قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر:

21 درصد معتادان دارای تحصیلات لیسانس و بالاتر هستند

به ازای هر 3.5 ازدواج، یک طلاق ثبت می شود

وقوع سالانه 560 میلیون بزه توسط معتادان

معاون اجتماعی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: یک و نیم میلیون معتاد کشور سالانه 560 میلیون بزه اجتماعی انجام می دهند.
کد خبر: ۶۵۴۵۸۵
وقوع سالانه 560 میلیون بزه توسط معتادان

سردار سعید منتظرالمهدی امروز سه شنبه در اختتامیه جشنوراه رسانه، نظم و امنیت عمومی گفت: خوشبختانه توانستیم از پلیس خشن با استفاده از قدرت رسانه ها و اقدامات نرم به پلیس هوشمند برسیم، پلیس مطلوب پلیس قانون مدار، مردم دار، اخلاق مدار و پویا است و از عنصر خلاقیت استفاده می کند.

وی افزود: به جز برخورد با عده ای هنجار شکن، پلیس سعی می کند با مردم با رفعت برخورد کند

معاون اجتماعی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: مهمتر از امنیت، احساس امنیت در جامعه است خوشبختانه امروز منزلت اجتماعی پلیس به بیش از 50 درصد رسیده و پلیس سومین شغل برتر کشور است. در حال تلاش هستیم تا منزلت اجتماعی پلیس بالا رود ارتباط با مردم و جلب مشارکت آنها در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد چرا که بدون همکاری مردم نمی توانیم طرحها را اجرا کنیم.

وی افزود: احساس امنیت با دو مؤلفه مواد مخدر و سرقت کاهش پیدا می کند چرا باید همه چیز روی دوش پلیس باشد در وقوع یک سرقت، سرعت، فرصت و سهولت سه مؤلفه اثرگذار است که تنها سرعت از سوی فرد سارق بوده و دو مؤلفه دیگر از سوی سایر دستگاهها برای سرقت فراهم می شود رویکرد پلیس در بخش پیشگیرانه درمانگر است.

به گفته سردار منتظر المهدی، اگر بحث سرقت برچیده شود منزله اجتماعی پلیس 20 درصد افزایش می یابد سرقت یک پدیده اجتماعی است که باید با آن اجتماعی برخورد کنیم.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اعلام اینکه بحث مواد مخدر از پنج هزار سال قبل از میلاد مسیح مطرح بود، افزود: کشور ما یک و نیم میلیون نفر معتاد دارد که هر معتاد در سال 375 بزه اجتماعی انجام می دهد در سال 560 میلیون بزه اجتماعی توسط معتادان انجام می شود. سهم پلیس در رفع این آسیب‌ها و آسیب‌های مواد مخدر کم است.

وی با بیان اینکه علل بیشترین بزه در سطح کلان احساس تبعیض است، تأکید کرد: افرادی که احساس تبعیض کنند به انجام بزه اجتماعی روی می آورند آنچه باعث ایجاد بزه می شود فقر مطلق نیست و این موضوع تبعیض است که این امر به علت بی هنجاری های محیط سکونت، عدم آگاهی و دربرخی مواقع حضور کم پلیس است.

سردار منتظرالمهدی افزود: عدم آگاهی باعث شده است در برخی آرایشگاه‌های زنانه مواد مخدر صنعتی برای لاغری یا در میان دانشجویان برای افزایش فرصت مطالعه مطرح شود.

به گفته وی، برخی خانواده ها، معتاد پرور هستند که این موضوع در مجامع آموزشی و دوستان نیز وجود دارد، پلیس در دو مقوله آموزش همگانی و مشاوره و مددکاری اجتماعی ورود پیدا کرده و این موضوعات را در دستور کار قرار داده است.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران افزود: حق مردم است که مدیریت دانش و مهارت زندگی را فرا بگیرند به همین دلیل سال آینده بسته های آموزشی را با رویکرد درمانی آماده و در میان مردم توزیع می کنیم.

وی با اشاره به فعالیت مراکز مشاوره پلیس، اظهار کرد: 40 مرکز مشاوره در کشور فعال بوده و در 600 کلانتری کشور دایره مشاوره و مددکاری داریم در 11 ماهه امسال 70 درصد 300 هزار پرونده ارجاعی به این دوایر از چرخه قضایی و انتظامی خارج و منجر به مصالحه شد.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی با اعلام اینکه از هر 3.5 ازدواج در تهران یکی منجر به طلاق می شود، تصریح کرد: به دلیل اینکه مهارتهای اولیه را بلد نیستیم آمار طلاق بسیار بالاست باید کاری کنیم که مهارتهای اولیه را تمام خانواده های ایرانی فرا گیرند.

سردار منتظرالمهدی با اشاره به اینکه پلیس با شادی مردم در چهارشنبه آخر سال مخالف نیست، افزود: رویکرد ما اجتماعی است که خوشبختانه در سالهای گذشته منجر به کاهش آسیبها و حوادث مراسم چهارشنبه سوری است این موضوع ناشی از افزایش سطح آکاهی مردم و همراهی و همدلی با پلیس است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها