام.دوستان این عزیزان خواب بودن كه زنده موندن والا شهید میشدن.مگه سرباز نیاز به استراحت ندارد همش نگهبانی
سیما شریفی
United States
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
۰
۰
حالا این بنده خداها رفتن سربازی كه به مملكتشون خدمت كنند از بد روزگار اسیر گرفتن شون در بدترین شرایط با مرگ دست و پنجه نرم كردن حالا اومدن می گید باید تنبیه بشن.بچه های خودتون رو كه عین آب خوردن معاف می كنید یا با هزار پارتی بازی می فرستید تو یك پادگان در تهران یا یك اداره ای امریه بگیرن اونوقت این نوع رفتار شما درسته اسیر بودند بیشتر بهشون خوش می گذشت تا شما این حرف رو زدید.
منتقد
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
۰
۰
شما طوری صحبت می‌كنید كه انگار این سربازان چندین سال آموزش دیده بودند، باید در نظر داشت اگر این دوستان هم می‌خواستند توانایی مقابله نداشتند. شما ابتدا در نظر بگیرید در دوره آموزشی (2 ماه) مقدار كمی آموزش به سربازان داده شده؛ نهایتاً یكبار به تیراندازی برده شده‌اند و حتی لباس اندازه به آنها تحویل نمی‌شود. در دوران خدمت هم كه آموزشی در كار نیست و صرفاً از آنها استفاده ابزاری (گاهاً غیر انسانی) می‌شود. من به شما بنا به مسئولیت انسانی خودم توصیه می‌كنم به جای تنبیه، دست این این افراد خدوم و مظلوم جامعه كه با حقوقی كه در بهترین حالت یك چهارم هزینه زندگی ماهیانه در حد خط فقر هم نیست، خدمت می‌كنند را بگیرید
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
۰
۰
آقا، طرف رو بردن تا كشته شدن شما دنبال تنبیهی !
عدالت
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
۰
۰
از شما مسئولانی كه این نظرهای سخت‌گیرانه را ابراز می‌كنید خواشمندیم ابتدا مشخص كنید فرزندانتان در چه زمانی و مكانی خدمت سربازی را گذرانده‌اند؟ تا معیار ارزیابی شما مشخص شود ...
پانته آ
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
۰
۰
نظر آقای كوثری كاملا درسته اما بهتر نیست اول دیپلمات متجاوز برزیل تنبیه بشه كه باعث بی آبرویی ما مردم مسلمان در سرتاسر دنیا شده؟؟؟؟؟آیا بهتر نیست تكلیف تنبیه آقای خاوری مشخص بشه؟؟؟؟؟ آیا بهتر نیست تكلیف مدیران رانت خوار، نمایندگانی كه هدیه دریافت كردن و سایر موارد مشخص بش؟؟؟؟؟
حسین
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
۰
۰
آقای كوثری یاهركس دیگر كه نظرایشان رادارند عوض اینكه درقلب پایتخت بشینید و از این حرفها بزنید امنیت مرزها وكشورراتامین كنید
سعید
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
۰
۰
خدائیش اگه بچه خودت هم جای این عزیزان در نا كجا آباد خدمت میكرد و بعد به مدت دو ماه اینجور به سر شما وبچه تون میومد بازهم همین حرف رو میزدید.حرفی بزنید كه خد ارو خوش بیاد
salam
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
۰
۰
نمیتوان ثابت كرد كه هر 5 نفر همزمان خواب بودند و به فرض كه بیدار هم باشند با وجود كیلومترها مرز با پاكستان در هر چند كیلومتر 1-2 سرباز گماردن چه تاثیری دارد وقتی سرباز لشكر گروهك تروریستی را مشاهده كند ناچار مجبور به تسلیم میشود،ضمنآ چرا آن زمان كه 15 دیپلمات توسط تروریستها كشته شدند یك مقام مسئول تنبیه نشد و فقط خط و نشانهایی برای تروریستها كشیده شد اما عملآ اقدامی در پاسخ انجام نشد ،چرا باید گروهك های تروریستی عملیات در خاك ما انجام دهند و ما فقط خط و نشان بكشیم؟؟؟
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
۰
۰
اینجانب درمرز تفتان پاكستان خدمت كردم خیلی سختی كشیدم 6ماه ما حمام نرفتیم تمام بدن مارا شپش برداشت یك شب درمیان ازساعت 6غروب تاساعت 4صبح كمین بودیم كجایند این مسولین دلسوز كه ببنند كه سربازان كمنام امام زمان ع ازسرشب تاصبح باید جلوی اشرار بایستد درسال 73اینطور بوده الان كه خدا میداند...
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
۰
۰
آقای كوثری شما خودتان در زمان جنگ كجا بودید
خوشبخت
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
۰
۰
اگر یكی از سربازان از خانواده شما بودند همین حرف را می زدید؟
جواد
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
۰
۰
آقای كوثری عزیز؛ این مسأله تبلیغات رسانه ها را نیز در بر داره و اتفاقاً كشورها و ملتهای دیگر چه بسا نحوه رفتار دولت ایران با این سربازها را بررسی می كنند؛ به نظر من اگر هم شما معتقدید سربازها مرتكب تخلف شده اند تخلف ایشان باید در سازمان قضایی نیروهای مسلح بعنوان مرجع صالح رسیدگی شود و نیازی به این همه جنجال رسانه ای نیست؛ آیا شما نمایندگان مجلس در انجام وظایف خود دقیق بوده اید؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
۰
۰
اقای عزیز 5 نفر سرباز با حداقل امكانات گرفتید مرز میخواید شق القمر كنند چرا نظارت بر مرزا اینقدر ضعیف است كه به راحتی قاچاق سوخت به صورت كاروان و غیره انجام میشه به راحتی با استفاده از پهباد وطنی قابل كنترلند
سعید455
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
۰
۰
این افرادهم به نوعی جزو آزادگان به شمارمی آیندوبایدجهت جبران مصائبی كه متحمل شده اند برای آنان جبران خسارت شود .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
۰
۰
اگه آقا زاده خودت بود هم همینو می گفتی . اگه مادر بودی چی؟ یه مادر هلاك میشه تا یه بچه به ثمر بشینه و قد بلند كنه بعد با هزار دلهره می فرستش سربازی . دل این مادرا خون شد ممكن بود این جونای بیچاره رو بكشند اون وقت كی جواب این خانواده ها رو میداد . الان كه جواب بچه بیست روزه دانایی فر ، همسرش و مادر خون به جگرشو میده ، تو ؟/؟؟؟؟؟؟/ این سربازا باید معاف بشند نه تنبیه.
سعید455
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
۰
۰
اقااین قدرناشناسییه؟بااین حساب اون فردی هم كه همراه اینهابوده وشهیدشده بایدتنبیه بشه؟!!!
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
۰
۰
همه كه نمی تونن مثل بچه های آقازاده ها از خدمت معاف شن یا تو خونه شون خدمت كنن.بله...
حسین از اصفهان
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
۰
۰
توخودت كجا خدمت كردی اگه راست میگی یه هفته برو اونجا من خودم سال 70چابهار خدمت كردم میدونم سربازها بااین امكانات حداقلی كه دارند چی میكشند
مسلم
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
۰
۰
باسلام.من با نظر جناب كوثری موافقم.زیرا كوتاهی و قصور در كار مرزبان باعث اتلاف سرمایه ملی اعم از مادی و
معنوی وجانی و هتك حرمت كشور ودر نهایت بی نظمی در كشور گشته كه جبران ناپذیر است.كسی كه مسئولیت می پذیرد باید لیاقت خود را ثابت كند.در غیر این صورت باید تنبه گردد.تا خیانت مشتبه نگردد.و بعضی نازك دلان منافق پیشه و دشمن پرور دلسوزانه خود را جا زده و لالایی سر دهند .ممنون از مسئولین عاقبت نگر كه با دید باز آینده را پیش بینی می نمایند.زیرا مسئول باید دیدی به زرفنای افق داشته باشد.تا مسیری منطقی ارائه دهد.
كوروش
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
۰
۰
سلام
البته این گفته اقای كوثری از بابت وظیفه‌ای كه مرزبانان داشته‌اند درست است.
در دنیا هم چنین چیزی وجود دارد یعنی نظامی‌ها اگر در وظایف خود سستی كنند یا تخلفی را مرتكب شوند دادگاه نظامی در انتظارشان است. اما آن دو ماه سختی اسارت به جای همین تنبیه شاید كفایت كند.
س
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
۰
۰
عجب آقای كوثری !!!!!!!!!!!!!!!
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
۰
۰
برای نمایندگانی كه در مجلس روی صندلی های نرم هنگام تصویب قوانین عمومی كشور می خوابند چه جریمه و تنبیهی باید درنظر گرفت ؟!!!!!!!!!!!
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
۰
۰
آقای كوثری است به جای این كه این سربازهای بیچاره تنبیه شوند باید امنیت مرزها را آنقدر قوی شود كه حتی اگر سربازان ما در خواب بودند كسی جرأت نزدیك شدن به مرز و یا جسارت دیگری را نداشته باشد .
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
۰
۰
با سلام
كاملا با نظر آقای كوثری موافقم.چرا كه وقتی یك نفر قبول كرد كه به عنوان سرباز در هر نقطه ای از كشور لباس مقدس سربازی را بر تن كند باید سباز وار هم به دفاع و پاسداری از كیان ایران عزیزمان بپردازد تا اینكه باعث شرمساری مردم ایران شده و با حالتی كه انگار برای خوشگذرانی توی چادرند دستگیرشان كنند.حداقل یك نفر یك نفر شیفت میدادند.واقعا افتضاح است و مایه سرافكندگی. مگه ما خودمان سرباز ارتش نبودیم و در مرز های صفر نقطه منطقه غرب نگهبانی نمیدادیم ؟میدانید جمهوری اسلامی چقدر هزینه آزادی اینان را پرداخت كرد؟
مگر سپاه هم در سایر نقاط مرزی مرزبانی نمیكنند؟چرا از پرسنل سپاه و ارتش گروگانگیری نشده؟
پژمان
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
۰
۰
سلام
فرمایش آقای كوثری درسته اگر همه مرزبانان در حین انجام وظیفه خواب باشند چگونه مرزها امن شود البته اگر خواب نبودن الان شهید شده بودند! در هر حال این دوستان قهرمان نیستند.
با تشكر
سیروس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
۰
۰
چرا نمایندگانی كه تو مجلس حین انجام وظیفه خواب تشریف دارند،تنبیه نمیشن؟؟؟
معین
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
۰
۰
فكر نمی كردم جام جم انلاین از كوثری حمایت كنه.متاسفم...میشی مثل كیهان..مراقب باش...آخه از كجا می دونی خواب بودن این بد بختا؟
قاضی بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
۰
۰
یكی باید عملكرد خود شما رو بررسی كن ...
والا چی بگم
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
۰
۰
اخه چرا كلید خانه را به چندب چه میسپارید شما كار به این مهمی به چند تا جوان بی تجربه میسپارید شاید وقتی اینها خوابند خیلی چیزها وارد كشور یا خارج كشور شود. مرز باید دست نیروی متخصص با حقوق خوب سپرده شود تا دلسوزانه حفظ شود
بهروز
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
۰
۰
مسو لین باید فكر كنند این مشكل برای بچه خودشان پیش امده ان وقت همینطوری برخورد می كردند ؟؟
یكی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
۰
۰
آقای جام جم، این آقا اگر جبهه هم بوده خدا اجرشو میده ....
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
۰
۰
آقای كوثری بچه های خودت قطعا از خدمت معاف شدند و گرنه چنین حرفی را نمیزدی، حاضر بودی پسر خودت دو ماه دست اونها باش
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
۰
۰
خیلی مواقع توتلوزیون می بینیم كه تومجلس هنگام جلسه بعض ازنمایندگان عوض اینكه بنشینندووظیفه شونوانجام بدن یادارن چرت می زنند یادارن 2تا2تاباهم صحبت می كنن یامشغول رفت وامدهستند یاغایب بطوری كه اگر یادتون باشه یه جلسه مجلس بدلیل غیبت خیلی ازنماینده ها رای گیری انجام نشد 0آیا این تشویق داره یا تنبیه ؟ البته خواب بودن وسهل انگاری اونا پذیرفته نیست ولی حرف شماهم خیلی جالب نیست
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
۰
۰
ای بابا گناه دارن بنده های خدا ادمایی كه ما دیدیم فكر نكنم یك سال دیگه به خودشون بیان
سینا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
۰
۰
آخه مسلمون این چه دلداری دادن به خانواده های این عزیزانه .كم بدبختی كشیدن تو این مدت .حالا اومدی زخمشونو داری تازه میكنی .
s
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
۰
۰
اگر براساس وظیفه كادریهایی كه مسول نگهبانی اون منطقه بودن همیشه براساس وظیفه به نگهبانا سر میزدن نگهبانا جرات نمیكردن ترك پست كنن پس درجه دار مسئولم هم باید در كنار اینا تنبیه بیشتری بشن.
نوید
Switzerland
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
۰
۰
درست هست كه آقای كوثری جز فرماندهان دفاع مقدس بودند ، و اون سربازان اشتباه كردن ، ولی حداقل به احترام مادر و پدران این عزیزان كه این دو ماه هر لحظه مردن و زنده شدن ، بهتره از این حرفها پرهیز كنن . در ضمن شما راست میگین فرزند خودتون رو بفرست همونجا خدمت كنن! خداییش می تونین بفرستین؟؟؟
سرباز امام زمان
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
۰
۰
اقای كوثری فرزند خودت اگه یه ساعت دیر بیاد خونه خودتو به اب و اتیش میزنی كه خدایا چرا دیر كرده چه بلایی سرش اومده كه دیر كرده این سربازان مرزبانان كشورمان گناه كه نكردن اسیر شدن تو خود 8 سال دفاع مقدس بودن سربازانی كه اسیر شدن حالا شما بیایید بجای تشكر و قدر دانی از این سربازان تنبه براشون در نظر بگیرید /// زمانی كه من خودم در مرز خدمت میكردم تكه نون میخوردیم در حالی كه شما تو خونه كنار بخاری نشسته بودی و چایی گرم میخوردی .ما داشتیم با پ ك ك در گیر میشدیم .انشالله سربازان ازاد شده مرزبانیمون اجرشون را از امام زمان بگیرن نه اینكه شما تنبیه شون كنید
گمنام امام زمان
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
۰
۰
اقای كوثری شما جای پدر یكی از این سربازان به شما بگن تنبیه برای سربازان اسیر شده بخاطر سهل انگاری در انجام وظیفه چه حالتی به خود شما دست میداد . آیا با كمال ارامش خوشحال میشید و یا ناراحت خدا وكیلی راستشو بگو .بنده خدا اونا بخاطر پاسداری از میهن اسیر شدن چرا باید براشون تنبیه در نظر بگیرید ...زمانی كه به شهادت هم میرسیدند اون موقع هم میگفتید كه بخاطر دفاع از میهن اسلامی شهید شدند ...پس به دلتون اونی را روا كنید كه در زمان به شهادت رسیدنشون میخواستید بگید نه حالا كه زنده بر گشتند و درجه تنبیه براشون رزرو كردید اقای كوثری
ایثارگرجانباز
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
۰
۰
متاسفانه سیستم فرماندهی و مدیریتی در مرزبانی بسیارغم انگیزاست بهتراست همانگونه كه نیروهای حزب الله لبنان اموزش می بینند و مجهز هستند نیروهای مرزبانی نیز تامین شوند به عنوان یك رزمنده دوران جنگ بسیار متاسف شدم از این فرماندهی

نیازمندی ها