سید جلال حسینی می گوید یکی از اولویت اصلی هایش برای فصل بعد ، ماندن در پرسپولیس است.
کد خبر: ۶۵۳۳۳۲
حسینی: پرسپولیس یکی از اولویت‌های من است

سایت جام جم ورزشی - سیدجلال حسینی مدافع میانی تیم ملی معتقد است که شکست در بازی‌های تدارکاتی کمک می‌کند تا ایران برای جام جهانی نقاط ضعف خود را شناخته و با آمادگی بیشتری به برزیل برود. تیم ملی در حالی دو بازی در هفته گذشته انجام داد که 4 گل خورد و سیدجلال معتقد است که این آمار برای تیم ملی خوب نیست. سیدجلال در خصوص بازی‌های تیم ملی و مسائل مختلف دیگر به سوالات پاسخ می‌دهد.

بازی با گینه چطور بود؟

بازی تدارکاتی خوبی بود و معتقدم برای آماده‌سازی تیم ملی باید چنین بازی‌هایی را انجام دهیم. مطمئنا این بازی‌ها نقاط ضعف تیم ملی را نشان می‌دهد و این به سود ماست. گینه مطمئنا تیمی شبیه به نیجریه است که اکثر آنها در اروپا بازی می‌کنند. حریف ما بیشتر روی کارهای فیزیکی تمرکز داشت و البته چند بازیکن تکنیکی هم در این تیم بودند. فکر می‌کنم این مسابقه کمک خوبی به ما خواهد کرد.

روی 2 شوت غافلگیرکننده نتیجه را واگذار کردید. در این مورد چه صحبتی داری؟

به هر حال این یک بازی تدارکاتی بود و معمولا تیم‌ها دنبال نقاط ضعف و قوت خود هستند. باید از چنین مسابقاتی درس بگیریم، یعنی نقاط ضعف را پوشش داده و نقاط قوت را قوی‌تر کنیم. به عنوان مثال این بازی به ما یاد داد که نباید به راحتی فرصت شوت‌زنی به حریفان را بدهیم.

هیچ کس توقع نداشت دانیال داوری آنطور گل بخورد. فکر نمی‌کنی ارتباط کلامی مدافع تیم ملی و داوری در سطح ایده‌آلی نیست؟

ارتباط کلامی بین دروازه‌بان و مدافعان یک موضوع بسیار مهم است ولی اصطلاحات فوتبالی به چند کلمه یا جمله بیشتر خلاصه نمی‌شود. معمولا قوی شدن ارتباط کلامی و هماهنگی بالا، نیازمند بازی‌های تدارکاتی و اردوهای بیشتر است. به عنوان مثال داوری در آلمان بازی می‌کند، من در ایران هستم، منتظری در لیگ قطر حضور دارد و بازیکنان دیگر هم در تیم‌ها و کشورهای مختلف بازی می‌کنند.

در مورد انتقادهایی که از داوری می‌شود چه صحبتی داری؟

اگر اشتباه نکنم این اولین باری بود که داوری در ورزشگاه آزادی بازی می‌کرد. من معتقدم با یک بازی نباید در مورد داوری قضاوت کرد و او را مورد انتقاد قرار داد. مطمئنا او و دیگر بازیکنان تیم ملی برای هماهنگی نیاز به زمان بیشتری داریم.

تیم ملی در دو بازی 4 گل خورد. قبول داری این عملکرد خوب نیست؟

مطمئنا خط دفاعی تیم ملی باید بهتر از این باشد. ما معمولا در این چند سال کمترین گل خورده را داشتیم و در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی صاحب بهترین خط دفاع شدیم. خوردن 4 گل در 2 بازی اصلا خوب نیست ولی باید از این بازی‌ها درس گرفت. اگر نقاط ضعف خودمان را برطرف کنیم، به طور حتم می‌توانیم تیم‌های قوی‌تر از خودمان را شکست دهیم و این به تیم ملی روحیه می‌دهد. شما می‌بینید که کره و ژاپن چه بازی‌هایی را برگزار می‌کنند و چگونه نتیجه می‌گیرند.

برخی از بازیکنان تیم ملی گفته‌اند که صعود تیم ملی به مرحله بعدی جام جهانی، انتظار معقولانه‌ای نیست. نظر تو چیست؟

ما نمی‌خواهیم در برزیل تیم دست و پا بسته‌ای باشیم و می‌خواهیم آنجا برویم تا کارهای بزرگی انجام بدهیم.بحث صعود از حالا زود است و مهم این است که ما با بهترین شرایط ممکن وارد جام جهانی شویم.

از اینکه تماشاگران از بازی‌های ملی و باشگاهی استقبال خوبی ندارند چه احساسی داری؟

این اتفاق واقعا تلخ است. ما با حمایت آنها در حالی که 10 نفره بودیم کره را بردیم، بحرین و لبنان را هم همین‌طور. وقتی در شرایط سختی قرار می‌گیریم آنها یک حامی بزرگ برای ما هستند ولی عدم استقبال تماشاگران و بازی کردن در ورزشگاه تقریبا خالی خیلی تلخ است. نمی‌دانم چه بگویم، خودمان هم این شرایط را دوست نداریم ولی امیدوارم در آینده این وضعیت تغییر کند.

در مورد پرسپولیس صحبت کن. به نظر خودت چقدر شانس قهرمانی دارید؟

الان تیم‌هایی مثل سپاهان، استقلال و فولاد در شرایط بازی هستند و تعطیلی لیگ برتر ضرر بزرگی برای پرسپولیس بود. این موضوع ما را دچار مشکل می‌کند ولی از هواداران می‌خواهیم که ما را تنها نگذارند.

فکر می‌کنی مشکلات مالی حل شود؟

نمی‌دانم چه بگویم. ما صدرنشین لیگ بودیم ولی حاشیه‌ها و مشکلات باعث شد تا یک ماه تحت فشار زیادی قرار بگیریم. با این حال امیدمان به 3 بازی آخر است.

می‌گویند در پایان فصل پرسپولیس را ترک می‌کنی و به لیگ قطر می‌روی؟

چند ماه پیش پیشنهاد داشتم ولی آن را رها کردم. متاسفانه بعضی‌ها در این چند هفته خواستند برای من حاشیه درست کنند و این وضعیت ادامه دارد. می‌خواهند فکر مرا مشغول کنند و نمی‌دانم جریان چیست. من الان بازیکن پرسپولیس هستم و به چیز دیگری فکر نمی‌کنم. حتی افسوس می‌خورم که چرا با پرسپولیس در آسیا بازی نمی‌کنم. فعلا هیچ تصمیمی نگرفتم و صحبت کردن در مورد آینده خیلی زود است. در ضمن باید بگویم پرسپولیس یکی از اولویت‌های من است.

(امیرحسین اعظمی)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها