رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

اقدام اشتون غیرقابل قبول و محکوم است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اقدام مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دیدار با عوامل مسئله دار را غیرقابل قبول دانست و محکوم کرد.
کد خبر: ۶۵۴۷۰۹
اقدام اشتون غیرقابل قبول و محکوم است

به گزارش واحد مرکزی خبر، علاالدین بروجردی در نشست خبری در پاسخ به پرسشی در خصوص دیدار خانم اشتون با برخی عوامل فتنه در سفرش به تهران افزود: تصور می کردم که اشتون باهوش تر از این باشد که در این دام قرار گیرد.

وی تاکید کرد: او باید عکس العمل به حق مسئولان و مردم را در برابر رفتار پیشین هیئت پارلمانی اروپا می دید و دست به اقدامی غیرقابل قبول نمی زد بنابراین او اشتباه کرد و باید جبران کند.

بروجردی گفت: البته پیش از این به سفارتخانه های اروپایی تذکر داده شده بود اما با این وجود سفارت اتریش در سفر اشتون دست به این کار زد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خطاب به اروپایی ها نیز گفت: اگر کشورهای اروپایی در پی توسعه روابط هستند باید بدانند که با اینگونه اقدامات ضرر خواهند کرد چرا که مردم و مسئولان به اینگونه اقدامات حساسند و هیچ مسئولی در جمهوری اسلامی ایران این روش آنها را قبول ندارد.

وی تاکید کرد: این اقدام خانم اشتون از طرف همه مسئولان و مردم ما غیر قابل قبول بود.

بروجردی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سفر اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس به کشورهای ونزوئلا و کوبا گفت: در این سفر ملاقاتی با مقامات کوبایی و ونزوئلایی داشتیم و تاکید کردیم که دولت جدید ایران نیز همان سیاست گسترش روابط با کشورهای آمریکای لاتین را پیگیری می کند.

وی همچنین با اشاره به وجود کشورهای زیاد در حوزه دریای کارائیب با وسعت و جمعیت کم گفت: در سازمان ملل بین کشور کم جمعیت و کم مساحت با کشور پرجمعیت با مساحت بیشتر در عدد رأی تفاوتی نیست بنابر این ما نیز به دولت پیشنهاد خواهیم کرد تا با کشورهای این حوزه نیز رابطه رسمی برقرار کند تا به منافع ملی خود دست یابیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ادعای رژیم صهیونیستی در کشف محموله سلاح ایرانی حکایت همان قالی نخ نما و سناریوهای تکراری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها