سررمربی استقلال تهران گفت: ما دغدغه مالی زیادی داشتیم و داریم ولی مدیریت خوب آقای فتح‌الله‌زاده بود که باعث شد کار به اعتصاب نکشد. او مدیری خبره است.
کد خبر: ۶۴۷۵۲۹
قلعه‌نویی: اجازه ندادیم کار استقلال به اعتصاب بکشد

امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از بازی با ملوان بندرانزلی در مورد این دیدار بیان کرد: تیم شرایط حساس خودش را دارد. بازی با ملوان آن هم در انزلی سختی بالایی برای ما خواهد داشت. امسال ملوان تیم خوبی مثل همیشه بوده و تاکتیکی بازی کرده است. مربی حرفه‌ای هم دارد و با بازیکنان جوان و باتجربه توانسته نتایج خوبی کسب کند ولی ما باید به فکر صدر باشیم. دنبال فوتبال باهدفی هستیم. ابتدا می‌خواهیم گل نخوریم چون می‌دانیم ملوان تیم سرسختی است.

وی افزود: حریف در ضدحمله و تله‌گذاری بسیار خطرناک است. ما در طول هفته روی این موضوع کار کردیم. دغاغله و رافخایی با ایجاد لایه‌های دفاعی و تدارک ضد حمله برای هر تیمی خطرناک هستند. امیدوارم بازی تاکتیکی باشد. من زمین بازی را هم می‌خواهم امروز ببینم. امیدوارم تماشاگران از بازی لذت ببرند.

سرمربی استقلال همچنین درباره غیبت آندرانیک تیموریان در بازی فردا مطرح کرد: آندو بازیکن بزرگی بوده و بسیار کلیدی، اخلاقی و وزنی است. هر تیمی دوست دارد این بازیکن را در اختیار داشته باشد. امیدوارم جایگزین‌هایمان جای خالی او را پر کنند. البته روش‌های دیگری را هم در طول هفته تمرین کردیم که خلاء نبودش را پر کند. در بازی فردا سید مهدی رحمتی حضور خواهد داشت اما خسرو حیدری شرایط بازی را ندارد و از پنجشنبه به تمرین‌های عمومی بازمی‌گردد و آماده بازی با الشباب می‌شود. همچنین در اینجا می‌خواهم به کبه تسلیت عرض کنم. پدرش فوت کرده اما این بازیکن در ایران ماند تا به ما کمک کند و بعد از بازی با با الشباب برگردد. ما با 15 بازیکن به انزلی آمدیم.

به گزارش ایسنا خبرنگاری در ادامه نشست خبری درباره اعتصاب بازیکنان پرسپولیس از امیر قلعه‌نویی پرسید و نظرش را در این باره جویا شد. سرمربی آبی‌ها با بیان اینکه تنها راجع به تیم خودش صحبت می‌کند، افزود: ما دغدغه مالی زیادی داشتیم و داریم ولی مدیریت خوب آقای فتح‌الله‌زاده بود که باعث شد کار به اعتصاب نکشد. او مدیری خبره است و همچنین ارتباط بین هیات مدیره، مدیر و کادر فنی باشگاه، عامل عبور استقلال از این بحران است. ما هم شرایط مالی خوبی نداشتیم ولی تحمل بازیکنان باعث شد به اعتصاب فکر نکنیم. با این وجود درون هر خانواده‌ای مشکل وجود دارد ولی ما آن را حل کردیم تا بازیکن تنها به پیراهنش فکر کند.

قلعه‌نویی اضافه کرد: من هیچ نقشی در این موضوع نداشتم. بازیکنانم وقتی می‌بینند کادر فنی 11 ماه است که پول نگرفته، آستانه تحمل خود را بالا می‌برند. پول‌هایی که به حساب باشگاه‌ها می‌آیند کمتر از 24 ساعت به حساب بازیکن می‌رود و حداقلش به کادر فنی می‌رسد. مدیر باشگاه از اموال شخصی‌اش می‌گذرد و همه این‌ها دست به دست هم داد تا استقلال به اعتصاب نرود.

وی همچنین درباره خصوصی‌سازی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس عنوان کرد: اصل 44 قانون اساسی فلسفه خودش را دارد اما معتقدم پیاده کردن این اصل برای باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس مشکل است. خصوصی‌سازی در ایران جواب نداده ولی فوتبال با شکل فعلی هم جواب نمی‌دهد. باید بعد از 30 – 40 سال فکر اساسی کنند. باشگاه‌های ملوان، استقلال و پرسپولیس باشگاه‌های بزرگی هستند. مدیر باشگاه به جای اینکه به دنبال کار اجرایی باشد، دغدغه مالی دارد. دولت و مجلس باید بنشینند و فکر اساسی برای این باشگاه‌ها کنند.

سرمربی استقلال همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا فتح‌الله‌زاده توانسته به اندازه‌ای که لازم بوده، درآمدزایی کند، گفت: اگر خبرگی فتح‌الله‌زاده نبود، الان استقلال در شرایط بسیار بدی قرار می‌گرفت. مجلس مصوب کرده که 50 درصد هزینه‌های باشگاه استقلال و پرسپولیس را دولت بدهد و 50 درصد بقیه‌اش را باشگاه از طریق درآمدزایی به دست آورد. 50 درصد مربوط به خودمان را باشگاه تامین کرده اما دولت با توجه به مشکلات اقتصادی نتوانست 50 درصد بقیه را تامین کند. فکر می‌کنم ورزش باید قانون اساسی داشته باشد تا اگر افراد تغییر کردند، به بدنه ورزش لطمه وارد نشود. تنها منظورم فوتبال نیست و کل ورزش باید قانون مدونی داشته باشد. این برای ایران بد است که با آب و هوای خوب،‌ زمین باکیفیت نداشته باشد. ایران کشور چهار فصلی است که منابع خوبی دارد اما باید در انزلی بگردیم و یک زمین خوب پیدا کنیم. فقط زمین چمن آزادی باکیفیت است و همه تیم‌ها در آن خوب بازی می‌کنند. به نظرم دولت تدبیر و امید باید تدبیری برای فوتبال بیندیشد.

قلعه‌نویی ادامه داد: بازیکنان زیادی را از دست داده‌ایم. آن‌هایی هم که بودند مثل خسرو حیدری، بیگ‌زاده و تیموریان چقدر برای ما بازی کردند؟ من درباره موجودی تیمم حرف می‌زنم. اگر در این نشست خبری همه چیز فراهم باشد اما برق نباشد آیا برگزار می‌شود؟ همه چیز باید باشد. آرسنال یک بازیکنی مثل اوزیل را به خدمت گرفت و ببینید که چقدر روند تیم تغییر کرده است.

وی افزود: سال قبل ترکیب‌ها و زوج‌های مختلفی را درست کردیم ولی امسال این ترکیب‌ها به هم خورد. تا اینجا هم خدا به ما کمک کرد که به اینجا رسیدیم. وقتی جباری رفت با شناختی که از جمشیدیان داشتم او را جذب کردم اما آن هم نشد. دیگر یک مربی چقدر می‌تواند جابه‌جایی داشته باشد؟

قلعه‌نویی همچنین درباره مشکل قراردادهای بازیکنان و اینکه چرا این قراردادها طوری تنظیم شده‌اند که بازیکنان استقلال هرگاه خواستند از تیم جدا شوند گفت: بازیکن در اول فصل که پای امضای قرارداد می‌آید طبق قانون باید 20 درصد قراردادش را بگیرد اما وقتی باشگاه پول ندارد ناچار است که شرط و شروط او را بپذیرد.

سرمربی استقلال ادامه داد: در یک مورد فتح‌الله‌زاده کار اخلاقی کرد. او به منتظری گفته بود که قراردادش را امضا کند ولی هرگاه پیشنهادی داشت اخلاق به او اجازه می‌دهد که برود. به هر حال وقتی اول فصل پول نداریم که به بازیکنی بدهیم مجبور می‌شویم که به قول قدیمی‌ها نازشان را بخریم. به هر حال بازیکن به کشور دیگری رفته و برای یک نیم فصل 1.5 میلیون دلار گرفته است.

وی درباره استفاده از بازیکنان جوان در تیم‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس گفت: هنر مربی است که با هر شرایطی بازی کند. یک سری دشمنان دنبال تبلیغات منفی علیه من هستند. روزی که برای اولین بار به استقلال آمدم یازده ستاره تیم از آن جدا شده بودند و من طالب‌لو و مجتبی انصافی را از فجر سپاه و سید عباسی، فراز فاطمی، سید صالحی و پیروز قربانی را از امید استقلال به تیم آوردم.

قلعه‌نویی افزود: من دنبال جذب جوان‌ها هستم ولی فعلا دغدغه مالی داریم. در قدیم راحت می‌شد بازیکن جوان جذب کرد. نمی‌خواهم از کسی اسم بیاورم اما وقتی می‌بینم بازیکن جوان خوب دو یا سه میلیارد قیمت دارد و دو برابر یک بازیکن باتجربه هزینه می‌برد، مجبور هستم با همین‌ها کار کنم.

وی درباره وضعیت آکادمی باشگاه استقلال هم گفت: اصغر حاجیلو اسطوره باشگاه است که با یک پیراهن به استقلال آمد و با یک پیراهن هم رفت اما او هم با مشکلات ما روبه‌رو است و زمین تمرین خوب ندارد. البته فکر می‌کنم که او امسال می‌تواند به ما کمک کند. همین حالا هم 5 – 6 بازیکن جوان با ما تمرین می‌کنند که حاصل تلاش تیم‌های پایه ما هستند.

قلعه‌نویی در پایان گفت: می‌خواهم از آقای محجوب تشکر کنم. او بعد از بازی ما با سایپا به من زنگ زد و سوء‌تفاهم‌های موجود را توضیح داد و رفع کرد. او انسان بزرگی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها