نبض سیاست

تذکر 160 نماینده به وزیر ارشاد

160 نماینده مجلس شورای اسلامی در تذکر کتبی مشترکی به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برخورد این وزارتخانه با رسانه‌های منتقد دولت انتقاد کردند.
کد خبر: ۶۶۰۱۵۳
تذکر 160 نماینده به وزیر ارشاد

به گزارش ایرنا، در تذکر این نمایندگان خطاب به علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است: با وجود تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر این که اساس باید حمایت از جریان‌های فرهنگی مومن و انقلابی باشد، چرا با رسانه‌های منتقد از جمله هفته‌نامه 9دی به دلیل انتقاد از دولت برخورد شده و توقیف می‌شود؛ در حالی که وزارت ارشاد نسبت به توقیف رسانه‌های هتاک به مقدسات اظهار تاسف می‌کند و رئیس‌جمهور از آزادی منتقدان سخن می‌گوید.

همچنین واحد مرکزی خبر به نقل از سیدعلی طاهری، سخنگوی کمیسیون فرهنگی نوشت: ۱۲نفر از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در اعتراض به دیدار وزیر ارشاد با سیدمحمد خاتمی، رییس‌جمهور پیشین، سوالی را تنظیم کرده‌اند.

نصرالله پژمان‌فر، یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی هم در این زمینه گفته است: معاون پارلمانی وزیر ارشاد اعلام کرده که این جلسه شخصی بوده است، اما جلسه شخصی و خصوصی نباید رسانه‌ای می‌شد. وی تاکید کرد: آقای جنتی شخصیت حقوقی است که باید در خصوص جلساتش با اصلاح‌طلبان افراطی، دقت داشته باشد.

روایت ظریف از تماشای کلاه قرمزی

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه با بیان این‌که «من زیاد می‌خندم و هروقت مردم خوشحال بودند، آسان‌تر خندیدم»، گفت: از تماشای «قندپهلو» یا زمانی که خانواده، «کلاه قرمزی» تماشا می‌کنند به‌خاطر واقعه خوشایندی از عمق دل خندیده‌ام. او این را هم اضافه کرد که حتی اگر قرار باشد با من شوخی کنند هر کاری که مردم را خوشحال کند می‌پسندم.

به گزارش ایسنا، ظریف در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کنید در هیات دولت سوژه به قدری وجود دارد که محتوای یک برنامه طنز را تامین کند، گفت: همیشه دولت‌ها یکی از سوژه‌های خوب برای ساخت برنامه طنز بوده‌اند.سریال‌ها و برنامه‌های نوروزی سیما این روزها بارها مورد اشاره سیاسیون قرار گرفته و در این باره محمدحسن ابوترابی فرد هم در پایان جلسه دیروز مجلس ضمن مزاح با نمایندگان مازندران و اشاره به سریال پایتخت به‌خاطر قهرمانی کشتی پیشکسوتان در این استان که مادر کشتی کشور است، به آنها تبریک گفت.

اختلاف نظر انصاری و حدادعادل درباره یک بیانیه

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس از اختلاف نظر مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور و حداد عادل رئیس فراکسیون اصولگرایان در صدور بیانیه علیه اتحادیه اروپا خبر داد. به گزارش مهر، جواد کریمی‌قدوسی در این باره گفت: مجید انصاری معتقد بود این قطعنامه را پارلمان اروپا صادر کرده که با اتحادیه اروپا متفاوت است و نباید بیانیه مجلس در محکومیت اتحادیه اروپا باشد. اما رئیس فراکسیون اصولگرایان معتقد بود تفاوت ماهوی میان اتحادیه اروپا و پارلمان اروپا وجود ندارد و اتحادیه اروپا، پارلمان اروپا، ناتو و... را در برمی‌گیرد.

بازداشت چهارمین ایرانی در ارتباط با پرونده عباس یزدی

رویترز گزارش داد که یک شهروند ایرانی در تایلند به اتهام دست داشتن در پرونده ناپدید شدن عباس یزدی، تاجر انگلیسی ـ ایرانی، بازداشت و به امارات تحویل داده شده است.

به گزارش فارس، منبع آگاهی که رویترز به اظهارات او استناد کرده، نام شهروند بازداشت شده را علی رحمت اسدی عنوان کرده است.

عباس یزدی، تاجر ایرانی ـ انگلیسی که از او به عنوان شاهد ایران در پرونده کرسنت نام می‌برند، سال 2013 ناپدید شد و پس از آن مقامات اماراتی از بازداشت سه مظنون خبر دادند که یکی از آنان، در بازداشت جان خود را از دست داد.

سوال از وزیر اطلاعات درباره شنود

دو سوال ملی نمایندگان مجلس از وزیر کشور و یک سوال ملی از وزیر اطلاعات از سوی هیات رییسه مجلس اعلام وصول شد.

به گزارش مهر، سیدناصر موسوی‌لارگانی، نماینده مردم فلاورجان و علی مطهری نماینده مردم تهران از وزیر کشور درباره وضع حجاب سوال کرده و سوال ملی حمید رسایی نماینده تهران از وزیر اطلاعات در رابطه با عملکرد وزارت اطلاعات درباره مساله شنود از سوی هیات رییسه نیز اعلام وصول شد.

اوغلو ادعاهای ضد ایرانی را تکذیب کرد

احمد داووداوغلو وزیر خارجه ترکیه که در نیویورک به سر می‌برد، در گفت‌وگویی با خبرنگاران، انتشار مطلبی مبنی بر این‌که وی تلویحا ایران را به دست داشتن در شنود نشست مقامات ترکیه در مورد سوریه متهم کرده است، رد کرد و گفت: من در این موضوع در باره ایران سخن نگفته‌ام و نام این کشور به سخنانم اضافه شده است.

بازگشت 14 ایرانی زندانی در آذربایجان

14نفر دیگر از اتباع ایرانی محبوس در زندان‌های جمهوری آذربایجان در اجرای موافقت‌نامه انتقال محکومان بین تهران و باکو، دیروز به کشورمان منتقل شدند.

به گزارش مهر، محسن پاک آئین سفیر ایران در باکو گفت: این زندانیان که همگی به جرم خرید و فروش یا حمل مواد مخدر بازداشت و محکوم شده بودند، در مرز آستارا تحویل مقامات قضایی ایران شدند تا ادامه محکومیت خود را در زندان‌های داخل کشور سپری کنند. در آستانه نوروز نیز 11 نفر از اتباع ایرانی محبوس در زندان‌های جمهوری آذربایجان به کشورمان منتقل شده بودند. ایران هم دو نفر از اتباع آذری زندانی را تحویل مقامات قضایی جمهوری آذربایجان داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها