یکی از ضرورت‌های اجرای اقتصاد مقاومتی در سال 93، تغییر سبک زندگی مردم است

سبکی که تغییر می‌کند‌...

نمایندگان مجلس با پیشنهاد تشکیل کمیسیون ویژه اقتصاد مقاومتی موافقت نکردند.
کد خبر: ۶۵۵۷۹۴
مجلس به تشکیل کمیسیون ویژه اقتصاد مقاومتی رای نداد

محمد سلیمانی نماینده تهران در جلسه علنی نوبت صبح پارلمان درخواست تشکیل کمیسیون ویژه اقتصاد مقاومتی را مطرح کرد و گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و بیان نقشه راه اقتصاد مقاومتی که از قوای 3 گانه خواستند به صورت عملی وارد میدان شوند، بر اساس ماده 44 آیین‌نامه داخلی درخواست تشکیل کمیسیون ویژه اقتصاد مقاومتی را داریم.

وی ادامه داد: اگر این کمیسیون تشکیل شود، مجلس می‌تواند به اقتصاد مقاومتی به صورت زیربنایی بپردازد و مجلس به صورت ویژه‌ای وارد عرصه اقتصاد مقاومتی شود، چرا که نیازمند گفتمان‌سازی در این عرصه هستیم.

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه 102 نفر از نمایندگان درخواست تشکیل این کمیسیون ویژه را امضا کردند اظهار داشت:‌ بنده این امضاها را روز چهارشنبه جمع کردم و همه نمایندگان با آن موافق هستند، اما بنده نرسیدم از همه امضا بگیرم. امیدوارم همه به این پیشنهاد رای مثبت بدهند و با یک رای قاطع کمیسیون ویژه اقتصاد مقاومتی تشکیل شود.

محمدرضا باهنر نماینده دوم مجلس که ریاست صحن علنی را برعهده داشت خطاب به سلیمانی گفت: هیئت رئیسه مجلس کمیسیون‌های تخصصی را فعال می‌کند و هر کمیسیون کارگروه ویژه اقتصاد مقاومتی را تشکیل دهد و در این عرصه فعال شود.

سلیمانی در پاسخ گفت: فعالیت‌ها حول اقتصاد مقاومتی باید یک نقطه کانونی داشته باشد تا با یک زمانبندی و به صورت ویژه و خاص به اقتصاد مقاومتی بپردازد.

در ادامه درخواست تشکیل این کمیسیون به رای نمایندگان گذاشته شد که آنها با 81 رای موافق، 66 رای مخالف و 10 رای ممتنع از مجموع 195 نماینده حاضر در صحن به این درخواست رای مثبت ندادند.

محمدرضا باهنر در ادامه خاطر نشان کرد: مجلس به صورت جدی بحث اقتصاد مقاومتی را در دستور کار خود قرار داده و امروز نیز از ساعت 13 الی 14 دومین جلسه با روسای کمیسیون‌های تخصصی و معاونت قوانین را داریم تا انشاءالله هر کمیسیون، کارگروه اقتصاد مقاومتی را تشکیل دهد و فعال شود و رای ندادن نمایندگان نیز به همین علت است.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها