کد خبر: ۶۵۲۳۶۵
مهدوی‌کیا: تیم ملی از گروهش صعود کند، شاهکار کرده است

مهدی مهدوی کیا گفت: اگر تیم ملی در جام جهانی به مرحله بعد صعود کند شاهکار کرده است.


کاپیتان سابق تیم ملی در حاشیه بازی دوستانه با استقلال در مورد وضعیت تیم ملی جوانان گفت: اکنون در مرحله استعدادیابی هستیم و در خلال این برنامه اردوها را تشکیل می‌دهیم، امروز هم بازی با استقلال بود و بازیکنان محک جدی‌ای خوردند. این بازیکنان را در اردو هم ارزیابی می‌کنیم.

وی در مورد اینکه کار با جوانان چقدر سخت است، گفت: کار خیلی سخت است زیرا وقتی با بزرگسالان کار می‌کنید قرار نیست چیزی به آنها یاد بدهید. آنها همه چیز را یاد گرفته‌اند اما باید به بازیکن جوان و نوجوان همه چیز را یاد داد به همین دلیل مربیان پایه خیلی زحمت می‌کشند و من خیلی خوشحالم که با تیم‌های پایه کار می‌کنم آن هم در کنار دوستی و میرآخوری که مربیان خودم هم بوده‌اند.

مهدوی کیا در مورد اینکه این تیم چقدر دچار تغییر و تحول می‌شود، گفت: ما تقریباً کل ایران را دیده‌ایم و از سال آینده بازیکنانی که مد نظرمان هستند را به اردو دعوت می‌کنیم، امیدوارم باشگاه‌ها هم همکاری کنند تا بتوانیم این بازیکنان را در اختیار داشته باشیم.

مهدوی‌کیا در مورد اینکه توانستیم با جوانان کویت را شکست بدهیم و نظرش در مورد این بازی چیست، گفت:‌ من بازی با کویت را ندیدم زیرا تیم خودمان بازی داشت البته این بازیکنان خیلی جوان نیستند، آنها سال‌ها در لیگ بازی کرده‌اند در زمان ما به بازیکن 18-19 ساله جوان می‌گفتند اما خوب است که این بازیکن درخشش داشتند و بازی را بردند. این برای روحیه تیم هم خوب است و پشتوانه خوبی برای تیم ملی هم ایجاد می‌شود. در نهایت این نظر سرمربی تیم ملی است که چه کسانی برای تیم ملی بازی کنند اما حضور این جوانان پشتوانه خوبی برای تیم ملی خواهد بود، ما به اندازه کافی بازیکنان خوبی داریم.

مهدوی‌کیا در مورد حضور ایران در جام جهانی گفت: در جام جهانی شرایط برایمان سخت است زیرا ما از تیم‌های دیگر عقب‌تر هستیم و فردا اولین بازی تدارکاتی خودمان را انجام می‌دهیم. گروه‌مان هم گروه سختی است مخصوصاً اینکه از حریفان هم عقب هستیم امیدوارم بازی‌های خوبی انجام دهیم.

وی در مورد اینکه تیم ملی می‌تواند به مرحله بعد صعود کند یا نه،‌ زیرا اکنون چنین جوی به راه افتاده است، گفت:‌ در جام جهانی 2006 هم همین مشکل را داشتیم و سطح فوتبال ما را بدون هیچ معیاری با پرتغال و مکزیک مقایسه کردند و گفتند باید آنها را ببریم و صعود کنیم و آن مشکلات برای فوتبال ما به وجود آمد، ما باید منطقی باشیم. دوندگی بازیکنان ما کمتر از حریفان است و از آنها عقب‌تر هستیم با این حال اگر تیم ملی بتواند به دور بعد صعود کند شاهکار کرده است.

مهدوی کیا در مورد اینکه می‌توانیم بوسنی را ببریم یا نه،‌ گفت: بازیکنان بوسنی در بهترین تیم‌های اروپایی بازی می‌کنند و در لیگ‌های معتبری چون انگلیس، ‌ایتالیا و اسپانیا هستند و این تیم حریف بسیار سختی برای ماست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها