لاوروف:اجازه نمی دهیم اوکراین به حمام خون تبدیل شود

عدم کنترل روسیه بر شبه نظامیان کریمه

رئیس جمهور روسیه با اعلام اینکه «تصاحب قدرت با توسل به سلاح» در اوکراین محکوم است، گفت: در صورت نیاز گزینه نظامی در دستور کار قرار می گیرد.
کد خبر: ۶۵۲۱۷۲
توسل به زور در اوکراین، آخرین گزینه مسکو

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، ولادیمیر پوتین امروز در یک کنفرانس خبری در مسکو دیدگاه های خود را در خصوص تحولات اوکرین تشریح کرد.

وی با بیان اینکه اوکراین اکنون در هرج و مرج به سر می برد گفت: دولت جدید در اوکراین نتیجه یک کودتاست و رئیس جمهور موقت این کشور نیز مشروعیت ندارد.

پوتین توسل به زور دراوکراین را آخرین گزینه دانست و افزود: درحال حاضر نیازی به استفاده از نیروی نظامی درمنطقه کریمه درجنوب اوکراین نیست اما روسیه این گزینه را در دستور کار دارد.

وی گفت: روسیه آماده میزبانی گروه هشت است اما اگر سران غرب نمی خواهند بیایند ، نیازی نیست بیایند.

وی تصریح کرد : کشورهایی که به دنبال اعمال تحریم هستند باید ابتدا به خساراتی فکر کنند که ممکن است این تحریمها برای آنها درپی داشته باشد. هرگونه تهدید علیه روسیه غیر سازنده و زیان بار است.

پوتین افزود: گروه های مسلح که قدرت را در منطقه کریمه به دست گرفتند نیروهای محلی در حال دفاع از خود بودند و نه سربازان روسی.

وی گفت: رزمایش نظامی روسیه در منطقه از قبل برنامه ریزی شده بود و روسیه در حال کمک رسانی بشردوستانه در شبه جزیره کریمه است.

پوتین خاطر نشان کرد برخی گروه های نئونازی در اوکراین از جمله شهرکی یف حضور دارند.

وی افزود: ویکتور یانوکوویچ تنها رئیس جمهور مشروع و قانونی اوکراین محسوب می شود و در صورتی که در اوکراین می ماند ، به قتل می رسید.

پوتین تاکید کرد: اگر تحت شرایط کنونی «وحشت آفرین» در اوکراین انتخابات برگزار شود ، روسیه نتایج آن را به رسمیت نخواهد شناخت.

وزیر امور خارجه روسیه نیز سه شنبه گفت: اقدام ما در منطقه کریمه صحیح بود و نیروها مقادیری سلاح و مواد منفجره کشف و ضبط کرده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها