آموزش و پرورش، 30 هزار کلاس درس نیاز دارد

رییس سازمان نوسازی و تجهیز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به بهره‌برداری از هزار پروژه مدرسه‌سازی در سال 92، گفت که در حال حاضر شش هزار پروژه نیمه‌ تمام در کشور وجود دارد و از سوی دیگر این وزارتخانه به 30 هزار کلاس درس نیاز دارد.
کد خبر: ۶۵۸۹۷۷
آموزش و پرورش، 30 هزار کلاس درس نیاز دارد

مرتضی رییسی گفت: در سال گذشته هزار پروژه به بهره‌برداری رسید و امیدواریم در سال جدید اعتبارات اختصاص داده شده به صورت کامل تخصیص داده شود تا بتوانیم تعداد پروژه های بهره برداری شده در زمینه مدرسه‌سازی و توسعه فضای آموزشی را افزایش دهیم.

وی افزود: در حال حاضر شش هزار پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد که با تخصیص اعتبار کامل و کمک خیرین می‌توان بخشی از این پروژه ها را تا پایان سال 93 بهره‌برداری کرد.

رییسی درباره فضای آموزشی مورد نیاز آموزش و پرورش اظهار کرد: بر اساس آمارهای آموزش و پرورش در حال حاضر 30 هزار کلاس درس با شش میلیون مترمربع زیربنا مورد نیاز این وزارتخانه است که باید با کمک منابع دولتی، خیرین و یا واگذاری به بخش های خصوصی این فضای آموزشی را برای دانش آموزان تهیه کرد.

وی درباره میزان مشارکت خیرین در مدرسه سازی در سال گذشته، گفت: در مجموع حضور خیرین در موضوع مدرسه سازی 20 درصد است که 10 درصد آن کاملا مردمی و مابقی آن مشارکتی است.

رییس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور درباره بهترین خبر سال 92 در زمینه توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی نیز گفت: گشایش در حوزه اعتبارات و افزایش اعتبار ساخت و تجهیز مدارس به منظور کم شدن یکی از مشکلات آموزش و پروش و حضور گسترده خیرین از جمله خبرهای خوشِِ کاری ام در سال گذشته بود.

رییسی افزود: یکی دیگر از خبرهای خوش سال گذشته ساخت فضای آموزشی توسط خانواده شهید رعیت بود که پدر و مادر این شهید بزرگوار هرآنچه را که بنیاد شهید به آنها واگذار کرده بود به نام امام رضا(ع) صرف ساخت فضای آموزشی کردند و امیدواریم این اقدام چراغ راهی برای آینده کاری در بخش عمران آموزش و پرورش باشد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها