رئیس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس با اشاره به‌فروش بالای فیلم‌های دفاع مقدسی در ایام نوروز، گفت: فیلم‌هایی مانند «چ» اثبات کرد که تاریخ انقضای سینمای جنگ نگذشته است.
کد خبر: ۶۵۹۴۶۶

گلعلی بابایی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به سبک و کیفیت کار ابراهیم حاتمی‌کیا در ساخت فیلم «چ» تصریح کرد: به نظر من ساخت فیلم و موضوعی که حاتمی‌کیا انتخاب کرد، خوب بود. جلوه‌های ویژه این فیلم و تکنیک‌هایی که استفاده کرده بودند، در سطح جهانی بود که بر جذابیت بیشتر فیلم افزوده است. وی ادامه داد: حاتمی‌کیا در این اثر شخصیت شهید چمران را به‌عنوان یک عارف ـ یعنی همان برداشتی که بسیاری از حاضران در جبهه‌ها از ایشان داشتند ـ معرفی کرد و نه یک جنگجوی صرف و خود این رویکرد هم بر امتیاز فیلم و تأثیرگذاری شخصیت می‌افزود. در مجموع هم موضوع و هم شیوه نگارش فیلمنامه این قابلیت را برای «چ» ایجاد کرده که بتواند در سطح جهانی معرفی شود. نویسنده در این اثر شخصیت شهید چمران را دقیقا به‌تصویر کشیده و موضوع را تا انتها پیش برده است.

رئیس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس به ویژگی‌ها و وجوه متمایز «چ» با بسیاری دیگر از کارهای دفاع مقدس اشاره کرد و یادآور شد: دوری از شعارزدگی و پرداختن به اصل موضوع از دیگر ویژگی‌های ممتاز این کار بود. «چ» و بسیاری از فیلم‌های دفاع مقدس، همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند، نشان می‌دهد که از لحظه لحظه دفاع مقدس می‌توان برداشتی هنری داشت. از کوچک‌ترین موضوعی می‌توان آثاری مهیج و پرمخاطب درآورد و عرضه کرد.

بابایی خاطرنشان کرد: در دیدار اخیر ستاد مرکزی راهیان نور با رهبر معظم انقلاب این موضوع هم از سوی معظم‌له تأکید شد که ما کارهای خوبی از نظر داستانی در این زمینه داریم که هر کدام از اینها می‌تواند موضوع و زیرساخت یک اثر سینمایی قرار بگیرد. در این میان همت و توجه بیشتر فیلمسازان است که می‌توانند با این کار موضوعات ناب را شناسایی و پردازش کنند.

وی افزود: برخی‌ها مدعی هستند که آثار ادبی و سینمایی دفاع مقدس دیگر مخاطب خود را ندارند و به نوعی تاریخ انقضای این آثار گذشته است، اما الحمدلله در این مدت می‌بینیم که این فیلم‌های دفاع مقدسی هستند که یخ گیشه‌ها را می‌شکنند و فروش میلیاردی دارند. در همین ایام عید این «چ» و «معراجی‌ها» بودند که مخاطبان را به سمت خود جلب کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها