زیر برج میلاد، پای فواره‌ها و در آستانه ورودی برج، دو مرد و یک زن آشنا که گویی از آسمان بتون بر سرشان باریده، در فکر چاره‌جویی هستند! نقی‌، هما و ارسطو که انگار زیر دستگاه بتون‌ریزی دوش گرفته‌اند، تلاش می‌کنند لباس‌هایشان را با آب‌ فواره‌ها تمیز کنند، اما چندان هم موفق نیستند و معلوم نیست با این لباس‌ها به داخل برج راهشان بدهند یا نه!
کد خبر: ۶۵۷۵۹۴
تقدیم به مازندران با عشق

این اولین باری نیست که خانواده نقی معمولی را در یک موقعیت غیرمعمولی می‌بینیم؛ این خانواده از روزی که به دلیل قبولی هما در دانشگاه، پایش به پایتخت باز شده تا امروز آن‌قدر دردسر داشته و آن‌قدر این دردسرها جذاب روایت شده که حالا همه ما به تماشای ماجراهای این خانواده در بهترین روزهای سال عادت کرده‌ایم.

تقدیم با عشق!

خانواده مازندرانی سریال پایتخت، در این سال‌ها مسیر پرافت و خیزی را طی کرده و در این مسیر دست‌اندرکاران تولید سریال را هم به دردسر انداخته‌اند، اما پایتخت با عشق و علاقه سازندگانش و هر بار باکیفیتی قابل قبول ساخته شده و به نمایش درآمده تا امروز که سری سوم آن در حال تولید است.

علیرضا نجف‌زاده، مدیر تولید سریال پایتخت درباره روند تولید این سریال به جام‌جم می‌گوید: آذرماه پیش‌تولید را شروع کردیم، در حالی که از کمی قبل نویسندگان، نوشتن فیلمنامه را شروع کرده بودند. از آنجا که می‌خواستیم سری سوم این سریال به خوبی سری اول و دوم آن باشد و با افت کیفیت مواجه نشویم، نوشتن متن‌ها با وسواس زیادی زیر نظر سیروس مقدم و محسن تنابنده انجام شد.

کسانی که پیگیر اخبار سریال پایتخت بوده‌اند، می‌دانند که سری سوم آن با مشکلات متعددی ساخته شد؛ از مهاجرت دوقلوها به سوئد گرفته تا انتقادهایی که به احمد مهرانفر برای بازی در سریال شاهگوش وارد شد، اما ماجرا فقط همین نبوده است؛ نجف‌زاده در این باره می‌گوید: زمانی که کار را شروع کردیم بجز آقای تنابنده و مهرانفر که درگیر سریال شاهگوش بودند، مهران احمدی در آوای باران بازی می‌کرد و دوقلوها از ایران رفته بودند. باید همه اینها را دور هم جمع می‌کردیم، بدون این که به کار همکارانمان لطمه بخورد.

براساس توضیحات نجف‌زاده، نویسندگان پایتخت یک بار قسمت‌های اول فیلمنامه را طوری نوشتند که ارسطو در قصه‌ حضور نداشته باشد، اما نتیجه کارشان چنگی به دل نمی‌زد. یک بار دیگر فیلمنامه را طوری نوشتند که ارسطو از نیمه سریال وارد شود، اما باز هم به نتیجه مطلوب نرسیدند و انگار پایتخت بدون ارسطو چیزی کم داشت.

مدیر تولید پایتخت 3 می‌گوید: دوستان نویسنده چندبار بخش‌های اول فیلمنامه را نوشتند تا این که بالاخره با همکاری دوستان در سریال شاهگوش و دیگر سریال‌ها توانستیم همه بازیگران پایتخت را دور هم جمع کنیم.

بعد از جمع شدن همه بازیگرها وقت آن رسیده بود که لوکیشن‌ها انتخاب شود، بازیگران دیگر دعوت به همکاری شوند و مقدمات تصویربرداری آغاز شود، اما دی ماه از راه رسیده بود و زمان زیادی برای تصویربرداری باقی نمانده بود.

نجف‌زاده می‌گوید: پایتخت 3 فوق‌العاده پربازیگر است. در 50 جلسه‌ای که در مازندران فیلمبرداری داشتیم حدود 90 نفر از بازیگران تئاتر و تلویزیون مازندران در این سریال بازی کردند. بجز اینها سرمای وحشتناک مازندران را از سرگذراندیم؛ بارش برف، قطعی آب و برق و گاز و البته هیچ‌کدام از این دردسرها باعث نشد کار را تعطیل کنیم. ما به مردم متعهد شده‌ایم و می‌دانیم که مردم چشم‌انتظار این سریال هستند، بنابراین با همه توانمان سعی کردیم کار را به انجام برسانیم.

براساس توضیحات این مدیر تولید، فیلمبرداری پایتخت 3 از سیزدهم دی در شیرگاه مازندران شروع شد. نجف‌زاده می‌گوید: در ابتدا می‌خواستیم در شهر دیگری بجز شیرگاه این سریال را بسازیم که هم تنوع تصویری داشته باشیم و هم بتوانیم امکانات رفاهی، اقامتی بهتری برای گروه فراهم کنیم، اما در بازدیدهای اولیه، آن‌قدر مردم شیرگاه و قائمشهر و مازندران به ما لطف داشتند که مجاب شدیم در کنار آنها سریال را بسازیم. انگار پایتخت درباره این مردم و متعلق به آنهاست؛ این همه لطف باعث شد تک‌تک اعضای گروه همه سختی‌ها را به جان بخرند.

این مدیر تولید به نمایندگی از تهیه‌کننده، کارگردان و دیگر اعضای سریال پایتخت 3 از مردم مازندران، دکتر فلاحی استاندار و فهرست بلندی از مسئولان استان مازندان و شیرگاه تشکر کرد و تماشای یک سریال خوب و دیدنی را وعده داد.

وقتی سریال پایتخت ساخته شد، مازنی‌ها به‌اندازه یک خانواده در این سریال سهم داشتند، در سری دوم این نقش پررنگ‌تر شد و این طور که از اظهارات کارگردان پایتخت 3 برمی‌آید در سری سوم بسیار جدی شده است.

کشتی، ازدواج، محیط‌بانی

سیروس مقدم درباره تولید سریال پایتخت می‌گوید: پایتخت 3 پرماجراتر، پرلوکیشن‌تر و پربازیگرتر از دو سری قبل است. همچنین ماجراهای این سریال حول محور یک داستان رخ نمی‌دهد، بلکه سه محور در فیلمنامه تعریف شده است.

براساس توضیحات مقدم، در پایتخت 3 بحث ورزش کشتی مطرح می‌شود و مباحث حول و حوش آن ازجمله مقوله غرور ملی مورد توجه قرار می‌گیرد، زیرا فیلا، مازندران را به عنوان پایتخت کشتی دنیا شناخته و قهرمان داستان هم یک کشتی‌گیر مازندرانی است.

یکی دیگر از مباحثی که در پایتخت 3 مورد توجه قرار گرفته، مقوله ازدواج ارسطوست و مسائل و مشکلاتی که بر سر راه او وجود دارد و سومین محور این سریال مبحث محیط‌بانی است. در این سریال به کسانی که به عنوان محیط‌بان و جنگلبان، خدمت می‌کنند و از سوی شکارچی‌های غیرقانونی آسیب می‌بینند، پرداخته شده است.

مقدم درباره وجود سه محور در این سریال می‌گوید: وقتی سه موضوع داریم که در عین مستقل بودن باید ارتباط منطقی داشته باشند، هم نگارش فیلمنامه سخت‌تر است، هم به لحاظ اجرایی با مشکلات بیشتری روبه‌رو می‌شوم. پایتخت 3 لوکیشن‌های زیادی دارد و جابه‌جایی از تهران به شمال و از شمال به تهران پروسه تولید را سخت‌تر کرده است.

سریال پایتخت همیشه در آخرین روزهای سال تولید شده و یکی از سریال‌هایی است که دست‌اندرکارانش همیشه در ایام نوروز هم مشغول تصویربرداری بوده‌اند.

مقدم در این باره می‌گوید: عقل سالم حکم می‌کند کار را زودتر شروع کنیم، اما مساله اینجاست که تولید یک سریال مانند پایتخت خیلی با سریال‌های دیگر فرق می‌کند. اگر قرار باشد سریالی را از صفر شروع کنیم همه چیز به انتخاب خودمان بستگی دارد؛ این که چه قصه‌ای را انتخاب می‌کنیم، کدام هنرپیشه را دعوت به کار می‌کنیم، چه لوکیشنی انتخاب می‌کنیم و این که چه ابزاری داریم، اما وقتی قرار است سریالی مانند پایتخت ساخته شود که یک خانواده معین دارد، لوکیشن‌های تعیین شده دارد، موضوعاتش خاص خودش است و... دیگر شرایط برای کارگردان و دیگران تعیین تکلیف می‌کنند.

این کارگردان ادامه می‌دهد: ما از اردیبهشت 92 و کمی بعد از آن که وقتی پایتخت 2 تمام شد، به این نتیجه رسیده بودیم که می‌خواهیم پایتخت 3 را بسازیم، اما سازمان صدا و سیما باید این نیاز را احساس می‌کرد و بودجه لازم را اختصاص می‌داد. هم مخاطب باید رغبت می‌داشت که سری دیگری از این سریال را ببیند و هم خود ما باید آماده می‌شدیم. فراهم کردن شرایط ساخت این سریال شش ماه طول کشید و به این سادگی نبود. از‌طرفی پایتخت در مقایسه با بسیاری از سریال‌ها پروژه سنگینی است، چون یک سفر طولانی از نقطه‌ای به نقطه دیگر را در خود دارد.

او درباره استقبال از سریال پایتخت می‌گوید: به نظرم همه دوستانی که برای نوروز 93 سریال می‌سازند، در تلاش هستند که کار خوب بسازند، اما تفاوت پایتخت با دیگر آثار نوروزی تلویزیون این است که مردم این سریال را می‌شناسند و قبلا با آن ارتباط برقرار کرده‌ایم، به همین دلیل ما کمی جلوتر هستیم. ولی تا جایی که من اطلاع دارم دوستانم در دیگر شبکه‌ها سریال‌های خوبی تولید می‌کنند که نویدبخش نمایش چند کار خوب در نوروز است.

مقدم به مخاطبان پایتخت می‌گوید: همه تلاش ما این است که بتوانیم لبخند شیرین و منطقی را روی لب هموطنان داخل و خارج از کشور بنشانیم. امیدوارم بتوانیم با پایتخت 3، سالی پرلبخند، همراه با امید و سرشار از زیبایی و طراوت را به هموطنان خود هدیه کنیم. این اولین انگیره ما بوده و هست و در درجه دوم امیدوارم بتوانیم از طریق یک کمدی شریف، با یک قصه نجیب و یک خانواده شریف مازنی، رضایت مخاطبان خود را به‌دست آوریم.

کارگردانی آدم‌های معمولی

بخشی از قسمت هشتم سریال پایتخت 3 در برج میلاد تهران رخ می‌دهد. به دلایلی که تا زمان دیدن سریال نباید درباره‌اش چیزی بدانیم، نقی، هما و ارسطو برای ملاقات با یک بانوی چینی وارد برج میلاد می‌شوند. تصویربرداری سکانس‌های مربوط به این بخش عصر روز دهم اسفند در حال انجام است. در این روز که وزش بادهای تند در محوطه مرتفع برج، دست کمی از روزهای سرد نیمه زمستان ندارد، عوامل تولید سریال پایتخت3 در انتهای مسیری که به برج میلاد می‌رسد، در کنار زیرگذر مشغول کارند.

رامین فر: شیوه قصه‌ها متفاوت است همین طور رویدادها و اتفاقات اما همان واکنش‌هایی را خواهیم دید که همیشه از هما توقع داشته‌ایم

کارگردان سریال پایتخت تاکنون چهار سریال برای نوروز کارگردانی کرده و پایتخت 3، پنجمین سریال نوروزی اوست. در میان این پنج سریال، پایتخت‌های 1 و 2 جزو پرمخاطب‌ترین‌ها بوده و ظواهر و شواهد حاکی از آن است که پایتخت 3 هم دست کمی از قبلی‌ها ندارد.

مقدم کارگردان آرامی است؛ کارش را با حوصله پیش می‌برد و این شانس را دارد که از تجربه دو دوره همکاری با بازیگران و دیگر عوامل سریال پایتخت بهره بگیرد و به یک اشاره خواسته‌هایش را به آنها منتقل کند، اما انگار همه چیز به همین سادگی هم نیست.

نمایی که تصویربرداری می‌شود، ورود بانوی چینی به برج میلاد است؛ او باید از تاکسی پیاده شود، نگاهی از سر شوق به برج میلاد بیندازد، وارد برج شود، سری به موزه مشاهیر بزند و بعد به رستوران گردان برود. تصویربرداری همین اتفاقات ساده تقریبا نزدیک به پنج ساعت زمان می‌گیرد! بخشی از دلیل طولانی شدن تصویربرداری این صحنه‌ها به نفس ساخت آثار نمایشی برمی‌گردد و بخش دیگری از آن به تصویربرداری در یک مکان عمومی مربوط است؛ البته این نکته را هم باید مد نظر داشت که نه بازیگر چینی حرفه‌ای است و نه راننده تاکسی و اشتباهات ساده و کوچک آنها به‌رغم توضیحات محسن تنابنده به عنوان بازیگردان، ممکن است به برداشت دوباره و چند‌باره منجر شود. ضمن این که در هر برداشت، بازیگر باید از ابتدای ورودی برج تا بالای پله‌های برقی را برود و بازگردد و متعاقب او تصویربرداران و دستیار صدابردار به همراه بوم بارها این مسیر را طی می‌کنند.

یکی از ویژگی‌های کارگردانی سیروس مقدم ارائه نماهای متنوع، پویا و متحرک است. او حتی در سریالی مانند پایتخت هم کمتر نماهای ایستا ارائه می‌کند. در تصویربرداری سریال‌های مقدم یا دوربین در حال حرکت است یا سوژه‌های مقابل دوربین یا هر دو؛ به عنوان نمونه در سریال پایتخت 3 دوربین تصویربرداری بیشتر از این که روی سه پایه باشد، بر شانه‌های امیر معقولی که مدیر فیلمبرداری سریال است، از این سو به آن سو می‌رود.

دوربین دیگری که در ساخت این سریال استفاده می‌شود دوربین 5D است که ابعادش به اندازه یک دوربین عکاسی حرفه‌ای است و بسادگی می‌توان از آن برای ثبت تصاویر خاص و پرتحرک استفاده‌ کرد.

این کارگردان درباره شیوه کارگردانی سریال پایتخت می‌گوید: فضای پایتخت، خانوادگی است، آرامشی در روابط خانواده حاکم است که باعث می‌شود تکنیک تصویربرداری و میزانسن‌های من هم ساده باشد. تکنیک کار و نوع فیلمبرداری برای ایجاد آرامش است و می‌توانم بگویم پایتخت یک اثر آرام است و کارگردانی این سریال هم مانند خود سریال و آدم‌هایش معمولی است.

بازیگران نه‌چندان معمولی!

پاسی از شب گذشته و سرمای هوا از قبل بیشتر به مغز استخوان نفوذ می‌کند. بعد از تصویربرداری نماهای مربوط به بازیگر چینی، نوبت به بازیگران آشنای سریال پایتخت است، اما قبل از آن گروه اندکی استراحت می‌کند، شام می‌خورد و مقدمات تصویربرداری نماهای بعدی را آماده می‌کند. اهالی سریال پایتخت در یکی از غرفه‌ها اقامت گزیده‌اند. سه میز گریم در یک گوشه‌، پستویی برای تعویض لباس بازیگران و یک سماور بزرگ، چند میز و صندلی پلاستیکی همه دارایی گروه در این اتاق است.

روی میزهای گریم دو ماکت یونولیتی از سر انسان هست که روی هر کدام یک کلاه‌گیس قرار گرفته است؛ یکی از آنها با موهای فر و تنک تصویر نقی را در ذهن زنده می‌کند، اما کلاه‌گیس دوم با موهای پرپشت و مجعد نشانی از ارسطوی همیشگی ندارد. در پایتخت 3 ارسطو با این موهای متفاوت ظاهر می‌شود، چون ظاهرا از سال گذشته تا به حال او حسابی متحول شده و تغییر کرده‌است!.

احمد مهران‌فر بعد از گریم حتی با موهای بلندتر از قبل، خود ارسطوست با این تفاوت که هنوز بیش از آن که بتوان تصور کرد، آرام و ماخوذ به حیاست؛ انگار او فقط در مقابل دوربین و در جلد ارسطو می‌تواند حق به جانب باشد و حتی مسئولیت دسته‌گل‌هایی که به آب داده را نپذیرد!

تنابنده موهای سرش را تراشیده و این نه‌تنها باعث می‌شود موهای نقی روی سرش واقعی به‌نظر برسد، بلکه جثه‌اش لاغرتر به نظر می‌رسد. او بعد از گریم یک مرد مازندرانی زحمتکش است که درشت‌تر و قوی‌تر به نظر می‌آید. نکته جالب اینجاست که تنابنده در این سریال هم وظیفه بازیگری را برعهده دارد، هم بازیگردانی می‌کند، هم سرپرستی نویسندگان را برعهده دارد و در‌عین حال حواسش آن‌قدر به اطراف هست که احیانا یک سوژه تازه برای نوشتن ماجراهای بعدی یا فیلمنامه‌های دیگرش پیدا کند.

ریما رامین‌فر با هما تفاوت چندانی ندارد؛ به همان مهربانی و صمیمیت و البته با روحیه‌ای بسیار پذیرنده که آماده تحمل هر ماجرای پیش‌بینی‌نشده و اتفاق ناخوشایندی است. وقتی از راه می‌رسد مهم‌ترین دغدغه‌اش روسری رنگ‌و‌رو‌رفته‌ای است که در سکانس قبل خوش‌آب و رنگ بوده، اما بعد از ریزش بتون و شست‌وشوی سفت و سخت! رنگ و رو رفته شده است.

این روسری به اصطلاح راکورد دارد، یعنی روز گذشته رامین‌فر در نمایی که قرار است امروز ادامه‌اش را بازی کند، آن را بر سر داشته و حالا این روسری شباهتی به روسری قبلی ندارد! طراح لباس سعی می‌کند با ماژیک قسمت‌های مشکی روسری را تیره‌تر کند، اما فایده‌ای ندارد. راه‌حل‌های زیادی مطرح می‌شود، اما در نهایت قرار می‌شود کمی روسری را خیس کنند تا تیره‌تر از قبل به نظر برسد.

وقتی که مردم در نیمه شب به عشق دیدن تصویربرداری سریال پایتخت پای برج میلاد پرسه می‌زنند، بازیگران اصلی سریال با ظاهری متفاوت از راه می‌رسند. نقی و ارسطو کت و شلوارهای نویی به تن دارند، اما تمام لباسشان به بتون آغشته شده است. مانتو، شلوار و روسری هما هم بتونی شده است. در نمایی که قبلا تصویربرداری شده و بر‌اثر اتفاقی که قرار نیست جزئیاتش را بدانیم، نقی، هما و ارسطو در مقابل یک دستگاه بتون‌ریزی قرار گرفته‌اند و حجم زیادی بتون روی سر آنها ریخته است!

ریما رامین‌فر در گپ خودمانی‌ با شور و هیجان به الهام غفوری می‌گوید که مجبور شده با همان وضع به خانه برگردد و تمام مدت به این فکر می‌کرده که اگر یکی از همسایگان او را ببیند چه پاسخی باید بدهد.

او لباس‌های آغشته به بتون را شسته و تمیز کرده است؛ رنگ و روی رفته روسری هم حاصل این شست‌وشوست، اما لباس‌های ارسطو و نقی از شب قبل مانده و خشک شده است. بنابراین به لباس‌های بازیگران مرد آب می‌پاشند تا خیس شود و روی مانتوی رامین‌فر با یک لیوان پلاستیکی سیمان آب گرفته می‌پاشند که دوباره بتونی شود.

دستیاری که بتون را روی لباس رامین‌فر می‌پاشد، بارها و بارها از او عذرخواهی می‌کند، در‌حالی که رامین‌فر این مساله را پذیرفته و آن‌قدر نسبت به وظیفه‌ای که به عهده گرفته متعهد است که روسری خیس را در سرمای نیمه‌شب برج میلاد بر سرش تحمل می‌کند.

تنابنده، رامین‌فر و مهران‌فر براساس مقتضیات صحنه لباس‌های زیادی بر تن ندارند و باید در کنار آب‌نمای پای برج میلاد بنشینند و تلاش کنند که لباسشان را با آب فوراه‌ها تمیز کنند. شرح سکانس به این ترتیب است که ارسطو، نقی و هما به برج میلاد می‌آیند، اما بر اثر اتفاقی که برایشان رخ داده لباس‌هایشان کاملا بتونی است، آنها پای آبنمای برج می‌نشینند و سعی می‌کنند با آب لباسشان را تمیز کنند، هما زودتر از نقی و ارسطو ناامید می‌شود و می‌گوید این کار فایده ندارد، اما نقی نگران است که با این وضع آنها را به برج راه ندهند، ارسطو در حالی که کتش را در آب فرو می‌برد، اصرار دارد که بهتر است وارد برج شوند. بعد از دیالوگ‌های نه‌چندان طولانی آنها ناامید به سمت برج حرکت می‌کنند.

خوشبختانه تصویربرداری این سکانس با یک برداشت ضبط می‌شود، نه بازیگران تپق می‌زنند و نه هیچ مشکل دیگری رخ می‌دهد. در مورد سریال پایتخت یا دست‌کم در مورد سکانس‌هایی که در برج میلاد تصویربرداری شده یک نکته وجود دارد و آن کوتاه بودن زمان فیلمبرداری در مقایسه با زمان فراهم شدن مقدمات آن است. به عبارت دقیق‌تر به‌دلیل نوع کمدی پایتخت همیشه باید زمان زیادی صرف مقدمات شود تا صحنه برای تصویربردای آماده شود، اما بعد از آن همه چیز بسرعت پیش می‌رود. در این سکانس هم زمان زیادی صرف آماده کردن بازیگران، چیدن صحنه، هماهنگی با مسئولان برج برای روشن کردن فواره‌ها و مواردی از این دست می‌شود، اما بعد از آن بازیگران یکی دوبار تمرین می‌کنند و نقطه نظراتشان را مانند فوتبالیست‌هایی که دور هم حلقه می‌زنند، رد و بدل می‌کنند و دیگر همه چیز آماده است و بسرعت پیش می‌رود.

مقدم: همه تلاش ما این است که بتوانیم لبخند شیرین و منطقی را روی لب هموطنان داخل و خارج از کشور بنشانیم

اگرچه تصویربرداری این سکانس در یک برداشت انجام می‌شود، اما بازیگران باید چهار بار آن را بازی کنند؛ یک بار در حالی که دوربین نمای عمومی از آنها می‌گیرد، بار دیگر برای یک نمای بسته، دفعه سوم در حالی که دوربین همراه با آنها حرکت می‌کند و دفعه چهارم دوربین حرکت بازیگران به‌سمت برج میلاد را تصویربرداری می‌کند.

برای بازیگرانی که تقریبا سر تا پا خیس هستند، در جریان وزش بادهای سرد و مقابل فواره‌های مرتفع بازی می‌کنند حتی چهار برداشت هم می‌تواند دشوار و حتی آسیب‌زننده باشد. گویی بازیگران خانواده معمولی چندان هم معمولی نیستند!

بازیگرانی از جنس دیگر

سریال پایتخت بازیگرانی دارد که همیشه هستند، اما دیده نمی‌شوند! آنها هنرورانی هستند که از بین مردم عادی انتخاب می‌شوند و در پس‌زمینه حضور دارند. پایتخت 3 نیز مانند دو سری قبل، از این دست بازیگران دارد و البته بعلاوه چهره‌های تازه‌ای که تا به حال مهمان پایتخت نبوده‌اند، اما حضورشان حتما در این سریال دیدنی خواهد بود.

در شب فیلمبرداری سریال پایتخت 3 بیش از 30 هنرور همراه گروه تولید در برج میلاد حضور دارند. آنها در نماهای ورود بازیگر چینی در محوطه ورودی برج و گردش در موزه مشاهیر، نقش آدم‌هایی را بازی می‌کنند که می‌روند و می‌آیند، خرید می‌کنند و در حال تماشا هستند. حتی پاسی از شب گذشته و در هنگام ضبط سکانس مربوط به ورود نقی، هما و ارسطو به برج میلاد هم آنها حضور دارند.

این بازیگران تقریبا در تمام نماهای عمومی سریال در پس‌زمینه هستند و تا نزدیک سحر و اتمام فیلمبرداری در برج میلاد، همراه گروه می‌مانند. در میان آنها می‌شود مردان و زنان پیر و جوان را دید یا حتی کودکانی که تا دیروقت یار و همراه پایتخت 3 هستند.

چهره‌های تازه پایتخت هم افراد سرشناسی از عالم سیاست، ورزش و هنر هستند. کسانی که به گفته مدیر تولید پایتخت 3، در این حوزه‌ها جزو افراد بسیار سرشناس هستند و حضورشان حتما غیرمنتظره خواهد بود.

هما درسش تمام شده است

ماجرای پایتخت از جایی شروع شد که هما، همسر نقی در تهران، دانشگاه قبول می‌شود، آنها هم پولشان را جمع می‌کنند و با هزار بدبختی یک خانه می‌خرند، اما برای ساکن شدن در این خانه آن‌قدر مصیبت می‌کشند که عطای پایتخت را به لقای آن می‌بخشند و هما هم ناچار می‌شود فکر دیگری برای تحصیلش بکند.

رامین‌فر می‌گوید: دو سال از آن زمان گذشته و حالا هما درسش تمام شده است. دو سال پیرتر شده، فرزندانش بزرگ‌تر شده‌اند، یک آشپزخانه راه‌انداخته، کار می‌کند و پول در‌می‌آورد.

این بازیگر توضیح می‌دهد: هما ماجراهای زیادی تجربه کرده و می‌کند، اتفاقات زیادی در زندگی‌اش می‌افتد، اما همان آدمی است که همیشه بوده است. شخصیت او هیچ وقت دچار تغییر نمی‌شود و من به‌عنوان بازیگر از چارچوبی که برای این نقش تعریف شده عدول نمی‌کنم.

او تاکید می‌کند: شیوه قصه‌ها متفاوت است، همین طور رویدادها و اتفاقات، اما همان واکنش‌هایی را خواهیم دید که همیشه از هما توقع داشته‌ایم.

همه با ما دوست هستند

دوقلوهای سریال پایتخت به همراه خانواده به سوئد رفته‌اند، اما برای بازی در پایتخت 3 به ایران آمده‌اند و تا آخر تعطیلات هم در ایران می‌مانند. آنها از عناصر اصلی سریال پایتخت هستند، اما حضورشان صرفا به خواست تولیدکنندگان این سریال نبوده است، بلکه آنها خودشان هم دوست داشتند باز هم در کنار اهالی پایتخت باشند.

سارا و نیکا که یا با هم حرف می‌زنند یا حرف‌‌های هم را تائید می‌کنند درباره حضور دوباره در سریال پایتخت می‌گویند: دوست داشتیم برگردیم. هم سریال را دوست داریم و هم کسانی که در این سریال هستند. آنها تاکید می‌کنند: اینجا همه هستند، دوست‌های زیادی داریم. همه کسانی که در گروه هستند با ما خوب هستند. فیلمبردار و صدابردار هم ما را دوست دارند.

سارا و نیکا که برای اولین بار وقتی شش ساله بودند در سریال پایتخت بازی کرده‌اند، چنان با محسن تنابنده و ریما رامین‌فر خو گرفته‌اند که گاهی حرف‌های جالبشان را به این دو بازیگر می‌گویند، یا بعد از چند روز در خانه ماندن برای دیدن تنابنده، رامین‌فر و دیگران سر صحنه حاضر می‌شوند، بدون این که بازی داشته باشند.

آنها می‌گویند: نقی و هما را به اندازه پدر و مادرمان دوست داریم و اگر سال بعد هم پایتخت ساخته شود حتما در آن بازی خواهیم کرد.

آذر مهاجر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها