تماشاگران آسمان می توانند 15 آوریل (26 فروردین) نظاره گر خسوفی کامل باشند.
کد خبر: ۶۵۸۹۹۸
آغاز خسوف های متوالی از ۲۶ فروردین ۹۳

نیمه شب پانزدهم آوریل (بیست و ششم فروردین)، ماه دچار خسوف کامل می شود و چشم اندازی متفاوت را برای ساکنان زمین ترسیم می کند. این خسوف آغاز توالی نادری از چهار خسوف کامل است که در دو سال آینده ماه را در بر می گیرد.

خسوف زمانی اتفاق می افتد که خورشید، زمین و ماه به نحوی قرار می گیرند که سایه زمین بر ماه می افتد و در نتیجه ماه، تاریک به نظر می رسد.

«گری کرانک» نویسنده مجله «آسمان و تلکسوپ» می گوید: خسوف ها از معدود پدیده های کیهانی هستند که با چشم غیرمسلح از زمین قابل رویت هستند در عین حال افرادی که به دوربین های دوچشمی دسترسی داشته باشند می توانند این رخداد را با جزئیات بیشتری مشاهده کنند.

«جرالد مک کیگان» اخترشناس در مرکز علوم «اوکلند» با اشاره به وقوع این خسوف، ‌درباره علت سرخ رنگ به نظر رسیدن ماه در زمان خسوف، گفت: سرخ فام به نظر رسیدن ماه متاثر از بازتابش نور خورشید از جو زمین است.

وی افزود:این همان تاثیری است که در زمان غروب خورشید موجب می شود خورشید نارنجی به نظر برسد. قرمز رنگ شدن خورشید نیز تحت تاثیر بازتابش نور آن در جو زمین است.

خسوف های بعدی که پس از خسوف پانزده آوریل رخ می دهند، به ترتیب در هشتم اکتبر امسال، و هشتم آوریل و 28 سپتامبر 2015 است.

مک کیگان درباره علت خسوف های چهارتایی، گفت: علت این خسوف ها ناشناخته است و از سال 2001 تا 2100، به طور کلی هشت بار خسوف های چهارتایی رخ می دهد.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها