طرح جدید سوریه برای نابودی سلاح‌های شیمیایی

دولت سوریه طرح جدیدی را برای نابودی سلاح‌های شیمیایی خود ارائه کرد که بر اساس آن صد روز دیگر به‌مهلت مورد توافق افزوده خواهد شد. این درحالی است که همچنان شورای امنیت مشغول بررسی قطعنامه جدیدی درباره سوریه بوده و نبردهای زمینی نیز بخصوص در اطراف القلمون جریان دارد.
کد خبر: ۶۴۸۷۳۲

به گزارش ایلنا و به نقل از رویترز، برخی دیپلمات‌های غربی اعلام کردند، دولت سوریه طرح جدیدی را برای نابودی سلاح‌های شیمیایی خود ارائه کرده است که براساس آن پس از پایان مهلت مورد توافق با سازمان ممنوعیت سلاح‌های شیمیایی، حداکثر صد روز دیگر برای نابودی سلاح‌های شیمیایی‌ سوریه به این کشور مهلت داده شود. کشورهای عضو شورای امنیت بر سر چگونگی تعامل با طرح جدید سوریه برای نابودی سلاح‌های شیمیایی‌ این کشور دچار دودستگی هستند. روسیه و چین خواستار آن شدند که در قبال طرح صد روزه سوریه نرمش نشان داده شود، لیکن آمریکا و اتحادیه اروپا با احتیاط با این طرح برخورد می‌کنند.

در همین حال گفته می‌شود شورای امنیت سازمان ملل متحد هنوز نتوانسته است بر سر یک قطعنامه جدید علیه سوریه به توافق برسد. این قطعنامه خواستار ایجاد شرایطی برای ارسال کمک‌های انساندوستانه به مردم سوریه و بخصوص اردوگاه‌های حمص، یرموک و غوطه شرقی است. همچنین این شورا خواستار ایجاد کریدورهای امن در نقاط مرزی سوریه است. در قطعنامه جدید قید شده است که اگر دولت سوریه به این تعهدات پایبند نباشد، راهکارهای تازه‌ای در این باره اتخاذ خواهد شد. دولت روسیه خواسته است در متن این قطعنامه مساله بمب‌های بشکه‌ای که به‌عنوان یک جنایت جنگی مطرح شده است، حذف شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها